El e viitorul cabriolet sportiv Volkswagen: Bluesport Concept

Publicat duminică, 11.01.2009 12:10 de Mircea Meșter

VW se pregateste de lansarea unui model compact cabrio cu adevarat atractiv. La Detroit vine conceptul din care va deriva acesta.

Dupa ce a reinviat cu succes Scirocco, Volkswagen se pregateste de o noua lovitura de piata in segmentul sportivelor compacte. Este vorba de un cabriolet sportiv cu motor amplasat central a carui forma este prefigurata de ultimul studiu de design Volkswagen, care va fi prezentat astazi la Detroit: Bluesport Concept.

Vorbim, in primul rand, de un pariu al sefilor Volkswagen, care isi doresc sa scoata pe piata un cabriolet cu adevarat sportiv la un pret decent. Pentru a reusi sa indeplineasca aceste doua criterii, germanii vor apela la motoare abordabile ca pret de productie, ale caror performante se vor ridica deasupra competitiei. Astfel, cea mai interesanta unitate care isi va face loc sub capota viitorului cabriolet este motorul turbodiesel de 2.0 litri, cu patru cilindri, care dezvolta 180 de cai si 353 Nm. Viteza maxima a modelului care va dispune de aceasta unitate de propulsie este de 225 km/h, acceleratia fiind insa cel mai interesant aspect al cifrelor legate de performante: 6.2 secunde pentru 0-100 km/h.

Cel mai important aspect al constructiei conceptului Bluesport este amplasarea centrala a motorului si tractiunea posterioara, o exceptie cu iz placut pentru Volkswagen, constructor a carui gama apartine exclusiv liniei FWD si AWD. Pozitia propulsorul si cea a cutiei de viteze - asezata in fata - determina o distributie a maselor aproape perfecta (45:55 fata-spate), fapt care sporeste feelingul sportiv al modelului.

Volkswagen nu s-a dezis de la construirea unui cabriolet agresiv compact nici in ceea ce priveste dimensiunile lui Bluesport Concept: cele 1200 de kilograme reprezentate de masa proprie a modelului sunt completate de o lungime de aproximativ patru metri, ampatamentul masurand insa doar 2.43 metri. Inaltimea lui Blusport Concept este cu 20 de centimetri mai redusa decat a celui mai scund moedl din gama VW, Scirocco, ajungand la doar 1.26 metri.

Dimensiunile si masa mai mari decat cele ale cabrioletelor compacte de pe piata - ca Mazda MX-5, de exemplu - sunt traduse printr-un spatiu mai mare destinat bagajelor, cu 182 de litri impartiti in doua zone important: una sub capota din fata, alta in spate.

via | MA

  • alex, duminică, 11.01.2009 13:38
    influente

    Tot ce vad e un r8 decapotabil...

  • gigi, duminică, 11.01.2009 13:50

    Vezi prost!

  • Vlad, duminică, 11.01.2009 14:05
    VW Roadster

    Va concura cu Toyota MR-2, alt roadster cu motorul amplasat central dar si cu cel mai vandut roadster din toate timpurile Mazda MX-5 .Are mari sanse sa devina cel mai vandut roadster tinand cont de pretul competitiv pe care il va avea,undeva la 25000 euro.

  • 1923`, duminică, 11.01.2009 15:34
    ???

    eu vad un concept cu trasaturi de audi si sigla de la vw. in modul asta or sa ajunga cei de la bmw sa scoata S Klasse. baieti destepti nemtii astia... s-au gandit ca daca oricum sunt destui idioti ce le cumpara masinile, n-ar fi bine sa isi mai schimbe si intre ei modelele?

  • razvantro, duminică, 11.01.2009 21:46
    diferente de nuanta

    Acesta este un roadster nu un cabriolet( decapotabila cu 4 locuri), iar asemanarea cu celelalte marci ale grupului se rezuma doar la tenta putin agresiva a designului lucru specific acestor clase de masini si a tendintelor care se promoveaza in acest moment.

  • tds, luni, 12.01.2009 01:07

    carcotasilor, singurul defect care il vad este ca un diesel nu prea are ce cauta pe o masina decapotata, prefer un tsi pe o astfel de masina, se intelege de ce...

  • Laurentiu, luni, 12.01.2009 09:06
    foarte interesant

    Nu sunt fan VW, dar admir politica lor de marketing. Cred ca primii detronati vor fi MX-5 si Toyota MR2. Mai mult, daca va fi reglata ca lumea ar putea concura si cu Lotus Elise. Iar cum pretul va fi aproape sigur in favoarea lui VW, masina asta va fi un hit la vanzari.

  • Gogu, luni, 12.01.2009 11:59
    performante

    Aberant, 180CP si 6.2s 0-100km/h, a descoperit VW o fizica alternativa prin care pot obtine performante din astea, ca altfel nu vad cum. In rest, e foarte OK masina, chiar draguta, mai ales pentru un VW.

  • Marian, luni, 12.01.2009 12:16
    @ Gogu

    Cand ai o caroserie usoara,compacta(cat un VW Polo),un motor diesel amplasat central si o cutie cu dublu ambreiaj DSG performantele anuntate de VW sunt plauzibile. Gandeste-te numai la cuplul de 353Nm disponibil de la 1600 Rpm.