Echipele ar putea solicita o nouă schimbare în designul monoposturilor: "Trebuie să existe depășiri, altfel totul se va decide la boxe"

Publicat miercuri, 05.04.2017 18:21 de Daniel Popescu

Șefii echipelor admit că trebuie să găsească soluții pentru îmbunătățirea depășirilor, întrucât acestea sunt esențiale pentru Formula 1.

Marele Premiu al Australiei a scos în evidență că noile monoposturi sunt semnificativ mai rapide, însă în același timp numărul depășirilor a fost scăzut, în special după unica intrare la boxe a piloților. Șefii echipelor admit că acest lucru ar putea reprezenta o problemă, iar Toto Wolff, directorul celor de la Mercedes, anunță că va exista o analiză după următoarele curse.

"Avem un concept interesant de monopost, iar singurul semn de întrebare planează asupra depășirilor. Vom vedea cum merg lucrurile după următoarele două curse și, dacă avem nevoie de ajustări, cred că vom fi deschiși să discutăm", a explicat austriacul.

Între timp, Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault, este și mai categoric în această privință și afirmă că există pericolul ca rezultatele curselor să fie stabilite la boxe.

"Încă mai cred că depășirile fac parte din acest sport, așa că un monopost rapid ar trebui să fie capabil să depășească, altfel nu ai înțelege ce se întâmplă. În acest caz, totul se va întâmpla la boxe, pneurile vor fi foarte dure și vom avea strategii cu câte o oprire la boxe", a precizat el.

Via Motorsport

  • sorin, miercuri, 05.04.2017 18:43

    acuma daca vad ca nu sant unde se asteptau,cauta ei ceva sa schimbe la monoposturi,sa mai vedem doua trei curse si daca nu le iasa nimic atunci sa vezi ce foc o sa-si ia toto..

  • Alex, miercuri, 05.04.2017 19:09

    Bla, bla Totto, ti-e frica ca iar uzati pneurile prea tare si este necesar sa intrati mai repede decat Ferrari. Anii trecuti ati uzat cel mai putin pneurile dupa testul ilegal din 2013, motor puternic aveti, va este cam frica de pneuri ca veti pierde avantajul motorului...

  • l, miercuri, 05.04.2017 19:54

    puneti semafor, ceva reguli de circulatie si gata

  • Hami, miercuri, 05.04.2017 22:02

    Toto Wolf, de frica l-a băgat pe Hamilton la boxe tocmai pentru a evita ca acesta sa fie depășit de vettel si acum o da de gard. Gata neamtule, Ferrari nu este jucăria ta sa tranșezi titlul cum ai făcut-o anul trecut in favoarea lui Rosberg.

  • kimi, miercuri, 05.04.2017 22:31

    mai mult combustibil! daca ar merge la maxim tot timpul sigur ar aparea greseli si/sau defectiuni la unii mai..slabi.

  • bolovan, joi, 06.04.2017 08:57

    Un numar minim de opriri la boxe? Cu un timp minim? Ca in formula E...care-i mult mai spectaculoasa decat F1 As pune si motoare de 1L in loc de 1.6. Dar fara alte limitari (presiuni in turbina, turatie etc)...sa pocneasca motoarele...sa le impinga la limita... Eu zic ca si un motor de 1L turat pe la 20.000 rpm si supra alimentat la greu scoate sunet ok...chiar foarte ok...si sa se scoata porcaria aia cu numarul maxim de motoare utilizate.

  • ZZZ, joi, 06.04.2017 11:08

    Si eu am avut aceiasi impresie..Ramane insa de vazut daca in viitoarele curse strategia o sa ajute mai mult la desemnarea castigatorului

  • Radu, joi, 06.04.2017 11:30

    Nu vreau sa fiu rautacios dar presimt ca iar va da Toto cu pumnul in masa ...

  • hakkinen, joi, 06.04.2017 13:07

    Reintroducerea alimentarii cu carburant ar creste mult spectacolul, s-ar schimba mult strategiile intrarilor la boxe, masini usoare, rapide cu combustibil putin vs. masini grele cu combustibil mult, ar totul mai imprevizibil.

  • hakkinen, joi, 06.04.2017 13:08

    *ar fi

  • GTS, joi, 06.04.2017 13:28

    Conferintele de presa ale pilotilor pentru GP China :P https://www.youtube.com/watch?v=bTkRuc2zaws, https://www.youtube.com/watch?v=gyeRRXbkPek

  • Radu, joi, 06.04.2017 13:29

    Imi aduc aminte de accidente la boxe in timpul realimentarii: -s-a frecat flansa furtunului de masina si a luat foc furtunul -s-a intepenit furtunul in masina si de destule ori a plecat asa -scurgeri de benzina si a luat foc masina de la scantei pe circuit Mai vrea cineva realimentare ?!

  • serban, joi, 06.04.2017 15:03

    @Radu Prietene, sunt zeci de realimentări per cursă, sunt sute, spre mie, de realimentări pe an și nimeni nu a pățit nimic, în ultimii 40 ani, din cauza asta. Aaaa da, că a mai luat câte o mașină foc din an în paște, este adevărat, Schumi în Austria 2003 este un exemplu, dar doar atât. Ori s-a transformat f1 într-un joc de salon și nu știm noi ?

  • niros56, joi, 06.04.2017 15:54

    Si eu sunt de acord cu reintroducerea realimentarii, cu un amendament: Cand se face realimentare sa nu se faca si schimbul de pneuri. Schimburile sa se faca la alta oprire! Atunci sa vezi sarabanda de situatii...

  • Dodo, joi, 06.04.2017 16:20

    @AM: Pe cand vedem si noi o avancronica a MP al Chinei din weekend?

  • daniel.popescu, joi, 06.04.2017 16:58

    @Dodo In seara asta.

  • Florin, joi, 06.04.2017 17:22

    Daca lasa motoarele la liber si limiteaza aerodinamica vor fi si depasiri...