Europa: 22 de luni consecutive de creștere a vânzărilor de mașini noi
Piața auto din Europa a înregistrat o creștere a vânzărilor pentru 22 de luni consecutive. Luna trecută a fost atins cel mai bun rezultat din iunie în ultimii șase ani.
Piața auto din Europa sărbătorește o nouă creștere a vânzărilor de mașini noi, prima jumătate a anului având o creștere de 8.6 procente față de anul trecut. Mai mult decât atât, piața auto de pe Bătrânul Continent a avut cel mai bun rezultat pentru luna iunie din ultimii șase ani, creșterea față de aceeași perioadă a anului trecut fiind de 14.6 procente.
Situația arată bine pentru Europa
Economia celor 19 țări care folosesc moneda Euro este pe cel mai lung trend ascendent de la criza financiară din 2008, iar analiștii din industira auto estimează că recuperea pieței auto din Europa este fermă și în derulare. "Situația arată bine pentru Europa. Este o tendință ascendentă puternică, motivată parțial de un efect de recuperare după scăderea puternică a cererii de mașini noi în timpul crizei financiare", explică Frank Biller, analist LBBW, într-un interviu acordat Automotive News Europe.
Creșteri de vânzări pentru aproape toți producătorii
În ceea ce privește producătorii de automobile care operează pe Bătrânul Continent, Volkswagen Group, Ford, Opel, Fiat Chrysler Automobiles, PSA Peugeot-Citroen, Toyota Motor Company, Daimler AG și BMW Group au înregistrat cele mai mari creșteri procentuale ale vânzărilor. În cazul Volkswagen, creșterea a fost de 17% în iunie, în timp ce PSA a avut o creștere de 13% în aceeași lună. Vânzările Ford au crescut cu 16% în iunie și cu 6.7 procente în prima jumătate a anului. Fiat Chrysler Automobiles a avut o creștere de 18% luna trecută, în timp ce Toytoa a obținut 10% creștere la nivel de grup și BMW a terminat luna pe plus 15%. Pentru nemții de la Daimler, luna trecută a adus o creștere a vânzărilor de 22% în Europa.
Prima jumătate a anului a adus rezultate bune pentru Dacia și pentru piața din România
Marca Dacia a avut 208.247 înmatriculări în primele șase luni ale anului curent, o creștere de 6.4 procente față de aceeași perioadă a anului trecut. În luna iunie, Dacia a avut 39.790 de înmatriculări în țările UE+EFTA și a înregistrat o creștere de 3.9% față de aceeași lune a anului trecut. La nivel de țară, România a înregistrat o creștere de 10.4 procente a înmatriculărilor în prima jumătate a anului curent față de aceeași perioadă a lui 2014, cu 34.472 de unități. Doar luna trecută, înmatriculările au crescut cu 24.2 procente în România, totalizând 8.630 de unități.
Reduceri medii de 12.5% la mașinile noi vândute în iunie în Germania
Potrivit Autohaus PlusSchlag, o publicație germană specializată în monitorizarea prețurilor de vânzare a vehiculelor, piața auto din Germania a avut o reducere medie de 12.5 procente față de prețul de listă în luna iunie, mai mare decât în mai, ceea ce a dus la impulsionarea vânzărilor. Aceeași publicație a remarcat că Opel a avut reduceri medii de 15.8 procente în iunie, cele mai mari din industrie, ceea ce a dus la o creștere a vânzărilor de 9.6 procente pentru marcă în cursul lunii trecute.
MĂRCI AUTO: Cele mai mai creşteri, cele mai mari scăderi (UE+țările EFTA) |
|||
Marcă | Prima jumătate 2015 | Prima jumătate 2014 | Diferenţă |
Jeep | 44.914 | 16.376 | +174.3 |
Smart | 54.548 | 31.505 | +60.4 |
Mitsubishi | 70.223 | 46.135 | +52.2 |
Honda | 66.018 | 72.322 | -8.7 |
Lancia/Chrysler | 35.946 | 40.899 | -12.1 |
Chevrolet | 2.040 | 34.676 | -94.1 |
ŢĂRI: Cele mai mai creşteri, cele mai mari scăderi |
|||
Ţară | Prima jumătate 2015 | Prima jumătate 2014 | Diferenţă |
Islanda | 8.784 | 6.377 | +37.7 |
Portugalia | 100.656 | 75.791 | +32.8 |
Spania | 555.222 | 454.943 | +22.0 |
România | 34.472 | 31.225 | +10.4 |
Austria | 161.633 | 166.607 | -3.0 |
Finlanda | 57.085 | 59.143 | -3.5 |
Luxemburg | 25.684 | 27.145 | -5.4 |
Via Automotive News (înreg.) | ACEA | Sursă foto
Mda, in Austria se vand de peste 5 ori mai multe masini decat in Romania la o populatie in teorie de aproape 3 ori mai mica. Asta arata cat de saraci suntem...Ne amagim cu masinile luxoase din marile orase ale "norocosilor" din politica sau business dar clasa de mijloc este la pamant...