Febra motoarelor turbo se extinde şi la Lexus: IS200t se pregăteşte de lansare

Publicat vineri, 30.05.2014 11:24 de Bogdan Mirică

Lexus a dezvăluit primul său motor turbo luna trecută, iar acum se pregăteşte să îl introducă pe cât mai multe modele. Următorul candidat este berlina medie IS, rivalul lui BMW Seria 3.

Luna trecută, în cadrul Salonului Auto de la Beijing, s-au scris două pagini importante în istoria brandului Lexus. Divizia de lux a celor de la Toyota a dezvăluit versiunea de serie a modelului NX, destinat a se bate cu BMW X3 şi Audi Q5, şi a prezentat publicului primul motor turbo din istoria sa.

Lexus NX - imagini oficiale cu rivalul japonez al lui Audi Q5

Unitatea a fost expusă sub capota noului crossover, botezat NX200t şi programat a reprezenta propunerea entry-level pe piaţa din Statele Unite.

Cum era şi normal, Lexus încearcă să extindă disponibilitatea motorului turbo şi pe alte modele, iar următorul candidat este sedanul de clasă medie IS, rivalul lui BMW Seria 3 şi Audi A4. Se pare că Lexus a înregistrat deja titulatura IS200t şi se pregăteşte să ofere publicului şi o berlină cu motor turbo.

Vă reamintim că unitatea are patru cilindri şi o capacitate de 2.0 litri, fiind capabilă să dezvolte 235 de cai putere şi un cuplu motor de 350 Nm.

Având în vedere că actualul IS250, versiunea entry-level a modelului japonez, livrează doar 204 cai putere şi 250 de Nm dintr-un motor de 2.5 litri, este foarte probabil ca agregatul turbo să-i ia locul celui convenţional. Ne putem aştepta, aşadar, la înlocuirea versiunii IS250 cu noua IS200t.

  • eu, vineri, 30.05.2014 13:35

    a dat dumnezeu si maica domnului sa se trezeasca si astia! Hai si cu niste transmisii moderne si e bine!!!

  • dan_grc, vineri, 30.05.2014 19:33

    Asadar si Lexus incepe sa cocheteze cu lipsa de fiabilitate...

  • vianu, vineri, 30.05.2014 19:47

    probabil ca asta e "avantajul" relatiei cu BMW

  • Lache, vineri, 30.05.2014 22:59

    Avantajul relatiei cu BMW sunt sasiurile primate de la nemti. Japos ,tot timpul au vrut sa traiasca ca occidentalii. De asta se"inspira" mereu.

  • Vali, sâmbătă, 31.05.2014 20:40

    Hai și cu niște transmisii gen DSG, care sunt cu mult mai "bune" decât CVT-urile lor și s-au făcut și japonezii de cacao. De dragul modei au trecut și japonezii la turbo. Prostie mare!!! Țăranii care nu știu ce sunt alea motoare cauta și frumusețe, iar la capitolul asta stau prost japonezii. Pana acum puteau miza pe fiabilitate și chiar dacă modelele lor nu erau frumușele, măcar nu te lăsau în drum. Acum ca au stricat și motorizările, nu pot spune decât: și urate și proaste. Măcar la un Audi sau BMW ai ce admira când stai și aștepți platforma sa te ridice și sa-ți ducă jaful în service ca sa-ți schimbe motorul turbo. Și uite-așa va trece iar GM pe primul loc la vânzări curând.

  • atrac, duminică, 01.06.2014 00:56

    Ce ai a admira la un Audi sau BMW? :)

  • Lexus, duminică, 01.06.2014 02:29

    Motorul abia a fost prezentat si " expertii" deja stiu ca nu va fi fiabil.

  • AndreiRN, luni, 02.06.2014 07:59

    Masini de scurta folosinta pt tineri de azi.

  • Lache, luni, 02.06.2014 09:44

    Robertulexus! E invers! Tu deja stii cat de fiabil este motorul asta.Esti singurul care l-a testat foarte riguros.Si inca nici nu este lansat in serie! Domnul Tesla,bine ai revenit.Ai cam lipsit in ultima perioada.Credeam ca ai fost la stadii de pregatire.Pentru cei doi de "i".Se pare ca nu! Oricum,bine ai revenit!

  • Suleyman Cunoscatorul, luni, 02.06.2014 12:11

    Imi place cand vad cati ingineri pe care gigantii auto inca nu stiu ca ii au in laboratoarele de cercetare-dezvoltare, isi dau cu parerea cum ca nu va fi fiabil. O turbina nu afecteaza fiabilitatea masinii intr-un mod drastic. Vedeti si voi o gramada de motoare turbo cu peste 300.000km care nu au nimic. Sau poate voi vreti sa faceti milionu fara sa umblati deloc in motor ? Lexus pana acuma mergea pe cuplul motor clasic + electric. Deci sa ofere motoare care nu sunt electrice ar mari numarul de vanzari deoarece cel putin eu nu mi-as cumpara o masina hibrid.