Ecourile Dieselgate: Mercedes-Benz, acuzat că a folosit dispozitive de păcălire a emisiilor pe Clasa E
Mercedes-Benz a intrat sub lupa autorităților din Germania pentru că ar fi folosit dispozitive de păcălire a emisiilor pe un motor diesel celebru: V6 de 3.0 litri.
Ecourile scandalului Dieselgate încă există, chiar și la 8 ani de la evenimentul generat de Volkswagen. Potrivit unei scrisori trimise de Autoritatea Federală Germană de Transport, Mercedes-Benz a intrat sub lupa oficialilor pentru că ar fi folosit dispozitive de păcălire a emisiilor pe motoarele sale cu Euro 6.
Scrisoarea este datată 7 iulie 2023 și are în prim plan motorul diesel instalat pe versiunea Mercedes-Benz E350 BlueTec, cunoscut după codul intern OM642. Este vorba despre unitatea V6, cu o capacitate de 3.0 litri. Se pare că ar fi existat trei dispozitive comandate de un software, dintre care două modificau rularea motorului în funcție de o anumită temperatură.
Autoritatea germană le-a cerut celor de la Mercedes-Benz să rezolve problema, altfel mașinile vor fi interzise de la comercializare. În 2022, Curtea Europeană de Justiție a declarat în afara legii orice dispozitiv de alterare a valorilor de consum și emisii.
Mercedes-Benz a avut timp până în data de 27 iulie să remedieze problema, însă a primit o extensie. Constructorul german a declarat pentru Reuters că, în prezent, cooperează cu autoritatea germană.
Agenția pentru protecția consumatorilor germani a făcut publică această scrisoare, după ce a primit-o de la o sursă anonimă. Nu este pentru prima dată când agenția își concentrează atenția asupra Mercedes-Benz. În 2021, același motor diesel OM642 era suspectat că folosește opt dispozitive de păcălire a emisiilor, culmea, tot pentru modelul Clasa E. Aceste dispozitive reduceau cantitatea de AdBlue injectată pentru a neutraliza emisiile.
via motor1
Surprize-surprize.