Există şi părţi bune în Dieselgate: Volkswagen ar putea fi nevoită să construiască maşini electrice în SUA
Autorităţile americane au cerut grupului Volkswagen să construiască maşini electrice şi staţii de încărcare în Statele Unite ca parte a compensaţiilor pentru scandalul Dieselgate, potrivit unor informaţii neoficiale.
Autorităţile americane par pregătite să convingă Volkswagen să adopte măsuri inedite ca parte a compensaţiilor pentru scandalul emisiilor izbucnit în toamna anului trecut.
Potrivit unor informaţii neoficiale dezvăluite de publicaţia germană Welt am Sonntag, Agenţia pentru Protecţia Mediului (EPA) din SUA a cerut constructorului german să construiască maşini electrice şi staţii de încărcare pe teritoriul Statelor Unite.
Volkswagen deţine o fabrică în SUA în statul Tennessee, însă nu este clar dacă americanii vor ca nemţii să producă acolo un model electric complet nou sau unul deja existent în gama. Singura maşină electrică pe care Volkswagen o are în prezent în portofoliu este e-Golf. Oficialii Volkswagen au avut o serie de discuţii cu EPA în 16 februarie, însă pentru moment au refuzat să dezvăluie natura discuţiilor.
"Discuţiile cu EPA sunt în plină desfăşurare şi nu comentăm conţinutul sau stadiul negocierilor", a precizat un purtător de cuvânt al Volkswagen, în timp ce reprezentanţii EPA au refuzat să facă declaraţii pe marginea acestui subiect.
Discuţiile au ca punct central o soluţie pentru cele 600.000 de maşini diesel care au nevoie de o soluţie tehnică pentru a rezolva problema emisiilor. Un raport pe acest subiect este însă aşteptat abia în luna aprilie.
Via Automotive News
-
vianu, luni, 22.02.2016 12:31
ori platesti amenzile dar ramai cu pata in public si in industrie ori investesti in domeniu si iti arati interesul pentru rezolvarea situatiei ca un gentleman...
-
q, luni, 22.02.2016 12:45
"sa contribuiasca"?
-
Tony_LPP, luni, 22.02.2016 16:56
Deci dupa ani de zile de cercetari si investitii masive inca nu stiu sa produca un motor diesel de calitate :) Si daca se extinde la nivel mondial, oare vor avea de unde sa plateasca ditamai despagubirile ? Deja eu cred ca gluma se ingroase. Ce se va intampla cu masinile aflate pe piata de auto rulate, importate dar neinmatriculate in Romania dar si cu cei care detin un model VW 1.2, 1.6 si 2.0 TDI si care vor sa-l vanda? Si daca tot aparuse in discutie si anul 2007, putem presupune ca motorizarile la care VAG a renuntat, printre care si 1.9 sau 2.5 TDI, erau si ele motoare cu emisii trucate? E adevarat ca nu ma dau in vant dupa Grupul VAG, insa ceea ce aflam zi de zi despre ei ma face sa cred ca actiunile VW sunt o bataie de joc la adresa clientilor, concurenților, dar si a propriilor angajati. Chiar un analist economic german spunea ca este mai probabil sa castigi la loto decat sa prevezi cuantumul amenzilor si daunelor pe care le va plati Volkswagen global. Volkswagen vor trebui sa clarifice de la A la Z toate dedesubturile dieselgate. De abia dupa aceea, estimez ca in 5 -10 ani, vor avea posibilitatea sa revina in elita. In prezent sunt numarul 2 ca vanzari, insa cu siguranta o vor lua la vale. Sa fii numarul 2 si sa fraudezi nu inseamna sa fii elita...Volkswagen va trebui sa redevina marca iubita din anii '80 - '90, dar pentru asta este nevoie ca actualul CEO sa taie in carne vie. Si sunt convins ca exact asta se va intampla. Este nevoie de VAG in lumea auto. Iar in istoria lor , chiar au demonstrat ca pot realiza lucruri importante, nu doar sa manareasca teste de poluare. Actuala gama de motoare este o dezamagire totala : probleme de fiabiltate imense, si cer este ca acestia nu sunt de acrord nici in ruptul capului sa ofere prioritati maxime fiabilitatii motoarelor. Doar banul este prioritatea VAG.
-
Andy, luni, 22.02.2016 20:17
Solutia umoristica la criza VW: il aduc pe Marchionne si raman doar cu Beetle si cu un viitor Transporter in stil retro :-). Bineinteles ca din Beetle vor realiza si modele sport, break etc.
-
Mda, marţi, 23.02.2016 01:21
Tony , pe bune , inteleg ca esti afectat dar la orice stire vw vorbesti de aceeasi chestie , pare redundant si deja plictisitor. Chit ca e vorba de asta sau nu o tii langa. Cat despre afirmatia ta ca actuala gama de motoare au probleme de fiabilitate , as zice sa te mai documentezi putin , ai ramas blocat cu motorul de 1.2 tsi care l-au rezolvat prin schimbare pe curea de la lant, motorul 1.4 tsi rezolvat si el, al mare de 2.0 iti pot spune cu siguranta ca nu mai mananca ulei. Plus ca au facut si service flexibil care in functie de mers, opriri si multi alti factori iti spune cand se duci in service. De exemplu la benzina pleaca de la 30.000 si 2 ani service-ul , daca mergi mult pe afara il faci la 2 ani , mult prin oras faci pe la 15.000.
-
Tony_LPP, marţi, 23.02.2016 14:06
@Mda - Ca deobicei nu spui nimic la subiect, fiind inundat numai de basmele Volkswagen Group. Doar palavragesti si oferi iinformatii false cu privire la cazul Volkswagen, in cel mai rau caz te legi fara drept de opinii personale incercand sa crezi divergente pe site.Nu sunt aici sa ma cert cu nimeni. Nu vad care ar fi problema, pentru care nu pot avea o opinie despre Dieselgate la o stire Dieselgate ?!? Si am sa vorbesc ori de cate ori voi avea ocazia despre acest subiect ( la subiect ) pentru simplul fapt ca multi posesori/ pasionati de VW sunt atat de inversunati in a crede ca masinile VAG sunt cele mai avansate tehnologic, ca au cea mai buna calitate de fabricatie, ca pretul de revanzare este mai ridicat, uitand ca si pretul de lista este mai ridicat, iar aceste masini nu se strica niciodata. Nu, caci sunt perfecte. De asemenea, desi Volkswagen poate fi incadrat in randul brand-urilor auto din prima linie, nu este premium, insa multi habar nu au de asta si incadreaza Volkswagen langa Audi, Mercedes- Benz sau chiar BMW. VAG a avut atat de multe probleme atat pe partea de diesel, dar si benzina, incat am putea sa scriem mult si bine. Pe de alta parte au avut si multe inovatii in domeniul auto pentru care merita felicitati. Aici chiar nu am nimic de contestat. Chiar este nevoie de acest grup in lumea auto, dar fara magariile de care sunt capabili sa le produca doar de dragul faimei. In trecut au demonstrat ca pot creea masini deosebit de bune calitativ, dar de foarte mult timp in coace nu mai au nici macar un simt de raspundere in ceea ce priveste intransigenta vis a vis de calitate si fiabilitate. Chiar citeam acum ceva timp cum o actiune VAG scazuse pana la 95euro. Cei ce detin actiuni ale concernului le vand, nu mai au incredere in aceasta firma. VAG nu mai prezinta incredere. Dar pana la urma asta este un lucru bun. Daca esti fan iti vei putea cumpara un Volkswagen la pret mai mic, datorita devalorizarii uriase si a valorii marcii deplorabile. Cu consideratie !
-
Mda, marţi, 23.02.2016 22:21
Tony comentariul tau nu este la subiect , sau tu cand vezi dieselgate reactionezi ca taurul la rosu? Nu am vazut nimic in comentariul tau despre masini electrice, practic ai vorbit pe langa subiect cum iti place tie. In ultimul comentariu ai scris corect a avut probleme pe motoarele benzina, eu te corectasem mai sus cand ziceai de gama actuala de motoare, vezi este o diferenta . Si la stirea despre Seat Ateca , vorbeai tot la subiect de dieselgate nu? Exact despre asta vb , acum nu trebuie sa sari ca ars , nici eu nu caut cearta. Eu nu am vazut pe nimeni pe aici sa spuna ca vw e langa audi si merc.
-
@tony, miercuri, 24.02.2016 08:33
In caz ca nu stiai, @mda face parte din acel grup care isi baga unghia in gat la auzul ca marcile lui iubite sunt la pierzanie. Asta iti zic asa sa nu te mai chinui sa-i raspunzi.
-
Tony_LPP, miercuri, 24.02.2016 09:08
@mda- Nu trebuie sa vezi in comentariul meu argumente despre masini electrice, in masura in care nu acest producator a fost primul care a revolutionat industria automobilelor electrice. Este un articol care vizeaza strict dieselgate, acesta fiind si subiectul care leaga discutia vis a vis de masinile electrice ale VAG. In alta ordine de idei, ceea ce o confirma VAG, a venit in sprijinul acestei afirmatii si opinia mea personala pe care am spus-o mai sus la subiect vizand faptul, ca dupa investitiile si cercetarile facute tot nu au fost in stare sa produca un diesel de calitate, precum au facut-o alti producatori de calibru. Masina electrica nu a lansat-o Volkswagen. Volkswagen a lansat dieselgate . Ce vrei mai mult de atat ? Inteleg ca esti probabil platit pentru trafic, dar sa nu fii de acord cu comentariul cuiva este ceva absolut normal, inteleg asta. Anormal este faptul cand indemni pe cineva sa-si schimbe modul de abordare . Ceea ce ai facut tu, suna mai mult a indemn decat nota , iar acest fapt ma duce cu gandul ca esti unul dintre haterii Automarket cu care nu prea am ce discuta. Nu tii minte prea bine stirea cu Seat Ateca, acolo am avut o opinie personala legata de viziunea mea asupra acelui model ( calculand totodata si consecintele dieselgate ) panandu-ma efectiv in pielea de cumparator intransigent al carui atuu la o masina, este acela ca: pe langa calitatea acesteia nota finala se erijeaza asupra seriozitatii fabricantului. Vis a vis de asta am mai vorbit de modelul concurent Opel Antara pe care l-as alege chiar si dupa aproape 10 ani in locul lui Ateca . Sper ca ai inteles acum . Deja cred ca deviam mai mult de la subiect, sau poate acesta este rolul tau pe Automarket , traficul. PS: Nu de putine ori pe acest website multi asociaza aceasta marca ca fiind una premium, cand de fapt ea este din prima linie. Basmele Volkswagen te-au inundat atat de mult, incat ai ratat toate aceste detalii spuse , comentate si apoi recomentate pana cand au ajuns la perimare. Cand aceasta marca este asociata ca fiind una premium, automat ea este comparata direct cu modele emblematice precum Audi, Mercedes-Benz , BMW sau respectiv altii constructori premium. Nu de putine ori Volkswagen Passat Mk.8 era comparat cu Audi A4 sau chiar cu BMW Seria 3 . Evident, asta nu ar fii o problema, am vazut utilizatori fani Kia-Hyundai, Renault, Toyota ,samd care fac exact acelasi lucru. Cel mai iritant este ca utilizatorii pro-Volkswagen sunt foarte multi, si sunt fixiti pe acest principiu destul de perimat: ''Volkswagem wannabe premium cars'' .Prin acest mesaj cred ca am incheiat orice discutie care nu vizeaza subiectul. Cu consideratie !
-
Mda, miercuri, 24.02.2016 10:55
Tony, cu consideratie, nu prea ai inteles ce am vrut sa spun si o tii pe a ta exact ca si subiectul dieselgate. Incepi un pic sa vorbesti ca alt user 'iubit' de aici. M-au inundat basmele vw? Te-ai atacat putin sau iti arati fata cu adevarat? Eu nu vreau sa-ti schimb nici un mod de a comenta , doar ti-am zis ca deja esti foarte repetitiv ( poti analiza ultimele tale comentarii ). Iarasi nu am spus nicaieri ca vw a inventat electricele, am spus doar ca subiectul era despre o compensare ( poti citi si articolul) iar o parere stricta pe acest subiect nu ai avut deloc si ai preferat sa vorbesti repetitiv. Poti aborda cum vrei subiectele , serios acum :) Vw nu este si nu va fi niciodata premium , cei care zic asta abereaza. Cat despre sunt platit sa fac trafic , este la fel ca aia cu inundarea basmelor .. care nu ti se potriveste. Toate bune
-
Tony_LPP, miercuri, 24.02.2016 14:12
Articolul de fata preia radacinile din scandalul dieselgate . {Discuţiile au ca punct central o soluţie pentru cele 600.000 de maşini diesel care au nevoie de o soluţie tehnică pentru a rezolva problema emisiilor. Un raport pe acest subiect este însă aşteptat abia în luna aprilie}. Cu consideratie !
-
prin 2010..., joi, 07.04.2016 13:46
Articol din 2010 : "As we reported months ago, VW is skeptical about the short-term possibility of widespread EV adoption (....) So why the reticence on VW's part? It may have something to do with the company's dominance in the clean diesel market. (...) Tim Ellis, VW of America's President of Marketing says, diesel is an excellent interim technology between gasoline and electric vehicles. It makes sense for VW to stick with what it knows" sursa:fastcompany.com
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
....e singuta lor scapare pe aceasta piata....dar asta presupune investitii colosale ...infrastructura si cum ei au fost obisnuiti sa castige ...la greu ei acum e vremea sa plateasca smecheria (mai devreme sau mai tarziu ,intr-un fel sau altul TOTUL SE PLATESTE)