EuroNCAP pune la încercare noul Renault Twizy: 6 puncte din 16 posibile

Publicat miercuri, 04.06.2014 13:49 de Sebastian Toma

Organismul independent EuroNCAP a publicat rezultatele testelor de siguranţă pentru categoria cvadriciclurilor grele, printre care se numără şi Renault Twizy. Spre deosebire de autovehicule, acestea nu primesc stele de siguranţă, ci doar puncte.

EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele a patru teste de siguranţă pentru categoria cvadriciclurilor grele, în care se încadrează şi Renault Twizy. Spre deosebire de testele obişnuite derulate de EuroNCAP, categoria cvadriciclurilor a primit atenţie specială, deoarece aceste modele sunt vândute drept alternative la mopede, motociclete şi automobile de dimensiuni mici, fiind gândite cu precădere pentru mediul urban.

Indiferent că vorbim despre cvadriciclurile uşoare, clasate în categoria L6e sau cvadriciclurile "grele", încadrate în categoria L7e, cei de la EuroNCAP au folosit acelaşi standard pentru toate vehiculele pe care le-au testat în acest segment. Testele organismului independent specializat în evaluarea nivelului de siguranţă oferit de un autovehicul au vizat impactul frontal şi impactul lateral, considerate cele mai probabile accidente în care ar putea să fie implicată această categorie de vehicule, iar rezultatele nu au fost tocmai fericite. A fost simulat un impact cu un alt vehicul, la 50 km/h, viteză pe care nu o pot atinge toate vehiculele testate, dar care este posibilă în cadrul unui impact din viaţa reală.

Preţuri Renault Twizy în România: modelul electric cu două locuri pleacă de la 7.000 de euro

Pentru că nu există acelaşi standard de siguranţă pentru automobile şi cvadricicluri la nivel european, cei de la EuroNCAP au preferat să lase deoparte stelele de siguranţă folosite de obicei la publicarea rezultatelor pentru a evita comparaţiile între cele două categorii. Aşadar, aceste rezultate vor fi evaluate doar prin prisma punctelor acordate în urma comportamentului cvadriciclurilor la testele de impact organizate de EuroNCAP, iar nivelul de siguranţă oferit poate fi cuantificat printr-un raport dintre punctajul obţinut şi punctajul maxim disponibil (16 puncte). La rândul lor, punctele sunt obţinute în principal pentru nivelul de forţă resimţit de senzorii din manechinele de crash-test, cu toate că exisă posibilitatea unor penalizări pentru performanţe slabe ale structurii sau ale sistemelor de siguranţă pasivă.

Renault Twizy: 6/16


Cvadriciclul electric de la Renault a obţinut cel mai bun rezultat al acestei sesiuni de testare. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că specialiştii de la EuroNCAP au fost mulţumiţi. Deşi forţele la care a fost supus manechinul nu i-au pus viaţa în pericol per ansamblu, au fost detectate niveluri periculoase ale forţelor resimţite la gâtul manechiului şi protecţia părţii superioare a corpului este slabă. De asemenea, nivelul de protecţie al femurului şoferului şi al genunchilor este slab. La impactul lateral, capul manechiunului a fost expus în afara vehiculului, ceea ce prezintă riscuri mari în lumea reală, aducând alte penalizări.

Tazzari Zero: 4/16

Zero nu are niciun airbag în dotare, iar centura în trei puncte care ţine şoferul s-a rup în urma impactului frontal. În urma acestui incident, modelul a fost penalizat sever de cei de la EuroNCAP, după cum s-ar fi întâmplat şi la un autoturism, dacă acesta ar avea o centură care s-ar desprinde de caroserie în urma impactului. Pe deasupra, uşa şoferului s-a deschis la impactul lateral, ceea ce înseamnă că există un risc mare ca şoferul să fie aruncat din vehicul în cazul unui accident grav.

Club Car Villager 2+2 LSV: 2/16

Acest cvadriciclu, folosit în spaţii publice închise sau chiar pe terenuri de golf, poate fi periculoas în caz de impact cu un alt vehicul, spun cei de la EuroNCAP. Spre exemplu, la impactul frontal, volanul s-a deplasat înspre bancheta ocupanţilor cu aproape jumătate de metru. Pe de o parte, acest lucru a ajutat la disiparea energiei de impact, dar lipsa airbag-ului şi deplasarea exagerată a coloanei de direcţie au fost penalizate de organismul european de evaluare a siguranţei ocupanţilor. De asemenea, capul pasagerilor este expus la impactul lateral, lucru care prezintă un risc mare de deces în accidentele din viaţa reală.

Ligier IXO JS Line: 2/16

La fel ca la Tazzari Zero, centura lui Ligier IXO s-a desprins la impactul frontal. Nici pentru acest model nu sunt disponibile airbag-uri, iar toate regiunile corpului sunt în pericol de a fi rănite în urma unui impact, notează cei de la EuroNCAP. Deplasarea accentuată a volanului indică un risc mare de rănire fatală a şoferului în cazul unui accident, iar centura nu protejează cum trebuie ocupantul, deoarece ajunge să stea prea sus pe abdomenul acestuia şi nu are un sistem care să prevină culisarea pasagerului sa pe sub braţul central al acesteia, ceea ce ar putea să ducă la un risc crescut de deces sau rănire gravă în urma unui accident.

Via EuroNCAP

  • Twix, miercuri, 04.06.2014 14:23

    Si sa vad acuma cine mai are curaj sa mearga prin oras cu un Twix din asta cand la semafor trec bizoni cu Touareg pe rosu. Poate nu pe rosu dar aproape urca pe tine.

  • Andrei, miercuri, 04.06.2014 15:06

    Momentan, consider o motocicleta mult mai sigura decat jucariile astea. Pe motor stii ca esti predispus la accidente si te echipezi corespunzator (desigur, daca te duce capul suficient de mult). Cvadriciclurile de genul asta iti dau o falsa impresie de siguranta, din cauza sistemelor instalate pe ele (gen centuri de siguranta) care, pana la urma, sunt puse acolo doar ca vehiculul sa fie street legal... P.S. Nu ma asteptam ca Twizzy sa fie cel mai bun model din test. As fi pariat pe Tazzari. Dupa cum ziceam, o falsa impresie de siguranta.

  • geo, miercuri, 04.06.2014 17:53

    din cate stiu eu testele euroncap simuleaza o coliziune cu un vehicul de masa apropiata, in cazul unei discrepante majore de masa sau structura - cel mic e pur si simplu spulberat ... cum sunt doar cateva masinute din astea prin oras, e foarte improbabil sa se tamponeze intre ele - plus ca nu conteaza cu cat merge titi-car-ul, conteaza suma vitezelor celor 2 autovehicule (daca vine SUV-ul lansat, e bine sa ai testamentul pregatit)

  • Rares, joi, 05.06.2014 09:41

    Salut Twin, Andrei - gata ati gasit hiba la jucaria asta. Ma scuzati ca va intreb - dar as vrea sa stiu daca aveti un telefon mobil cu Touch ? Daca da - nu v-a fost frica cand ati achizitionat acest produs ? Aud mere aceleasi lucruri - autonimie mica ( romanul nu ca face putini km - face extrem de putini ) ba chiar mai mult este in stare sa dea pe i masina veche sau noua cu 200.000 km la bord ( reali sau nu, nu conteaza) o caruta de bani - doar ca este de afara, nu a rulat in romania si eventual este germana, sau mai aud faptul acuma ca nu este sigura. OK atunci - NU CUMPARATI RENAULT - La ford gasiti Focus Electric - 40.000 euro - vreti ? 160 km autonomie - suficient pt bucuresti ca sa nu vorbim de provincie - unde orasul are 10 km de la un cap la altul ? Idea este - ca firea umana este foarte reticienta si ca sunteti foarte greu de convins. Eu nu am banii necesari ca ieri mi0as lua o masina electrica - de ce ? pentru ca nu am revizii - nu ma costa atat de mult carburantul ( sa traiasca Ponta ) am prize in parcarea blocului. Dec i - intrebarea este - riscati sau nu ?

  • Sam, joi, 05.06.2014 13:25

    V-am zis eu zilele trecute ca ii un gunoi desigur care nu merita 7000 de euro.

  • @Rares, joi, 05.06.2014 23:41

    Domnu', aici nu e vorba de un automobil electric, gen Tesla sau Zoe. E vorba de o cheste de oras. Aceasta... hai sa-i zicem masina ofera cam aceiasi siguranta cu cea a unei motociclete sau undeva pe-acolo. Despre asta este vorba. Crezi tu ca esti mai safe intr-un Twingo de 2-3 ani sa zicem care a costat 7000 de euro sau intr-un Twizy la un impact de vreo 40-50 km/h? Esti in chestia asta si un idiot forteaza semaforul, trece ca fulgerul prin intersectie si te arunca de pe sosea. Hai sa zicem ca idiotul nu este intr-un Tuareg... e in ceva de genul Passat, Laguna... chiar si Focus sa zicem. Tot iesi mai sifonat. Din impactul cu un twingo evetual ajungi la spital cu cateva oase rupte si fracturi, nu direct la morga sau in coma. Ideea este ca aceste "jucarii" se vor vinde cand lumea va avea si un anumit grad de civilizate si de respect fata de cei din jur. Am condus in Berlin, Viena, Varsovia si prin Luxemburg si, desi multi aveau masini de peste 90-100 CP, toata lumea era civilizata, toti mergeau linistiti in coloana, nimeni nu claxona, nimeni nu intra pe linia de tramvai... adica se circula civilizat. Din cauza asta, oricat de genial ar fi Twizy, in Romania va fi un esec. Din pacate.

  • cineva, joi, 12.06.2014 18:11

    @ @Rares Si atunci care e solutia? Ne cumparam toti tancuri? Nu cred ca poti sa iti cumperi masina in functie de idiotii din trafic... Pana la urma condusul preventiv ajuta si el. Adica nu trebuie, in masura in care esti primul la semafor, sa te comporti ca pilotii de F1 la grila de start. Nu trebuie sa tisnesti in intersectie la 0,0001 secunde dupa ce s-a facut verde, fara sa te uiti unde te duci. Eu conduc in Bucuresti de 8 ani si nu am avut astfel de probleme (si sper ca nici nu o sa am). E totusi adevarat ca am evitat cativa bizoni...