Euro NCAP propune un calendar pentru adoptarea tehnologiilor autonome: "Beneficiile pentru siguranța rutieră sunt uriașe"

Publicat miercuri, 13.09.2017 18:19 de Daniel Popescu

Euro NCAP solicită constructorilor să introducă o serie de tehnologii autonome pentru a crește siguranța rutieră în următorii ani.

Euro NCAP, organizația indepedentă care testează practic aproape toate modelele noi lansate în Europa, anunță un nou plan pentru îmbunătățirea siguranței rutiere.

Organismul solicită constructorilor să introducă numeroase tehnologii autonome pe mașini și a stabilit chiar și un amplu calendar în acest sens:

● până în 2020: tehnologii de monitorizare a șoferului, sistem de schimbare automată a direcției în caz de urgență, sistem de frânare automată în caz de urgență;

● până în 2022: sistem de protecție pentru accidentele din spate, sisteme de siguranță pentru pietoni și cicliști; sisteme pentru îmbunătățirea extracției șoferului și pasagerilor în caz de accidente, sisteme de protecție suplimentare pentru copii;

● până în 2024: sisteme de comunicare între mașini.

Oficialii Euro NCAP susțin că implementarea acestor tehnologii va contribui la creșterea siguranței rutiere pentru șoferi, pasageri și pietoni. "Beneficiile potențiale ale șofatului automat sunt uriașe. Dacă putem elimina eroarea umană ar trebui să vedem o scădere accelerată a numărului de accidente mortale și la salvarea a numeroase vieți", spune Michiel van Ratingen, secretarul general al organzatiei Euro NCAP.

Via Autocar

  • vianu, miercuri, 13.09.2017 18:29

    cred ca inexorabil turbeaza :) PS e o observatie fara a declansa un flame.

  • mircea badea, miercuri, 13.09.2017 18:47

    si antivirus, nu? comunicatiile si scanarile astea nu ne iradiaza?

  • Arogantul, miercuri, 13.09.2017 20:09

    cu unele chestii sunt de acord, dar la faza cu comunicarea intre vehicule.... aici sunt de partea lui Inexo

  • ACE, miercuri, 13.09.2017 21:26

    Toate bune si frumoase dar asta cu EXTRACTIA SOFERULUI...e chiat tare... Ce sa fie oare: o turela pentru acesta, un sac de box care sa-l arunce prin parbriz, o degajare in asfalt cu o grenada fumigene pentru a fi observat si de la Bruxelles, o decupatura secreta prin usa ?! Doamne, cate variante posibile si DOAR UN SINGUR SOFER ?! De ce nu si pentru extractia celorlalti pasageri din autovehicul, ei nu sunt asa importanti ?!.. Bla-bla-bla.....

  • mishazaitev, joi, 14.09.2017 09:50

    E foarte usor sa le spui producatorilor "Faceti , ca noi suntem Dumnezei pe pamant si dam note!" Ma intreb cum ar fi daca cineva le-ar propune celor de la Euro in cap un calendar care sa propuna pentru urmatorii enspe ani posibilitatea testarii masinilor fara avarierea acestora sau furnizarea de proiecte pentru propunerile facute.... Cu alte cuvinte, daca propun ca masina sa sara peste pietonul care circula ca un zombi cu ichii in smartfon si catile pe urechi, sa furnizeze si tehnologia necesara!

  • vianu, joi, 14.09.2017 10:06

    unii fara shuturi in fund nu trec parleazu' din diverse motive. Ori n-au curaj (ceea ce nu e cazul) ori nu vreau sa o faca (si este cazul pentru ca le scad smecherilor banutii din conturi) ca ne place sau nu, regulile SOLICITATE au dus, de-a lungul vremii, la diminuarea vizibila a accidentelor urmate de raniri grave si victime. Pe de alta parte in momentul in care din ratiuni de piata (castigarea de cota de piata ori clienti, etc) un singur jucator decide sa respecte solicitarile, punctand rezonabil noilor cerinte, ceilalti vor fi practic nevoiti sa il urmeze din motive evidente.

  • inexorabil, joi, 14.09.2017 16:15

    Vienezule, nu mă mai agit…Oricum, aproape că nu este zi lăsată de Sus în care să nu se pomenească pe AM de “trendul” electro-autonom. Prefer să mă complac în paseismul meu desuet, incurabil :P PS: “Sistemele” instalate pe maşinile viitorului vor asigura reducerea deceselor pe şosele? Nu neg, dar ia imaginaţi-vă că n-ar fi exclus, de exemplu, ca unul care a evitat orice pericol rutier să intre apoi în marea învolburată, ignorând avertismentele salvamarilor, urmând să fie adus la mal…mort. Dar tot ce ar conta este că maşina lui prezintă siguranţă maximă.

  • LR, vineri, 15.09.2017 06:37

    Până când conducerea autonomă va deveni singura cale legală pentru deplasare pe drumuri publice, cred că se vor înmulți pistele pentru pilotaj clasic. Poate că aceste piste vor fi integrate în parcuri de distracție.