Europa: Înmatriculările de automobile noi au scăzut cu 7.3% în perioada ianuarie-octombrie

Publicat luni, 19.11.2012 18:41 de Sebastian Toma

Datele ACEA arată că înmatriculările noi de automobile în Europa au scăzut cu 7.3 procente în perioada ianuarie-octombrie 2012 în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

ACEA, asociaţia producătorilor de automobile din Europa, a publicat rezultatele oficiale privind înmatriculările noi în Europa în perioada ianuarie-octombrie 2012. La nivel de piaţă, scăderea medie este de 7.3 procente în raport cu rezultatele din anul precedent. Însă, există pieţe care au scăzut cu mult peste media Europei, iar alte pieţe au realizat creşteri. Pieţe precum Cehia, Danemarca, Estonia, Ungaria, Letonia, Polonia, Slovacia, Islanda, Norvegia, Elveţia şi Regatul Unit au înregistrat creşteri, pe când celelalte pieţe au înregistrat scăderi semnificative.

Pieţele care au scăzut cel mai puternic în ultimele zece luni au fost Grecia (39.9%), Portugalia (38.3%), Cipru (20.6%), Slovenia (16.7%), România (12.2%), Spania (11.9%), Irlanda (11.8) şi Belgia (11.3%). Scăderi semnificative au apărute şi pe pieţele din Suedia (9.9%) şi Lituania (6.8%). Există anumite creşteri record pe unele pieţe, cum ar fi în Islanda, dar aceasta se explică atunci când ne uităm la volume. Astfel, în perioada ianuarie-octombrie 2011, în Islanda s-au înmatriculat 4.401 automobile noi, pe când în aceeaşi perioadă a anului curent au fost înmatriculate 6.890 automobile noi. Spre comparaţie, piaţa din România înregistra 63.709 unităţi noi înmatriculate în primele zece luni ale anului 2011, pe când perioada ianuarie-octombrie a anului curent a înregistrat 55.910 unităţi noi înmatriculate.

Cea mai importantă piaţă din Europa care a înregistrat creşteri în perioada ianuarie-octombrie 2012 a fost Marea Britanie, cu o creştere de 5.0%. Piaţa din Germania, cea mai importantă din Uniunea Europeană, a scăzut cu 1.6%. Luna octombrie a fost favorabilă pentru mai multe pieţe din Europa, însă rezultatele bune din această lună n-au fost suficiente pentru a întoarce balanţa înspre creştere.

Via ACEA

  • sandman, luni, 19.11.2012 22:32

    ar trebui sa scada vanzarile drastic ca sa scada astia preturile nesimtite pe care le au la masinile noi.

  • danny, marţi, 20.11.2012 09:53

    Nu ar trebui sa mire deloc, e consecinta directa a deciziilor politice de la cel mai inalt nivel european. Plus, lacomia fara limite a oamenilor cu bani care au mutat aproape toata productia de orice in China in timp ce Europa se zbate in somaj de peste 20% (oficial). Si ca cireasa de pe tort, deschiderea granitelor si pietei muncii pt emigrantii din N Africii care accepta sa stea cate 7-8 intr-o garsoniera si sa munceasca pe jumatate din salariul acceptat de un european. Pe de o parte, imi doresc ca aceste companii sa dea faliment, pe de alta ma gandesc la haosul rezultat de datul afara a sute de mii de oameni.

  • unckle, marţi, 20.11.2012 16:18

    A scazut si va scadea in continuare. Pana si europenii cu venituri mari isi dau seama ca o masina merge bine daca o intretii si se gandesc de doua ori inainte sa trimita bemveul cu 80000km spre rRomaniK