Efectul declinului diesel: producătorii înlocuiesc motoarele cu motorină cu sisteme micro-hibrid bazate pe benzină și acumulator de 48 V
Producătorii reacționează prompt la scăderea vânzărilor de mașini diesel și adoptă rapid noile sisteme micro-hibrid cu motoare pe benzină și acumulatori de 48 de volți.
Scandalul Dieselgate are ca efect principal o scădere treptată a vânzărilor de mașini diesel, care încep să fie interzise în centrul marilor orașe din cauza emisiilor de oxid de azot.
Pe de altă parte, vânzările de mașini electrice și plug-in hybrid nu cresc într-un ritm la fel de susținut, motiv pentru care constructorii au găsit o alternativă: dezvoltarea unor sisteme micro-hibrid care presupun utilizarea unor motoare pe benzină în combinație cu un acumulator de 48 de volți, așa cum este cazul și
Această soluție permite obținerea unui cuplu mai puternic, iar energia recuperată la frânare este stocată în baterie și alimentează diverși consumatori. În plus, un astfel de sistem scade emisiile de dioxid de carbon cu circa 15%-20%, adică aproximativ la fel de mult precum unitățile diesel în comparație cu cele pe benzină.
Cel mai important aspect rămâne însă cel al costurilor: sistemul micro-hibrid crește prețul unei mașini pe benzină cu 500-1.000 de euro, însă rămâne sub prețul de vânzare al unui diesel echivalent. "Un acumulator de 48 de volți pe un motor cu benzină este o alternativă la diesel. Dacă piața de mașini diesel scade, ceva trebuie să îi ia locul", afirmă Karin Thorn, vicepreședinte al diviziei de propulsii de la Volvo.
În plus, Grupul PSA Peugeot-Citroen a anunțat că va introduce astfel de micro-hibrizi în gamă, iar următoarea generație Volkswagen Golf va beneficia de asemenea de o astfel de tehnologie.
Delphi, unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto din lume, afirmă că lucrează deja cu un constructor la combinarea sistemelor micro-hibrid cu tehnologia de dezactivare a cilindrilor, ceea ce va permite o reducere și mai mare a emisiilor și consumului de carburant.
Via Reuters
Ce misto se stabilesc tendintele pietei in functie de anumite interese. Articole de presa, stocuri regandite, reclame si apoi spunem ca ”piata” vrea altceva. Aiurea, piata este manipulata, vrea ceea ce i se spune ca vrea. Daca nu se faceau bani frumosi din tehnologiile explicate mai sus, sa vezi cum cresteau vanzarile de motoare Diesel.