F1: Alpine prezintă noul monopost A523 pentru sezonul 2023
Francezii de la Alpine au dezvăluit oficial noul lor monopost de Formula 1 pentru sezonul 2023. Botezat A523, acesta va fi pilotat de francezii Esteban Ocon și Pierre Gasly.
Alpine încheie sezonul lansărilor oficiale cu prezentarea noului său monopost pentru noul sezon de Formula 1. Monopostul, botezat A523, este vopsit într-o combinație de culori albastru cu roz, datorită sponsorului principal al echipei franceze, BWT.
Alături de asta, Alpine a mai prezentat și o grafică specială separată, în care toată mașina este vopsită în roz. Această grafică va fi prezentă la câteva etape din acest sezon.
Cea mai mare schimbare adusă în acest an este venirea lui Pierre Gasly de la Alphatauri. El îl va avea coechipier pe Esteban Ocon, astfel încât Alpine va avea o linie de piloți francezi. Gasly îl înlocuiește pe dublul campion mondial Fernando Alonso, care a avut un sezon dificil la echipă și a semnat pe neașteptate cu rivalii de la Aston Martin la jumătatea sezonului trecut.
Și în acest an, Alpine va fi singura echipă ce va rula cu unități de putere furnizate de Renault.
Anul trecut, echipa a terminat pe locul 4 în clasamentul constructorilor, cu 173 de puncte adunate. Echipa franceză speră să devină mai competitivă și să se lupte pentru clasări pe podium în acest an.
Acum că s-a terminat perioada de lansări, urmează testele oficiale din pre-sezon. Acestea vor avea loc în Bahrain, între 23 și 25 februarie. Tot aici va avea loc și prima cursă a sezonului, programată în 5 martie.
via Alpine
Parcă se întrec toți în alegerea de culori nepotrivite pentru noul sezon. Dar dincolo de rozul ăla oribil, să aruncăm o privire la conceptul Alpine. În primul rând, nu numai că Alpine A523 este mai ușor în comparație cu mașina din 2022, ci chiar scade sub greutatea minimă de 798 kg . Inginerii de pistă vor avea astfel la dispoziție mici balasturi cu care să corecteze distribuția greutăților și echilibrul de la cursă la cursă, un instrument de neprețuit în faza de set-up. Alpine va fi în acest an - în privința greutății - ce era Alfa Romeo anul trecut. Probabil ca ușurința lui A523 să fi fost exploatată pentru a întări suprafețele aerodinamice , pe tot fundul, pentru a controla îndoirea acestuia și riscul ca aceasta să dea naștere la marsuină.