Europa, tot mai aproape să impună taxe vamale pentru mașinile electrice venite din China

Publicat joi, 07.03.2024 10:37 de Alexandru Monenciu

Sunt șanse tot mai mari ca autoritățile europene să impună taxe vamale pentru mașinile electrice importate din China. Această decizie ar putea fi luată pentru a proteja producătorii de automobile de pe Bătrânul Continent.

În prezent, Comisia Europeană realizează o investigație pentru a demonstra că mașinile electrice importate din China sunt subvenționate. Potrivit celor mai recente informații, autoritățile au strâns deja suficiente dovezi și se pregătesc să publice raportul spre finalul acestui an.

Totodată, mai trebuie reținut faptul că de la începutul acestei investigații, adică luna octombrie 2023, și până acum, importurile de mașini electrice produse în China au crescut cu 14%.

Pentru a proteja producătorii europeni de automobile, Comisia Europeană ar urma să impună taxe vamale pentru mașinile cu zero emisii venite din China. Constructori ca BYD, Geely și SAIC se află deja sub lupa oficialilor europeni.

Așa cum era de așteptat, partea chineză nu este de acord cu această măsură și pune creșterea importurilor pe seama cererii tot mai mari pentru mașinile electrice produse în China și nu pe faptul că ele ar fi subvenționate și, astfel, ar fi mai accesibile decât rivalele din Europa.

Potrivit Ministerului Comerțului din China, această măsură este "un act protecționist evident, care va perturba și denatura grav industria mondială a automobilelor și lanțul de aprovizionare, inclusiv în UE, și va avea un impact negativ asupra relațiilor economice și comerciale dintre China și UE."

via Carscoops

  • Alin, joi, 07.03.2024 11:09

    Faliment producatorilor de pe batranul continent. Hoti imputiti care vand la suprapret. De ce VW id3 se vinde in china cu 20.000 euro si cu 43.000 in europa. Punct, nimic altceva nu mai conteaza, cand ai demonstrat jaful. Cine mai tine minte mizeria de reclama platita din bani publici "Esti consumator european ai drepturi" Vai, vai. Uite ce drepturi ai, sa fii lasat ca o carpa la uscat in fata tornadei de corporatii si legiuitorii sa ii protejeze pe corporatisti cu sponsorizari la campanii electorale (valabil la nivel european nu doar romania) UNDE E CAPITALISMUL??!? Ca ne tot mint ca vai, capitalismul e bun pt ca promoveaza progresul si concurenta pt o oferta cat mai buna. Praf in ochi.

  • DanG, joi, 07.03.2024 11:21

    Nu mai există capitalism de mult timp, de când corporațiile au devenit prea puternice și îndoaie legile cum vor. Tot legat de subvenții, eu nu înțeleg cum UE judecă treaba asta cu dublă măsură, avem de exemplu Polonia, țară care subvenționează masiv toată industria și pe urmă invadează toate țările europene cu prețuri de dumping (un măr polonez e la jumate de preț față de un măr francez). Unde e concurența aici?

  • Adrian, joi, 07.03.2024 12:21

    Deci toata treaba cu democratia si libertatea de exprimare, de miscare si de orice e invers-comunismului, este valabila atata timp cat serveste intereselor autoritatii principale. Daca vine unul care se foloseste de armele mele ca sa imi fure banii sau voturile sau orice e democratic, atunci ne folosim de metodele lui comuniste, le impachetam favorabil, si i.o dam in cap. Acum nu zic ca nu e bine lucrul asta, e chiar normal, doar sa nu mai urlam ca rusii si chinezii sunt bau-bau, cand noi facem absolut la fel.

  • Samurai, joi, 07.03.2024 12:21

    Cu cat se apropie 2035 au inceput sa tremure toti producatorii europeni, ca nu au ce sa vanda. Ne cumpara chinezii la bucata.

  • PMC, joi, 07.03.2024 12:26

    Asa se pare, ca PCC subventioneaza masiv industria lor de electrocaznice ca sa puna cruce industriei auto mondiale. Nu stiu sigur, nu am cum sa verific, dar asa se aude. Totusi, daca "uniunea" ar avea vreo treaba cu binele cetateanului european inainte sa puna taxe pe chinezarii ar trebui sa verifice ce e cu preturile masinilor in Europa. Nici macar nu ma refer numai la producatorii din europa. Chiar si cei din Asia vand aici mai scump. Eu pe astia i-as lua la puricat prima data. Exista exemple notorii deja (VAG si Renault), care vand extrem de accesibil in China si f scump in europa FIX aceleasi produse. Insa UE = taxe. Taxe si normative imbecile, cum ar fi interzicerea cromului, reglementarea dopului de PET si a dimensiunii castravetilor.

  • Banditos, joi, 07.03.2024 12:27

    Daca si USA merge pe aceeasi linie, China nu va putea decat sa se supuna. Situatia interna a orezarilor nu e dintre cele mai bune, plus ca le va fi foarte greu sa puna bariere la exportul de baterii pentru ca, oricum, piata interna de masini electrice este in staganare iar nevoia de venituri din exporturi este absolut necesara. Va iesi cu scantei si comunistoizii vor face spume la gura asa cum se vede deja din reactiile sforaitoare foarte asemanatoare cu gargara prietenilor de la Kremlin.

  • joe, joi, 07.03.2024 17:14

    Nu-i nimic,,muta cateva uzine pe la unguri,modifica sigla si sunt produse europene!

  • Mihai, sâmbătă, 09.03.2024 09:42

    Pai le sugerez chinezilor sa intrerupa orice colaborare sau joint venture cu VAG, BMW, Daimler. Si atunci europenii sa cumpere BMW iX3 made in Germany, la triplu pret decat un BMW iX3 made in China. La fel cu multe altele.

  • Al Bundy, sâmbătă, 09.03.2024 09:50

    Când ești imbecil si incompetent, interzici sau impui taxe vamale, e mai simplu. Nu ii interesează de locurile de munca, le pasa de profiturile lor, de dividende, de bani... Cei afectați vor fi doar clienții care vor avea o gama restrânsa de mărci auto de unde vor alege, la preturi uriașe.

  • Banditos, luni, 11.03.2024 10:31

    Si cand, daca, chinezii vor castiga un procent important din piata, toti muncitorii europeni vor sta pe margine pentru ca tu vei plati salariile orezarilor. Eu zic ca lucrurile nu sunt simple.