EDO a creat Ferrari Enzo XX Evolution

Publicat joi, 17.09.2009 16:20 de Sebastian Toma

Tunerii de la EDO au creat inca o editie speciala a lui Ferrari Enzo, pe care au intitlulat-o XX Evolution. Motorul V12 de 6.3 litri al acestui model dezvolta acum 840 CP si 780 Nm.

Inginerii EDO Competition au creat un pachet pentru Ferrari Enzo, care ii mareste puterea modelului italian. Supercarul de la Ferrari a primit un motor V12 de 6.3 litri, care a fost modificat pentru a oferi 840 CP si 780 Nm. Astfel, modelul italian este cu 180 CP mai puternic decat versiunea standard a lui Enzo, dar masa acestuia este mai redusa cu 100 de kilograme. In versiunea EDO, Ferrari Enzo XX Evolution accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3.2 secunde si poate atinge o viteza maxima de 390 km/h.

Acceleratia de la 0 la 200 km/h este realizata in doar 9.0 secunde, pe cand acceleratia de la 0 la 300 km/h este efectuata in doar 19 secunde. Bineinteles, inginerii EDO Competition au modificat serios modelul italian pentru a reusi aceste rezultate, motorul lui Enzo fiind schimbat aproape integral. In afara de blocul motor toate elementele motorului lui Enzo au fost inlocuite cu piese mai performante. Cilindreea motorului a fost marita de la 6.000 la 6.300 centimetri cubi prin honuirea cilindrilor. Cuplul motor maxim este oferit la 5.800 rpm, iar inginerii EDO anunta ca motorul V12 al lui Enzo ar fi putut ajunge la 860 de CP daca ar fi eliminat evacuarile finale.

Transmisia lui Ferrari Enzo a fost si ea modificata, acum aceasta realizeaza o schimbare de treapta in doar 60 de milisecunde, pe cand o masina de Formula 1 schimba treptele de viteza in 40 de milisecunde. Viteza de schimbare a treptelor este uimitoare si daca o comparam cu cea a versiunii standard a lui Enzo, care este capabila de a schimba treptele de viteza in 110 milisecunde. Odata cu noul motor si noua transmisie, tunerii de la EDO au modificat o suspensie de FIA GT pentru modelul Enzo XX Evolution, pentru a oferi performante deosebite. Pentru a nu face mersul pe soselele cu mini obstacole imposibil, botul lui Enzo poate fi ridicat usor prin intermediul unui sistem hidraulic.

Via | AutomobilesReview

  • NeoGalaxy, joi, 17.09.2009 17:38

    Superba dar nu are ce cauta pe strada. Nici FXX-ul nu are voie pe strada si ca performante sunt asemanatoare. Oricum exista putini care care stiu s-o stapaneasca. Deci pe circuit cu asta mica :)

  • noname00, joi, 17.09.2009 17:45

    Din cate stiu, Edo a modificat un FXX pentru a-l omologa pentru circulatia pe drumuri publice (am citit pe un forum, deci nu sunt surse oficiale), si nu m-as mira ca aces XX Evolution sa foloseasca motorul folosit pe FXX Evolution. Oricum, impresionanta masina.

  • Blue, joi, 17.09.2009 18:53
    Corect

    Ai dreptate noname00, dar parca ala de pe FXX Evolution are 870, sau 860CP, oricum conteaza prea putin. Masina asta e o bestie pe circuit.

  • schumi, joi, 17.09.2009 21:56
    FXX pt strada

    Masina din imagini este omologata pt circulatia pe drumuri publice.