#ElectricChallenge: Defilare în liniște pe străzile din Sibiu și întoarcerea la București
După ce am ajuns cu un singur plin de energie de la București la Sibiu, Nissan Leaf avea nevoie de o pauză. Am rulat în liniște pe străzile din Sibiu și am imortalizat mașina electrică în puncte cheie ale orașului. Ne-am întors apoi la București într-un ritm normal, ca să aflăm că diferențele nu sunt foarte mari.
Sper că a aflat toată lumea, în special cei care aveau o fobie de mașini electrice și de autonomia lor redusă: Nissan Leaf a ajuns de la București la Sibiu cu un singur plin de baterie. A fost greu, a fost tensionat, dar a meritat efortul.
Sibiul e orașul meu de suflet și probabil al multora dintre voi. Cred că după experiența asta a devenit și al lui Frunză. Pentru cei care nu știu, așa l-am botezat pe Nissan Leaf-ul cu care am venit de la București. Cu bateria plină, am pornit-o agale pe străduțele înguste ale orașului medieval din inima României, într-un soare primăvăratic de noiembrie. Și pe fundalul sonor al anvelopelor care tropăie pe bucățile de piatră cubică.
Frunză a furat cu coada ochiului culorile vii ale caselor monument istoric și a mai ridicat din pământ câte o privire îngândurată a unui localnic. Orașele de provincie, chiar și cele turistice cum este Sibiul, au o liniște și un ritm aparte. Nici că se putea mai bine pentru rularea „pe mutește” a lui Nissan Leaf. Am dat o fugă în Piața Mică, am privit prin parbriz Podul Minciunilor, iar seara am poposit în Piața Mare, unde Leaf a pozat ca o adevărată vedetă în luminile gălbui.
Întoarcerea la București a început cu 272 de kilometri autonomie și vreo 97 de procente din totalul bateriei. De data asta n-am mai impus ritmul lent care mă consacrase cu două zile în urmă. M-am lăsat condus de convoiul de camioane, am oprit la semafoarele zonelor în construcție și am profitat din plin de coborârile lungi, pe care bateria s-a mai încărcat. Am ajuns la Râmnicu Vâlcea cu 190 de kilometri autonomie și vreo 66% baterie. Încurajator. Așa că am mers mai departe către Pitești, fluierând sătul pe lângă micii de la Dedulești și respectând cu sfințenie fiecare limită de viteză. Știam că fac o pauză în orașul lui Gicu Dobrin, așa că mi-am permis mai multe camioane depășite acolo unde banda s-a dublat. Dacă-l scoți din modul Eco, Leaf chiar e o zvârlugă.
Cu 108 kilometri autonomie și 35% baterie, parcam în dreptul prizei rapide de la Kaufland Pitești. Mai puțin de jumătate de oră și Leaf-ul meu era din nou gata de drum, cu 82% baterie. Pe autostradă m-am mulțumit cu 115 km/h și cu rare momente în care am sărit peste această valoare. Am ajuns în București, la sediul Nissan din cartierul Militari, cu 46 de kilometri autonomie și 20% din baterie.
Drumul de la Sibiu a însumat 4 ore și 16 minute, ceva mai rapid decât ascensiunea chinuitoare de zilele trecute. Consumul mediu a fost de 14.9 kWh, iar viteza medie a fost de 63 km/h. În concluzie, traseul București-Sibiu-București este cât se poate de tangibil pentru o mașină cu autonomia lui Leaf. Dacă decizi să faci o oprire pentru dezmorțire, atunci scenariul devine confortabil și cât se poate de normal.
Felicitari! Aceasi experienta placuta si economica, am facut si noi saptamana trecuta venind de la Timisoara la Sibiu, cu o incarcare la Kaufland in Deva, cu un Hyundai Ioniq, consum mediu 12.6 kWh/100km, tradus mai pe inteles tuturor 8 lei/100km.