Europa de Est, sursa de biocombustibili

Publicat marţi, 17.04.2007 16:11 de Robert Gherghe

Noile tari membre ale UE din estul Europei au devenit o sursa de materie prima pentru biocombustibili.

Productia de biocombustibili a noilor state membre UE va creste rapid, pe fondul majorarii productivitatii culturilor de plante utilizate la obtinerea biocarburantilor, iar regiunea va deveni exportator net catre primele 15 tari ale blocului comunitar, estimeaza firma F.O Licht, transmite Mediafax.

"

Productia din Europa Est se mentine inca la un nivel redus, reprezentand mai putin de 10% din totalul realizat in UE, dar regiunea are potentialul sa acopere peste 25% din cererea blocului comunitar", a declarat Christoph Berg, senior economist la F.O. Licht.

"Noile state membre au un potential foarte ridicat. Dispun de teren, productivitatea este relativ scazuta, dar poate fi majorata pana la media la nivelul UE, prin realizarea unor investitii adecvate", a afirmat Berg.

Cele mai promitatoare segmente sunt obtinerea bioetanolului din cereale, in Ungaria si Polonia, precum si din sfecla de zahar, in Cehia, alaturi de producerea biodieselului din uleiuri precum cel de floarea soarelui, in Romania si Bulgaria, a explicat analistul de la F.O. Licht, citat de Mediafax.

Combustibilul biodiesel este produs din resurse regenerabile (rapita, floarea soarelui, porumb) si se utilizeaza la motoarele Diesel. Biocombustibilul poate fi amestecat in proportii diferite cu motorina, pentru a crea un amestec ce se utilizeaza drept carburant. Biodieselul reduce cu aproape 90% emisiile de dioxid de carbon si cu 98% pe cele de sulf.

Noile state membre, inclusiv Romania si Bulgaria, au potentialul sa majoreze cu 20% productia de biocombustibili obtinuti din cereale, respectiv cu 40% cantitatea produsa prin utilizarea unor plante precum floarea soarelui.

  • prudentul, marţi, 17.04.2007 21:58
    biodiesel

    Propun redactiei un articol distinct pe tema biodieselului. Ce e, cum arata, cum miroase, ce culoare are, ce pret, ce putere calorica are, care sunt proportiile in care poate fi folosit (doar biodiesel sau in amestec si care sunt diferentele) etc etc. Ati prins ideea... As putea sa caut toate astea pe net si sa fac o compilatie din surse diferite, dar ar fi mai interesant sa citim de la voi despre biocarburanti. Va incumatati?

  • io, miercuri, 18.04.2007 08:44
    un articol despre biodiesel in engleza

    http://en.wikipedia.org/wiki/Biodiesel

  • AndreiRN, joi, 19.04.2007 00:18
    Eficienta munci

    In timp ce Europa de Est isi importa alimentele de zi cu zi si petrolul necesar ei vor planta culturi folosite pt biodiesel. Este mai eficient asa? Tone si tone de diesel sunt folosite pt a transporta zeci si sute de tone de alimente din alte parti in timp ce terenul agricol va produce biodiesel care va fi transportat in afara. Cam asta este efectul unei economi centralizate si sub control. Nu ar fi mai practic sa se produca ce se consuma local? Oricum biodieselul are cam 90-95% din puterea calorica a motorinei dar avantajul este ca este regenerabil si polueaza mult mai putin. Modificarile la motoare sunt minime si realitatea este ca se poate folosi si in centralele termice pt producere de electricitate. Dezavantajul este ca ars la temperatura mediului creaza calamina care daca nu este eliminata va distruge motorul. In general se foloseste in combinatie cu motorina 15% sau 25% si la anumite aplicati si mai mult. Pt o ardere mai eficienta si mai curata se poate adauga un injector de APA in admisie care curata calamina si mentine interiorul motorului curat pe langa o marire considerabila de putere/eficienta. Pt generator electric sau TIR pt a mari eficienta se poate adauga si gaz metan/propan in admisie 10% din volumul aerului. Astfel consumul poate scadea cu 30% - 40% si gazele poluante vor fi reduse considerabil dar si viata motorului va fi mult mai mare. O aplicatie demna de luat in consideratie sunt vasele maritime ale caror motoare uriase merg in regim uniform. Sau la locomotive.