#ElectricRomânia: Jurnal de bord, ultima zi. Sibiu-București: Final în turul electric
1700 km, cinci mașini electrice și un turneu prin cele mai importante orașe din România. Am reușit să terminăm o săptămână plină în care am reușit să demonstrăm că se poate călători (fără probleme) cu un automobil electric în România anului 2019.
După șapte zile, 1700 km parcurși și 14 orașe importante traversate de cele cinci mașini electrice care au completat marele cerc. Finișul #ElectricRomânia a avut loc în parcarea Kaufland Barbu Văcărescu din București, exact același loc de unde acum o săptămână am plecat în această aventură.
Sibiu, orașul viu
Ultima zi a început relaxat la hotelul Continental Forum din Sibiu, unde am reușit să ne odihnim după o zi plină pe care a descris-o Bogdan în articolul de ieri. Startul de astăzi a fost lejer: la ora 10 am plecat spre Valea Oltului în coloană pe o vreme superbă.
Kilometrii au zburat aproape fără să simțim și am ajuns în zona stațiunilor de pe Olt, unde am decis să facem o scurtă sesiune foto de final cu cele cinci mașini care ne-au fost parteneri de-a lungul celor 1.700 kilometri. Rezultatul îl puteți vedea în imaginea ce deschide acest ultim raport din #ElectricRomânia.
Traficul pe Valea Oltului a fost incredibil de lejer, ceea ce ne-a permis să obținem cifre de consum extrem de mici. Atmosfera a fost relaxată, așa că am decis să nu mai oprim la Râmnicu Vâlcea pentru a încărca și am atacat Dealul Negru plini de încredere.
Eternul mititel de Dedulești
Am prins semaforul de la Dedulești pe verde, dar am oprit la cea mai importantă atracției turistică din județul Argeș: celebrii mititei de la Sat Boss. După ce am mâncat în câteva restaurante gourmet excelente de-a lungul acestui periplu prin România, în ultima zi am decis că trebuie să revenim la bucatele tradiționale.
Așa că am luat cu asalt două mese și, 20 de mici mai târziu, toată lumea era fericită. După ce ne-am înfruptat din bunătățile la grătar, am parcurs în liniște cei 40 de kilometri care ne despărțeau de Kaufland Pitești, ultima oprire pentru alimentare prevăzută în turul nostru electric.
Pitești, ultimul bal
Am găsit stația liberă și cu toate punctele de încărcare funcționale, așa că trei mașini s-au așezat la masa cu energie electrică, iar celelalte două au mers la punctele de încărcare de la CEZ Pitești și Anglo-Rom, unde există o stație de încărcare Type 2 de 22 kWh pusă la dispoziție de o firmă ce comercializează echipamente electrice.
În timp de mașinile se hrăneau pentru ultimii kilometri, ne-am ascuns la umbră de soarele toropitor: unii dintre noi au preferat o terasă, alții o vizită în magazinul Kaufland.
Cu mașinile încărcate, nu ne rămânea decât să parcurgem autostrada A1 către casă. Am dat de un trafic destul încărcat, iar Waze ne avertiza că la intrarea în București vom da de binecunoscutul trafic din care am lipsit timp de o săptămână.
Pentru a ajunge la punctul nostrul de finish, Kaufland Barbu Văcărescu, aplicația ne-a rerutat prin satele din Giurgiu și Ilfov: Săbăreni, Chitila și șoseaua de centură. Am reușit astfel să ajungem la stația de încărcare de la Kaufland Barbu Văcărescu la ora 18.30, doar cu jumătate de oră mai târziu față de programul pe care ni l-am propus încă de la plecare.
Am tras mașinile încet către locurile de parcare din fața stațiilor de încărcare din București, obosiți după acest periplu de o săptămână, dar fericiți că am reușit să parcurgem un tur al României cu cinci mașini electrice.
Nu am avut nici un fel de problemă, nu am luat nici o amendă, nu ne-a oprit poliția, nu am facut nici o pană. Singura emoție am avut-o atunci când Renault Zoe a raportat o eroare după o încărcare nereușită la stația din Deva. Din fericire, eroarea a dispărut și ne-am putut continua drumul.
Mircea Meșter, creierul și coordonatorul acestui proiect, omul care a asigurat și asistența celor cinci mașini electrice, plimbând echipa foto-video în jurul nostru, va trage concluziile finale după prima ediție #ElectricRomânia într-un material ce va fi publicat în zilele următoare.
Ne vedem la ediția de anul următor!
Iată și cifrele înregistrate în ultima zi de #ElectricRomânia pentru fiecare mașină în parte:
Audi e-tron
Start Sibiu: Baterie 99% (82.7 kWh). Autonomie afișată: 350 km
Sibiu-Pitești, 163 km: am consumat 39% din baterie.
Sosire Pitești: Baterie rămasă: 60% (50.2 kWh). Încărcare cu 13.3 kWh până la 76%.
Pitești - București, 110 km: Am consumat 38% din baterie
Sosire București: Baterie rămasă: 32% (26.7 kWh). Încărcare cu 56.9 kWh până la 100%.
Consum mediu final zi: 23.5 kWh/100 km
Viteză medie: 59 km/h
Mod de rulare: Normal, climatizare pornită, ritm normal în prima parte și apoi în regim de autostrada
Autonomie medie reală ziua 7 (Sibiu - București): 355 km
Autonomie medie reală ziua 6 (Timișoara - Sibiu): 338 km
Autonomie medie reală ziua 5 (Oradea - Timișoara): 351 km
Autonomie medie reală ziua 4 (Târgu Mureș - Oradea): 371 km
Autonomie medie reală ziua 3 (Iași - Târgu Mureș): 368 km
Autonomie medie reală ziua 2 (Bacău - Iași): 360 km
Autonomie medie reală ziua 1 (București - Bacău): 330 km
Volkswagen e-Golf
Start Sibiu: Baterie 99% (31.7 kWh). Autonomie afișată: 228 km
Sibiu-Pitești, 165 km: am consumat 54% din baterie.
Sosire Pitești: Baterie rămasă: 45% (14.4 kWh). Încărcare cu 17.6 kWh până la 100%.
Pitești - București, 125 km: Am consumat 51% din baterie
Sosire București: Baterie rămasă: 49% (15.7 kWh). Încărcare cu 16.3 kWh până la 100%.
Consum mediu final zi: 11.7 kWh/100 km
Viteză medie: 54 km/h
Mod de rulare: Normal, climatizare pornită, ritm normal în prima parte și apoi regim de autostrada
Autonomie medie reală ziua 7 (Sibiu - București): 273 km
Autonomie medie reală ziua 6 (Timișoara - Sibiu): 232 km
Autonomie medie reală ziua 5 (Oradea - Timișoara): 262 km
Autonomie medie reală ziua 4 (Târgu Mureș - Oradea): 273 km
Autonomie medie reală ziua 3 (Iași - Târgu Mureș): 278 km
Autonomie medie reală ziua 2 (Bacău - Iași): 280 km
Autonomie medie reală ziua 1 (București - Bacău): 269 km
Nissan Leaf
Start Sibiu: Baterie 97% (36.9 kWh). Autonomie afișată: 251 km
Sibiu-Pitești, 163 km: am consumat 65% din baterie.
Sosire Pitești: Baterie rămasă: 32% (12.2 kWh). Încărcare cu 25.1 kWh până la 98%.
Pitești - București, 123 km: Am consumat 61% din baterie
Sosire București: Baterie rămasă: 37% (14 kWh). Încărcare cu 24 kWh până la 100%.
Consum mediu final zi: 14 kWh/100 km
Viteză medie: 62 km/h
Mod de rulare: Normal, climatizare pornită, ritm normal în prima parte și apoi regim de autostradă.
Autonomie medie reală ziua 7 (Sibiu - București): 271 km
Autonomie medie reală ziua 6 (Timișoara - Sibiu): 255 km
Autonomie medie reală ziua 5 (Oradea-Timișoara): 281 km
Autonomie medie reală ziua 4 (Târgu Mureș - Oradea): 258 km
Autonomie medie reală ziua 3 (Iași - Târgu Mureș): 292 km
Autonomie medie reală ziua 2 (Bacău - Iași): 267 km
Autonomie medie reală ziua 1 (București - Bacău): 210 km
BMW i3
Start Sibiu: Baterie 100% (37.9 kWh). Autonomie afișată: 295 km
Sibiu-Pitești, 165 km: am consumat 42% din baterie.
Sosire Pitești: Baterie rămasă: 58.5% (16 kWh). Încărcare cu 14.7 kWh până la 81%.
Pitești - București, 126 km: Am consumat 46% din baterie
Sosire București: Baterie rămasă: 35% (13.3 kWh). Încărcare cu 24,6 kWh până la 100%.
Consum mediu final zi: 12 kWh/100 km
Viteză medie: 55.7 km/h
Mod de rulare: Normal, climatizare 40%, ritm normal în prima parte și regim de autostrada în a doua parte
Autonomie medie reală ziua 7 (Sibiu - București): 316 km
Autonomie medie reală ziua 6 (Timișoara - Sibiu): 250 km
Autonomie medie reală ziua 5 (Oradea - Timișoara): 308 km
Autonomie medie reală ziua 4 (Târgu Mureș - Oradea): 318 km
Autonomie medie reală ziua 3 (Iași - Târgu Mureș): 310 km
Autonomie medie reală ziua 2 (Bacău - Iași): 285 km
Autonomie medie reală ziua 1 (București - Bacău): 269 km
Renault Zoe
Start Sibiu: Baterie 99% (40.6 kWh). Autonomie afișată: 290 km
Sibiu-Pitești, 160 km: am consumat 47% din baterie.
Sosire Pitești: Baterie rămasă: 52% (21.3 kWh). Încărcare cu 19.3 kWh până la 99%.
Pitești - București, 123 km: Am consumat 50% din baterie
Sosire București: Baterie rămasă: 49% (20.1 kWh). Încărcare cu 20.9 kWh până la 100%.
Consum mediu final zi: 13.8 kWh/100 km
Viteză medie: 53 km/h
Mod de rulare: Normal, climatizare pornită, ritm normal în prima parte și apoi regim de autostrada
Autonomie medie reală ziua 7 (Sibiu - București): 297 km
Autonomie medie reală ziua 6 (Timișoara - Sibiu): 273 km
Autonomie medie reală ziua 5 (Oradea - Timișoara): 286 km
Autonomie medie reală ziua 4 (Târgu Mureș - Oradea): 330 km
Autonomie medie reală ziua 3 (Iași - Târgu Mureș): 313 km
Autonomie medie reală ziua 2 (Bacău - Iași): 297 km
Autonomie medie reală ziua 1 (București - Bacău): 312 km
#ElectricRomania este un proiect Automarket.ro
Partener principal:
Kaufland România
Parteneri:
Enel X
NetBet
Continental Hotels
Deci s-a demonstrat, pentru a Na oară, că autonomia declarată este şi cea reală. Bravo AM!