
Europenii continuă să renunțe la diesel: doar 37% dintre mașinile vândute în prima jumătate a anului folosesc motorină
Cota de piață a mașinilor diesel în Europa a scăzut la numai 37% în prima jumătate a anului, în condițiile în care clienții se refugiază spre versiunile cu motoare pe benzină, care au acaparat 56% din piață.
Scandalul Dieselgate și anticiparea unor restricții de circulație în marile capitale au îndepărtat europenii de mașinile cu motoare diesel.
Trendul nu pare să se oprească prea curând, în condițiile în care cota de piață a mașinilor diesel a scăzut la numai 37% din prima jumătate a anului la nivelul continentului european
Pe de altă parte, industria auto nu reușește încă să convingă acești clienți să cumpere mașini electrice și hibride. Datele oficiale arată că cea mai mare parte a clienților care au renunțat la diesel au optat pentru mașini cu motoare pe benzină, a căror cotă de piață a crescut de la 49% la 56%. În schimb, vânzările de mașini electrice și hibride a crescut într-un ritm lent, de la 4.3% la 5.4%.
Una dintre explicații este legată de faptul că piața așteaptă modele electrice cu autonomii mai generoase, de circa 500 de kilometri, care își vor face apariția începând din acest an, inclusiv Audi e-tron sau Mercedes EQC.
Pentru moment, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi continuă să domine segmentul electricelor, cu Nissan Leaf pe prima poziție în fața lui Renault Zoe, în timp ce podiumul este completat de versiunea electrică a lui Volkswagen Golf.
Via Jato
-
Clique, miercuri, 01.08.2018 16:25
Îți dai seama, cred că doar dieselul poluează pe tot globul ăsta, Armele nucleare nu poluează ? Producția bateriilor pentru mașini electrice și hibride nu poluează ? Deșeurile toxice aruncate în oceane nu poluează ? Defrișările duse la extrem, nu afectează mediul nu ? Experimentele cu fel de fel de toxine, băgate în alimente nu afectează sănătatea omului nu ? Doar dieselul e cel mai rău, restul sunt îngerași, lăsați politica la o parte, treaba e simplă, vor să scape de diesel fiindcă este mai scump de produs, este mai fiabil și mai econom. Scoaterea diesel-ului de pe piață este doar o chestie de afaceri și politică, fiindcă lumea caută consum redus, iar proștii de la rafinării rămân cu benzina pe stoc, asta ca să nu mai zic de constructorii auto care rămân cu benzinarele nevândute
-
Corocsenie Adrian, miercuri, 01.08.2018 16:42
Si romanul tot TDi-ul cumpara. Ca e nou ca e vechi , TDi sa fie !
-
@corocsenie adrian, miercuri, 01.08.2018 16:44
1.9, sa fie 1.9 neaparat nu conteaza ca se numeste 2.0 blue hdi, 2.0 blue motion, 2.0 etc. il intrebi, e 1.9. Bere Burger si 1.9.
-
Silviu, miercuri, 01.08.2018 17:16
@Clique "Doar dieselul e cel mai rău, restul sunt îngerași, lăsați politica la o parte, treaba e simplă, vor să scape de diesel fiindcă este mai scump de produs, este mai fiabil și mai econom" Asta e doar parerea ta, mai documenteaza-te. Vezi ce motor este mai fiabil. Mai econom pe parte de combustibil ( cu 1-2-3 L/km ) dar te rupe la consumabile, turbine, injectoare, filtru particule.
-
Silviu, miercuri, 01.08.2018 17:18
Edit: 1-2-3 L / 100KM
-
Clique, miercuri, 01.08.2018 17:41
@Silviu Păi am menționat, " mai scump de produs " Aici m-am referit că are nevoie de materiale mult mai de calitate și mai rezistente, ceea ce înseamnă că și piesele vor fi mai scumpe.
-
vianu, miercuri, 01.08.2018 21:39
@Clique....ce de bazaconii mai debitezi acolo...benzina ramasa in stoc, benzinare nevandute, diesel mai scump de produs.... nimeni nu se naste invatat da' prostia e fara leac.
-
Seat, joi, 02.08.2018 03:02
sa fie interzise urgent!
-
ACE - Craiova, joi, 02.08.2018 08:36
@Clique Ce buna e si cartea - bineinteles - daca mergi la scoala si pentru a invata cate ceva UTIL in viata.....la chimie bunaoara.... 1. BENZINA este un produs PRINCIPAL rezultat din rafinarea petrolului. 2. MOTORINA este un produs secundar - sa nu-spunem un reziduu dar e pe undeva pe acolo... 3. Petrolistii au gasit de cuviinta sa utilizeze si aceasta motorina - in intelegere si cu industria de masini cumva gasindu-i o intrebuintare..... 4. De la inceputul utilizarii motorinei se stia ca ea este MULT MAI NOCIVA DECAT BENZINA....de curand ...de circa 5-6 ani s-a dovedit CLAR prin studii stiintifice ca MOTORINA este CANCERIGENA datorita unor particule din componenta ei..... Chiar si studii recente au demonstrat ca, in Bucuresti: 66% din poluarea atmosferica se datoreaza masinilor, 25% industriei, 7% centralelor pe gaze iar restul altor cauze.... O comparatie fortata intre BENZINA si MOTORINA am putea-o face aidoma vinului obtinut din struguri (natural - cel mai bun si sanatos, dupa care nu te doare capul a doua zi dupa distractie) si vinul facut din a doua mana de zdrobsit, in care pui apa la greu, zahar si care este de proasta calitate dar vezi Doamne e tot "vin"....OARE ?!
-
Testarossa, joi, 02.08.2018 08:42
@Clique Offfff viata noastra, nu pui problema cum trebuie ori nu vrei s-o vezi "corect": Îți dai seama, cred că doar dieselul poluează pe tot globul ăsta, Armele nucleare nu poluează ? >>>>>>> Adevarat, tot ce ai insiruit tu acolo polueaza, insa.............."diesel-ul polueaza la 5 metri de nasul nostru"...... asta este problema. Oricine merge, dau exemplu, dimineata pieton catre servici, va simti pregnant miros de diesel pretutindeni, eu personal foarte foarte rar am mai simtit un miros de catalizator de benzina. Du-te pieton daca vrei si fa testul. Sa ne zici rezultatul. Din punctul meu de vedere cei ce au cumparat diesel in prostie isi merita soarta la unison cu cei ce le-au dezvoltat, de ce?: 1. Daca nu achizitionau diesel in prostie, mai cheltuiau OEM urile bani garla pe dezvoltarea diesel? In caz ca nu, primea si benzina buget pt dezvoltare catre consum redus. 2. Ati vrut consum redus, dar cheltuiti pe injectoare, turbine si asa mai departe, la unii sta masina si 3 luni pe tusa ca nu-si permit componentele stricate de la diesel, poate benzina ar fi fost mai fiabila si la un consum simila, dar asta nu s-a intamplat datorita cello de la punctul 1. 3. Posesorii de diesel : va imbolnaviti de plamani? Well, so is life= Punctul 1. Tot voi sunteti de vina. Din punctul meu de vedere e ca si cand iti cumperi tigari stiind ca dai coltu la un moment dat mai devreme de a-ti trai viata. Mai grav e ca ne afectati si pe noi resul care n-am cumparat asemenea produse. 4. Autoritatile trebuiau sa puna de mult pumnu in gura interzicerii acestor motorizari asadar au parte de vina. 5. Posesorii de diesel, ma rog unii vreti sa treceti acuma la benzina si n-aveti parte de consumurile visate? Punctul 1, sa fiti sanatosi. Noroc ca a mai facut Mazda ceva pasi la benzinare, in rest nu-s alternative la consumul unui diesel. 6.Nu inteleg cum nu a dat lumea o sansa benzinei, o tehnologie mult mai rafinata in functionare, pt mine e o placere sa conduc o benzinara din punct de vedere al rafinamentului. Cred ca unii vor doar sa ajuna din A in B, nu conteaza cum suna motorul, ce transmite in habitaclu. 7. La un momenta dat cand va fi aproape moartea diesel si toti proprietarii vor vrea sa le vanda sa treaca pe altceva si nu vor mai obtine nici "poate" 20% din pret? V-o meritati din plin.
-
Kap, joi, 02.08.2018 09:03
Testarossa sper că la punctul 5 când zici că nu-s alternative te referi strict la consum și nu la costul combustibilului pe suta de km. Pentru că acolo există o alternativă mai curată care bate dieselul: GPL-ul. Iar dacă ai și instalalație cu injecție lichidă de gaz pe un motoraș turbo.......s-a terminat comparația.
-
Testarossa, joi, 02.08.2018 09:22
@Kap: Doar la consum
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMini își revizuiește planurile de electrificare: va oferi motoare termice și după 2030Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMaserati Grecale primește un nou nivel de echipare de bază: motorizare mild-hybrid cu 300 CPConstructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 apriliePorsche 911 GT3 facelift este cea mai rapidă mașină cu transmisie manuală pe NurburgringPorsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieBentley Black Edition: ediție limitată la 400 de unități pentru 3 modele din gamăBentley a lansat o nouă ediție specială limitată numită Black Edition. Aceasta va fi disponibilă pentru 3 modele din gamă: Continental GT, GTC și Flying Spur. Doar 400 de unități vor fi produse. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieKia EV9 primește o ediție specială numită Nightfall EditionCel mai mare SUV electric din familia producătorului coreean, Kia EV9, a primit o ediție specială numită Nightfall Edition. Pe lângă accentele de design vopsite în culoarea negru lucios, ediția specială aduce și un mod Boost, care pentru câteva secunde crește cuplul motor. Citeste tot
E ceva normal, aia contientizeaza pericolul diesel, faci ceva economie la bani dar pe de alta parte te imbolnaveste mai rau. Aia cu mintea limpede prefera sanatatea ailalti doar la bani se uita.