
F1: Alpine prezintă noul monopost A523 pentru sezonul 2023
Francezii de la Alpine au dezvăluit oficial noul lor monopost de Formula 1 pentru sezonul 2023. Botezat A523, acesta va fi pilotat de francezii Esteban Ocon și Pierre Gasly.
Alpine încheie sezonul lansărilor oficiale cu prezentarea noului său monopost pentru noul sezon de Formula 1. Monopostul, botezat A523, este vopsit într-o combinație de culori albastru cu roz, datorită sponsorului principal al echipei franceze, BWT.
Alături de asta, Alpine a mai prezentat și o grafică specială separată, în care toată mașina este vopsită în roz. Această grafică va fi prezentă la câteva etape din acest sezon.
Cea mai mare schimbare adusă în acest an este venirea lui Pierre Gasly de la Alphatauri. El îl va avea coechipier pe Esteban Ocon, astfel încât Alpine va avea o linie de piloți francezi. Gasly îl înlocuiește pe dublul campion mondial Fernando Alonso, care a avut un sezon dificil la echipă și a semnat pe neașteptate cu rivalii de la Aston Martin la jumătatea sezonului trecut.
Și în acest an, Alpine va fi singura echipă ce va rula cu unități de putere furnizate de Renault.
Anul trecut, echipa a terminat pe locul 4 în clasamentul constructorilor, cu 173 de puncte adunate. Echipa franceză speră să devină mai competitivă și să se lupte pentru clasări pe podium în acest an.
Acum că s-a terminat perioada de lansări, urmează testele oficiale din pre-sezon. Acestea vor avea loc în Bahrain, între 23 și 25 februarie. Tot aici va avea loc și prima cursă a sezonului, programată în 5 martie.
via Alpine
-
BLACK FLAG, luni, 20.02.2023 01:41
Toți specialiștii din sportul cu motor dau pronosticuri pentru o luptă în 3, Ferrari, MB și RB, parcă neglijând pe cei de la Renault. Ar fi ceva picant să avem surprize anul acesta și Alpine să prindă câteva podiumuri. Discursul lui Matt Harman pe scenă, în care a explicat munca depusă la noua mașină, a fost un interesant moment tehnic. Inginerul englez nu a dezvăluit nimic extraordinar și mai presus de toate nu le-a oferit oponenților săi cunoștințe relevante, dar tocmai datorită simplității cu care a ilustrat A523, tind să cred că a reușit să ajungă chiar si la inima celor care sunt profani. Farmecul F1 constă în varietatea sa, din care tehnologia este un element cheie. Narațiunea spre exterior(spre public) este un factor crucial în popularitatea sportului, totuși a devenit din ce în ce mai sărăcit în ultimii ani de către unele echipe, în favoarea secretului.
-
^, luni, 20.02.2023 10:28
Da și eu aș vrea podium pentru Alpine cel puțin în Franța și interviurile să fie în limba franceză. Renault-Alpine nu are cei mai buni negociatori. Alonso i-a trădat de trei ori în goana după bani. Când a câștigat al doilea titlu a plecat la McLaren, după un an Renault l-a salvat când a fost concediat, dar a plecat anul următor la Ferrari forțând licențierea lui Kimi, pe care Lotus-Renault l-a readus în F1 după doi ani. Și din nou Renault îl salvează pe Alonso, readucândul în F1 în loc să-și promoveze tinerii piloți ai academiei propii, iar anul trecut Alonso îi încurcă să nu poată promova pe Piastri, dar când face rost de un contract mai bănos le zice„Pa”. L-au luat pe Gasly care are experiență în F1, dar eu zic că a căpătat și o „plafonare” în anii de F1. La fel Piastri se plafona dacă mai rămânea „pilot de rezervă” așteptând pe Alonso să-și satisfacă pasiunea pentru pilotaj, dar mai ales pentru bani. A făcut foarte bine că a plecat că Renault insista pe Alonso.
-
BLACK FLAG, miercuri, 22.02.2023 20:51
Pirelli și-a modificat anvelopele pentru 2023, cu obiectivul principal de a îmbunătăți echilibrul subvirării al cauciucului de anul trecut. Dar au existat și ajustări aduse compușilor. Din acest sezon, vom vedea, chiar începând cu testele de la Sakhir, 6 tipuri de anvelope uscate, de la C0 - cel mai dur, la C5 - cel mai moale. C1 era cea mai dură anvelopă până acum. Vechiul C1 este acum C0. Noul C1 este mai aproape de specificațiile C2. C3 - aici este durerea. Pirelli anunțat că ei vor încerca să găsească un C3 care să fie exact între C2 și C4( fără a preciza că ar fi fost până acum mai aproape de C2 sau spre C4). Noul C3 este denumit "Proto". Teste Sakhir: fiecare echipă va primi 30 de seturi + 2 seturi de C3 "Proto" + 2 seturi de intermediare + 2 seturi de ploaie. Dacă aveți alte informații mai noi, mai actualizate, chiar vă rog să anunțați aici
-
^, joi, 23.02.2023 19:36
Rueda șeful de strategie de la Ferrari a fost schimbat. Până aici e bine. Se pare că avea „sindromul Costel”, de aceea greșea strategia. Scuze @Costel, dar asta spun cei care l-au trimis la plimbare să se vindece de obsesia „Vettel”.
-
x, sâmbătă, 25.02.2023 15:40
Aud pe net că Vettel s-a dus repede să-l înlocuiască pe Stroll care este accidentat. Accident de bicicletă cu câteva zile înainte de începerea testelor. La teste participă pilotul de rezervă brazilianul Drugovici și se tem că va fi superior lui Alonso. Bună afacere au făcut! Și nici nu a început campionatul! Acum le este rușine cu el dar să aibă răbdare să vadă talentul lui la distrus mașini. Să le arate el cum merge 110% că a mai făcut-o la Ferrari. Dacă vine Vettel v-a termina cursa pe penultimul loc. Ultimul este rezervat lui Botas.
-
bobita, miercuri, 01.03.2023 16:03
SALARIILE CELOR 20 DE PILOȚI DE FORMULA 1 DIN 2023, cf.RacingNews365: 1. Max Verstappen (Red Bull) - 55 de milioane de dolari 2. Lewis Hamilton (Mercedes) - 35 de milioane de dolari 3. Chalres Leclerc (Ferrari) - 24 de milioane de dolari 4. Lando Norris (McLaren) - 20 de milioane de dolari 5. Carlos Sainz (Ferrrari) - 12 milioane de dolari 6. Sergio Perez (Red Bull) - 10 milioane de dolari 6. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) - 10 milioane de dolari 8. George Russell (Mercedes) - 8 milioane de dolari 9. Esteban Ocon (Alpine) - 6 milioane de dolari 10. Kevin Magnussen (Haas) - 5 milioane de dolari 10. Fernando Alonso (Aston Martin) - 5 milioane de dolari 10. Pierre Gasly (Alpine) - 5 milioane de dolari 13. Alexander Albon (Williams) - 3 milioane de dolari 14. Oscar Piastri (McLaren) - 2 milioane de dolari 14. Nico Hulkenberg (Haas) - 2 milioane de dolari 14. Lance Stroll (Aston Martin) - 2 milioane de dolari 14. Nick de Vries (AlphaTauri) - 2 milioane de dolari 14. Zhou Guanyu (Alfa Romeo) - 2 milioane de dolari 19. Yuki Tsunoda (AlphaTauri) - 1 milion de dolari 19. Logan Sargeant (Williams) - 1 milion de dolari
-
bobita, miercuri, 01.03.2023 16:05
Site-ul nu ne spune cine este pe 20...
-
bobita, miercuri, 01.03.2023 16:06
..pt ca se repeta locul 6! Atenţia, fir-ar...
-
Radu, joi, 02.03.2023 08:28
FP1 Bahrain - vineri, Digisport 2, ora 13.30.
-
^, joi, 02.03.2023 09:09
Și Prima Sport!
-
^, joi, 02.03.2023 09:24
@bobita Diferă puțin din ce am citit eu în alte surse dar nimeni nu știe totul din contracte.Sunt tot felul de „clauze”. Întrebare- De ce Russell are mai puțin decât Bottas? Sau invers, de ce Bottas are mai mult decât Russell? Mai sunt unii care au mai mult și nu merită.
-
bobita, vineri, 03.03.2023 10:01
@^ Ai dreptate. Am preluat ştirea cea mai recentă în legătura cu subiectul. Cu vreo 10 zile în urmă am citit un clasament al celor mai bine plătiţi sportivi, în care figura un singur pilot - Hamilton. Contractele tb să "ajute" la încadrarea în limitele financiare stabilite de FIA. Presupun...
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 11 septembrieF1: Monaco va rămâne în calendar până în 2035Formula 1 a semnat un acord nou cu Monaco pentru găzduirea cursei pe străzile principatului pentru mai multă vreme. Marele Premiu din Monaco va rămâne în calendar până în 2035. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 9 septembrieF1: Pierre Gasly va rămâne la Alpine până în 2028Alpine a anunțat o prelungire a contractului cu Pierre Gasly. Francezul va rămâne la Alpine până la finalul sezonului 2028. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 9 septembrieF1: Max Verstappen câștigă Marele Premiu al Italiei. Norris și Piastri pe podium după un ordin de echipăMax Verstappen a câștigat Marele Premiu al Italiei. Cvadruplul campion mondial și-a trecut în cont al 3-lea succes din sezonul 2025 și a stabilit, totodată, un nou record pentru cea mai rapidă cursă din istoria campionatului. Lando Norris și Oscar Piastri au terminat pe podium după un ordin de echipă controversat. Citeste tot
-
F1 TOP | joi, 4 septembrieF1: Ferrari dezvăluie o grafică specială pentru Monza. Omagiu adus lui Niki LaudaFerrari va rula în Marele Premiu al Italiei cu o grafică specială. Noua grafică aduce un omagiu monopostului Ferrari 312T din 1975, mașina cu care Niki Lauda a cucerit primul său titlu mondial. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 1 septembrieF1: Oscar Piastri, victorie în Olanda. Abandon pentru Norris, primul podium pentru Isack HadjarOscar Piastri a câștigat Marele Premiu al Țărilor de Jos după o cursă plină de incidente și neutralizată în mai multe rânduri cu Safety Car. Max Verstappen a încheiat pe locul 2 în fața propriilor suporteri, iar Isack Hadjar a obținut primul său podium din carieră după ce Lando Norris a fost silit la abandon. Citeste tot
Parcă se întrec toți în alegerea de culori nepotrivite pentru noul sezon. Dar dincolo de rozul ăla oribil, să aruncăm o privire la conceptul Alpine. În primul rând, nu numai că Alpine A523 este mai ușor în comparație cu mașina din 2022, ci chiar scade sub greutatea minimă de 798 kg . Inginerii de pistă vor avea astfel la dispoziție mici balasturi cu care să corecteze distribuția greutăților și echilibrul de la cursă la cursă, un instrument de neprețuit în faza de set-up. Alpine va fi în acest an - în privința greutății - ce era Alfa Romeo anul trecut. Probabil ca ușurința lui A523 să fi fost exploatată pentru a întări suprafețele aerodinamice , pe tot fundul, pentru a controla îndoirea acestuia și riscul ca aceasta să dea naștere la marsuină.