Elon Musk, îngrijorat de performanțele companiilor chinezești de mașini electrice
Elon Musk a declarat că industria de mașini electrice din China va „distruge” companiile auto din America și Europa. BYD a depășit Tesla ca lider mondial de vehicule electrice.
Elon Musk, CEO-ul Tesla, și-a exprimat recent îngrijorarea cu privire la capacitatea producătorilor auto chinezi, în special a companiilor precum BYD, de a depăși competitorii globali în absența barierelor comerciale.
Acest lucru vine în contextul în care BYD, susținută de Warren Buffett, a depășit Tesla ca lider mondial în vânzările de vehicule electrice în ultimul trimestru, în ciuda reducerilor semnificative de prețuri aplicate de Tesla.
Musk a recunoscut că producătorii auto chinezi sunt extrem de competitivi și pot obține un succes semnificativ la nivel global, în funcție de politicile comerciale. A subliniat că, fără bariere comerciale, aceste companii ar putea să-i depășească pe majoritatea celorlalți producători auto la nivel mondial.
Ca răspuns la peisajul competitiv, Tesla intenționează să lanseze un crossover compact accesibil, cu numele de cod "Redwood", la mijlocul anului 2025. Musk a confirmat intenția Tesla de a începe producția următoarei generații de vehicule electrice la fabrica din Texas în a doua jumătate a anului 2025.
În tot acest timp, producătorii chinezi de vehicule electrice, cunoscuți pentru eficiența costurilor și lanțul lor de aprovizionare stabil, se extind rapid la nivel global.
Comentariile lui Musk coincid cu desfășurarea alegerilor prezidențiale din SUA, unde președintele Joe Biden și-a exprimat hotărârea de a împiedica China să domine piața vehiculelor electrice.
În același timp, fostul președinte Donald Trump, posibil candidat pentru nominalizarea republicană, a indicat că ar ridica tarifele dacă ar fi ales, solicitând o taxă universală de 10% pentru toate importurile în SUA și revocarea statutului de țară cu cel mai favorabil tratament comercial acordat Chinei.
În ciuda accentului pus pe tarife, experții susțin că SUA și Europa au nevoie de alte tipuri de politici pentru a-și construi lanțuri de aprovizionare diversificate.
Acest lucru sugerează că, dincolo de barierele comerciale, planificarea strategică și sprijinul politic sunt esențiale pentru competitivitatea susținută a industriei auto în fața provocărilor globale.
Atât de multă ipocrizie te lasă cu gura căscată. Oare de unde or avea know-how chinezii ? Vin toți acum și se plâng și cer ajutor , după ce tot ei au fost primii care s-au zbătut sa facă acolo fabrici in parteneriat cu statul chinez sau chiar au mutat toată productia acolo. E delirant ce se întâmplă !