
F1: Azerbaidjan va rămâne în calendar până în 2030
Formula 1 a anunțat o prelungire a contractului cu Azerbaidjan pentru găzduirea cursei până în sezonul 2030 inclusiv.
Circuitul stradal de la Baku va rămâne în calendarul Formulei 1 până în sezonul 2030. Contractul între organizatorii Marelui Premiu din Azerbaidjan și Formula 1 a fost prelungit cu încă 4 ani, după ce contractul din prezent urmează să expire la finalul lui 2026.
Baku a fost gazda curselor de Formula 1 încă din 2016, atunci când cursa a fost organizată sub numele de Marele Premiu al Europei. Prima cursă din această țară a fost câștigată de Nico Rosberg, cel care avea să devină campion mondial în același an. Titulatura de Marele Premiu din Azerbaidjan a fost folosită pentru prima dată în 2017.
Circuitul stradal este faimos pentru linia dreaptă foarte lungă de la sfârșitul turului, dar și pentru cel mai îngust viraj din tot calendarul. Forma circuitului a creat aproape de fiecare dată curse imprevizibile și cu rezultate surpriză. Așa a fost și cazul celei mai recente curse, cu Max Verstappen învingător și cu Carlos Sainz Jr pe podium într-un monopost Williams.
via Formula 1
-
dan_grc, marţi, 23.09.2025 16:59
Poate Aberbajan ați vrut sa spuneți.
-
Bixente, marţi, 23.09.2025 17:04
O decizie inspirata. Mie-mi place traseul. Un circuit urban foarte agreabil pentru spectatori, dar extrem de exigent pentru aceia care doar aspira la postura de virtuoși ai volanului. Colosal ce-a reusit Max Verstappen alaltaieri la Baku ! Olandezul este fabulos !
-
Breaking News!, vineri, 26.09.2025 10:49
Attenzione ! Attenzione ! Attenzione ! Azerbaidjan rămâne, Hamilton se duce. Lewis Hamilton ratează un test important pentru Ferrari, din cauza câinelui bolnav. Septuplul campion mondial Lewis Hamilton, ajuns la aproape 41 de ani, nu va participa la testul Pirelli și Ferrari, care va avea loc astăzi pe circuitul „Mugello” din Italia. La începutul săptămânii, Hamilton a postat o fotografie pe profilul său de Instagram și a dezvăluit că Roscoe a avut o problemă de sănătate. Bulldogul lui Hamilton are 12 ani, o vârstă înaintată pentru această rasă, în condițiile în care speranța medie de viață este între opt și zece ani. În timpul zilei de test de astăzi, pe circuit, pentru Ferrari vor fi prezenți coechipierul lui Hamilton, Charles Leclerc, și fostul pilot Sauber, Guanyu Zhou. Anul acesta, chinezul este unul dintre piloții de rezervă al Ferrari în Formula 1.
-
Bixente, vineri, 26.09.2025 11:16
Practic, doi dinozauri, un patruped si un biped se afla in convalescenta. Cel mai probabil, pe interval de timp nedeterminat. Senectutea este povară grea !
-
Bixente, duminică, 28.09.2025 14:16
Ciocoflenderilor, luați aminte ! Unicul si irepetabilul pilot Max Verstappen a obținut o victorie categorică la debutul său în GT3 pe Nordschleife, în cadrul Nurburgring Endurance Series. La volanul unui Ferrari 296 înscris de Emil Frey Racing alături de coechipierul său Chris Lulham, Verstappen a sărit de pe locul trei pe primul loc inca pana la primul viraj de la start și a continuat să-si creeze un decalaj de aproximativ un minut în fruntea plutonului în primele două ore de cursă, cu o consecvență metronomică. Cvadruplul campion mondial de Formula 1 i-a predat apoi mașina lui Lulham, britanicul în vârstă de 22 de ani reușind să-și folosească avantajul urias construit de Verstappen pentru a trece linia de sosire cu 24,5 secunde în fața Ford Mustang GT3, pilotat de Dennis Fetzer, Jann Mardenborough și Fabio Scherer.
-
La Gazzetta dello Sport, luni, 29.09.2025 11:28
Lewis Hamilton a stat lângă câinele său, Roscoe, în timp ce era bolnav, în loc să participe la evenimentele Ferrari. Lewis Hamilton îl alege pe Roscoe, dar ura explodează pe rețelele de socializare. În ultimele zile, în timp ce unele echipe au fost ocupate doar cu teste private Pirelli sau evenimente promoționale legate de sponsori, Lewis Hamilton a trecut printr-unul dintre cele mai dificile momente din viața sa: buldogul său de zece ani, Roscoe, a fost plasat în comă din cauza pneumoniei, iar pentru a-i fi alături, pilotul britanic a decis să sară peste toate evenimentele programate de Ferrari în speranța că tovarășul său se va recupera curând. Prin intermediul canalelor sale de socializare, Lewis Hamilton a cerut și el sprijinul fanilor săi. Însă, uitându-se la secțiunea de comentarii, au apărut multe insulte, în special din partea fanilor Ferrari, sau a italienilor în general, care i-au spus septuplului campion mondial să se concentreze pe echipa pentru care lucrează în loc de câinele său. Citirea comentariilor de acest fel este profund descurajantă, iar având în vedere că acestea reprezintă doar o mică parte din numărul imens de mesaje pe care le-a primit, este înfiorător. Ca agenție de știri, în această dimineață am relatat „actualizarea” pe care Hamilton însuși a postat-o pe profilurile sale de socializare, răspunzând miilor de oameni care, după ce i-au văzut povestea de pe Instagram aseară, au început să întrebe despre starea lui Roscoe. Găsirea comentariilor precum cele menționate chiar și sub postările noastre dedicate acestei situații triste oferă mult de gândit. (Scuderia fans)
-
Hamilton este în corzi, luni, 29.09.2025 11:37
Fostul pilot de F1 Marc Surer îl critică pe Lewis Hamilton Fostul pilot de Formula 1, Marc Surer, l-a criticat dur Lewis Hamilton, numindu-l un „copil răsfățat” din cauza dificultăților sale atunci când nu conduce cea mai rapidă mașină de pe grila de start. Comentariile lui Surer evidențiază provocările continue cu care s-a confruntat Hamilton de la transferul de la Mercedes la Scuderia Ferrari în conformitate cu actualele reglementări privind efectul de sol. De când s-a alăturat echipei Ferrari, Hamilton nu a obținut încă nicio victorie în cursă, iar adaptarea la cultura echipei italiene s-a dovedit mai dificilă decât se anticipase. Tranziția de la Mercedes , unde se bucura de un mediu extrem de structurat, cu o mașină câștigătoare a campionatului, la abordarea operațională și strategică diferită a Ferrari a necesitat o perioadă semnificativă de adaptare pentru britanic. Drept urmare, clasările pe podium continuă să-i scape, în ciuda recordului său de 105 victorii în Grand Prix-uri. Deși Hamilton a dat dovadă de un ritm competitiv în cursele recente, Surer l-a criticat pentru că se chinuie constant ori de câte ori nu deține cele mai rapide mașini. Potrivit fostului pilot elvețian, Lewis Hamilton s-a obișnuit de-a lungul carierei sale cu mașini perfect adaptate stilului său de condus, iar orice abatere de la această zonă de confort expune puncte slabe. Surer, care a concurat în Formula 1 între 1979 și 1986, cu 82 de starturi în curse, a comparat abordarea lui Hamilton cu cea a pilotului veteran Fernando Alonso. El a susținut că Alonso are o capacitate unică de a extrage performanță maximă din fiecare mașină pe care o conduce, indiferent de competitivitatea acesteia, în timp ce Hamilton se luptă să se adapteze atunci când mașina nu este ideal adaptată stilului său. Surer și-a exprimat surprinderea față de dificultățile continue ale lui Lewis Hamilton, vasta experiență a campionului mondial i-ar permite în mod normal să se adapteze rapid și să mențină rezultate competitive. El a subliniat că, chiar și în ultimii săi ani la Mercedes, Lewis Hamilton a întâmpinat dificultăți atunci când a fost pus în echipă cu un coechipier puternic precum George Russell și se confruntă acum cu provocări similare alături de Charles Leclerc, care a demonstrat în mod constant un ritm puternic în 2025. Potrivit lui Surer, dificultățile lui Lewis Hamilton sunt agravate de faptul că monopostul Ferrari din acest sezon a prezentat provocări unice de manevrabilitate din cauza reglementărilor privind efectul de sol. Combinația dintre un sistem de frânare nefamiliar, caracteristici diferite ale anvelopelor și un coechipier extrem de competitiv a creat o situație în care britanicul nu poate oferi în mod constant rezultatele așteptate de la un pilot de calibrul său.
-
Ciao !, luni, 29.09.2025 11:44
Max Verstappen a uimit presa italiană cu prima sa victorie pe Nordschleife, într-un Ferrari 296 GT3. Presa italiană laudă debutul impresionant al lui Max Verstappen cu Ferrari 296 GT3 pe Nordschleife Prima victorie a lui Max Verstappen pe Nordschleife într-un Ferrari 296 GT3 a atras o atenție semnificativă în Italia, presa italiană celebrând rapid impresionanta realizare a pilotului olandez. Triumful a stârnit discuții despre posibilitatea, oricât de puțin probabilă, ca Verstappen să se alăture Scuderiei Ferrari în Formula 1 în viitor. Cotidianul sportiv italian Corriere dello Sport a descris evenimentul drept un „spectacol Verstappen”, menționând că, deși ideea ca Verstappen să piloteze un Ferrari în Formula 1 ar putea părea exagerată, recenta sa performanță în GT3 a dovedit că o astfel de combinație este spectaculos de eficientă pe pistă. Publicația a subliniat modul în care implicarea lui Verstappen în cursele GT îi întărește pasiunea profundă pentru motorsport dincolo de grila de start a Formulei 1. Corriere della Sera a descris debutul ca fiind „extraordinar de puternic”, subliniind dominația rapidă de care a dat dovadă Max Verstappen, care a preluat conducerea cu 20 de secunde în doar câteva tururi. Ziarul a subliniat modul în care dăruirea și pasiunea pilotului Red Bull pentru motorsport îi permit să exceleze în multiple discipline, consolidându-i și mai mult reputația de unul dintre cei mai talentați piloți din cursele moderne. Dincolo de celebrarea victoriei, publicațiile italiene au speculat asupra implicațiilor mai ample pentru cariera lui Max Verstappen. A fost ridicată posibilitatea unei viitoare treceri la Ferrari în Formula 1, presa sugerând că debutul său impresionant în GT3 ar putea contribui la construirea unei legături mai puternice cu Scuderia. Deși în prezent concurează pentru Red Bull în F1, abilitatea lui Verstappen de a manevra mașinile Ferrari cu o asemenea autoritate alimentează speculațiile cu privire la posibilitatea ca o tranziție la emblematica echipă italiană să se materializeze vreodată. Performanța Ferrari-ului 296 GT3 a subliniat, de asemenea, adaptabilitatea olandezului, dovedind că setul său de abilități se extinde mult dincolo de cockpit-ul F1. Presa italiană a lăudat capacitatea sa de a înțelege și exploata rapid capacitățile mașinii, subliniind consecvența, abilitățile sale de curse și perspicacitatea strategică pe tot parcursul evenimentului. Excelând în cursele GT3, Max Verstappen nu numai că i-a distrat pe fani, dar și-a consolidat statutul de unul dintre cele mai versatile și formidabile talente din motorsport. Pe scurt, victoria de debut a lui Max Verstappen pe Nordschleife într-un Ferrari 296 GT3 a fost întâmpinată cu aprecierea generală a presei italiene. Relatările au evidențiat ritmul său excepțional, avansul de 20 de secunde și stăpânirea generală a mașinii, reaprinzând totodată speculațiile despre un potențial viitor Ferrari în Formula 1. Dincolo de triumful imediat, evenimentul a subliniat pasiunea persistentă a olandezului pentru curse și capacitatea sa de a reuși în mai multe categorii de motorsport, consolidându-i și mai mult statutul legendar în cursele contemporane.
-
Scuderia Fans, luni, 29.09.2025 12:21
Cum îi metamorfozează pe fanii Ferrari victoria lui Max Verstappen într-un model Ferrari? Pentru a nega imensul talent al lui Max Verstappen, ar trebui fie să acționezi cu rea-credință, fie să fii obișnuit să ignori ceea ce este incontestabil. Poate fi arogant, încrezut și chiar neplăcut uneori, dar pe pistă strălucește la cel mai înalt nivel. Fie că este în Formula 1, la volanul unui simulator sau în Ferrari-ul 296 GT3 cu care a dominat cursa de 4 ore de la Nürburgring datorită unui tur de deschidere uimitor, Verstappen este întotdeauna incredibil de rapid. Abordarea sa față de curse are chiar ceva romantic și demodat: nu-l vom vedea niciodată la o prezentare de modă, pe coperta revistelor lucioase sau repetând la nesfârșit fraze corecte din punct de vedere politic. Dar știm întotdeauna unde să-l găsim - pe pistă. De data aceasta, conducea un Ferrari. Chiar dacă a urcat pe podium fără emblema Calutului Cabrat pe piept, era ceva incontestabil fascinant în a vedea numele Verstappen și Ferrari unul lângă altul. Cvadruplul campion mondial își va explora opțiunile odată ce sezonul 2026 se va încheia, iar Ferrari nu își poate permite să ignore această posibilitate. Vorbim despre un talent generațional, o forță a naturii care este atât neobosită, cât și inspiratoare. Este adevărat că fără mașina potrivită nu poate face miracole, dar l-am văzut deja oferind performanțe palpitante, de neuitat, chiar și cu mașini mai puțin competitive. Max Verstappen nu este genul care face declarații romantice despre Ferrari. Fanii nu-l vor auzi niciodată spunând că a conduce mașina roșie a fost un vis de-o viață sau că a concura pentru Scuderia i-ar da carierei sale sensul suprem. În schimb, el a spus deja clar tuturor că, deși Ferrari este „un brand uriaș”, el ar alege să piloteze pentru ei doar „pentru a câștiga și nu doar pentru a concura acolo”. Triumful său în cursa de 4 ore de la Nürburgring a oferit o mostră a acestei mentalități. Verstappen este un câștigător nemilos, nu cineva care venerează brandul în fiecare interviu. Desigur, fanii Ferrari își amintesc încă o replică dureroasă de acum aproape șase ani: „Se întâmplă când te oprești din trișat...” Privind în urmă și având în vedere acordul secret dintre Maranello și FIA de la începutul anului 2020, cât de dezechilibrată a devenit declarația lui Max?
-
GUENTHER STEINER, marţi, 30.09.2025 11:48
„UNII DE LA FERRARI REGRETĂ DEJA CĂ L-AU ÎNLOCUIT PE CARLOS SAINZ CU LEWIS HAMILTON” „Cred că, evident, conducerea nu poate simți regrete, pentru că ar admite că a făcut ceva greșit și nu poate face asta, dar sunt sigur că unii dintre băieții de acolo simt regrete, pentru că Ferrari a terminat pe locurile opt și nouă la Baku. Carlos Sainz, acum la Williams, a terminat pe locul trei, așa că, cred că cel care se simte cel mai bine în legătură cu asta este Carlos Sainz. Carlos făcea o treabă bună la Ferrari. Nu ar fi avut parte de toate interferențele din afara lui Lewis care nu performa, așa că echipa s-ar putea concentra pe curse, pe îmbunătățirea lucrurilor, în loc să încerce mereu să afle de ce lui Lewis nu-i place mașina. Aveau o reputație bună cu Carlos; putea livra, iar Lewis evident, adică, îl respect pe Lewis, dar în acest moment, având în vedere neliniștea pe care o aduce în echipă și în jurul ei, merită investiția? Poate că nu.” De asemenea, din punct de vedere al investiției financiare, sunt destul de sigur că este mult mai mare cu Lewis decât cu Carlos.” (podcast The Red Flags)
-
Nică, marţi, 30.09.2025 15:20
Nu sunt fan Ferrari sau Hamilton, dar nu cred că Sainz e un pilot care să fie regretat în comparaţie cu Hamilton. A făcut o cursă bună la Baku într-o anumită conjunctură mai ales raportat la calificări, dar la piloţi e sub Albon. Pe de altă parte aşteptările au fost nejustificat de mai cu privire la Hamilton fără a se avea în vedere forma sa din ultimii ani. Problema la Ferrari cred că ţine foarte mult şi de maşina pe care o pune la dispoziţie echipa de constructori comparativ cu ML având în vedere că obiectivele sunt in fiecare an titlul la constructori şi piloţi
-
FanF1, sâmbătă, 04.10.2025 18:18
Fraților, am și eu dorința să vă expuneți părerea despre prezentatoarea aia de F1 de la Antena3 CNN! Mie mi-e antipatică tipa, chiar mi-am dat seama azi cât este de proastă deoarece colegii ei după toate "Q"-urile de calificări spune "ne întoarcem la colega noastră în studio" și o aud pe ăsta că prezintă situația pe grila de start a primilor 3 piloți calificați după care le zice colegilor "ce părere aveți despre această grilă?". De aici n-am extras decât ideea cum că le transmitea indirect ălora să comenteze în continuare deoarece ea era o toantă ce n-are habar despre acest sport. N-o sufăr nici când o văd cu turnurile ei gemene crăcănate mereu așezate în poziție de "Te" și chiar m-am uitat strâmb azi la ea după care am râs când, nu mai știu prin ce "q" spunea de Verstappen că "a obținut un timp fabulos" și când mă uit pe grila afișată în dreptul ei, olandezul era pe 4. Ăla e "un timp fabulos". Susțin ideea că asta și cu știți voi cine mănâncă cu lopata și astfel Dumnezeu e nevoit să tragă des și mult apa, de aceea sunt așa ploi abundente și inundații. :)))) Acum, nu vreau să exclud echipa Ferrari și o să spun un adevăr cam neplăcut atât mie cât și al altor fani ai acestei echipe: cred că ei s-au scremut până le-a ieșit capacele pentru acea suspensie spate de la care se așteptau să dea roade semnificative, plus câteva schimbări ori mari, ori mici la caroserie și podea, dar văzând că tot nu sunt la nivelul celor de la McLaren cred că s-au hotărât s-o lase baltă cu campionatul de anul ăsta și să se apuce de treabă pentru monopostul de anul viitor. Nu sunt sigur, nu bat în cuie, sunt doar niste păreri personale. Piloții de la McLaren cred că nu mai sunt interesați să câștige cât mai multe puncte pentru anul ăsta întrucât 90% este sigur că vor câștiga campionatul, lupta lor nu sunt cu piloții echipelor adverse ci este numai între ei doi. Ținta lor este să-și bată coechipierul și să obțină campionatul la piloți. O să închei prin a-l felicita pe Rosberg pentru timpul remarcabil în ziua de azi în calificări când a corectat de două ori recordul circuitului. Bravo lui! Îl respect!
Citeste si
-
F1 TOP | luni, 6 octombrieF1: George Russell câștigă pe străzile din Singapore. McLaren, campioană la constructoriGeorge Russell a câștigat Marele Premiu din Singapore după o cursă dominată de pilotul britanic. Totodată, echipa McLaren a bifat un nou titlu la constructori, al 10-lea din istorie. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 22 septembrieF1: Max Verstappen, victorie în Azerbaidjan. Oscar Piastri lovește zidul din nouMax Verstappen a câștigat Marele Premiu din Azerbaidjan după o cursă pe care a condus-o cap coadă. În același timp, Oscar Piastri, liderul clasamentului piloților, a avut parte de cea mai rea cursă, cu un abandon în primul tur. Citeste tot
-
F1 TOP | duminică, 21 septembrieF1: Max Verstappen, pole în Azerbaidjan. Oscar Piastri lovește zidulMax Verstappen a obținut pole position pentru Marele Premiu din Azerbaidjan. Cvadruplul campion mondial a reușit această performanță într-o sesiune marcată de nu mai puțin de 6 opriri cu steag roșu ale sesiunii, un record. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 16 septembrieFormula 1 dezvăluie cursele de sprint pentru sezonul 2026Formula 1 a dezvăluit oficial etapele care vor avea curse de sprint în sezonul 2026. Pentru prima dată, vor fi curse de sprint în Canada, Țările de Jos și Singapore. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 15 septembrieMotul, furnizor oficial pentru echipa de Formula 1 McLaren din 2026Începând cu sezonul 2026, Motul va deveni furnizor oficial pentru echipa de Formula 1 McLaren. Va furniza lubrifianți pentru transmisii. Citeste tot
Penibil, sunt atatea circuite mai bune Aceeasi configuratie cu tzaspe altele, cu linia dreapta cat casa si apoi niste viraje lesinate si anonime