Ferrari dezvolta un tren de rulare hibrid si 4x4

Publicat luni, 25.05.2009 11:07 de Bogdan Mirică

O serie de schite dezvaluite de curand au tradat intentiile italienilor de a dezvolta un tren de rulare hibrid cu tractiune integrala.

Ferrari incearca sa se adapteze normelor de poluare impuse de Uniunea Europeana. Intentiile italienilor sunt insa bine tinute sub secret, tehnologia pe care o vor utiliza fiind inca necunoscuta.

Jurnalistii britanici de la Autocar au reusit insa sa intre in posesia unor schite ale constructorului italian, care au fost inregistrate ca patente in cursul acestei luni. Desi schitele prezinta mai multe derivatii ale unui tren de rulare hibrid 4X4, principiul general care va sta la baza viitoarelor modele Ferrari presupune existenta unui motor electric, pentru actionarea rotilor din spate, si un motor conventional pentru cele din fata.

Ferrari ia insa in calcul si optiunea folosirii a doua motoare electrice individuale, pozitionate in interiorul rotilor posterioare si completate de un motor pe benzina pentru actionarea rotilor frontale. Se pare ca aceasta solutie nu va fi folosita doar pentru a reduce consumul de carburant, ideea de baza fiind aceea de a imbunatati manevrabilitatea.

Surse avizate au afirmat ca "scopul prezentei inventii este acela de a oferi un tren de rulare 4X4 cu propulsie hibrida, cu costuri de productie mici si usor de dezvoltat. Trenul de rulare ar urma sa ii permita soferului sa opteze intre doua tipuri de propulsii: una posterioara pentru situatii in care aderenta este optima si una integrala pentru conditii meteo nefavorabile si suprafete de rulare cu o aderenta scazuta". Sistemul se pare ca va fi mult mai usor si nu va afecta performantele.

Publicatia britanica afirma ca Ferrari ar putea instala pe viitoarele sale modele si un sistem start-stop, care ar putea oferi si un consum foarte scazut.

via | WCF

  • Claus, luni, 25.05.2009 12:08
    Ferrari

    ma bucur ...

  • chevy nova 74, luni, 25.05.2009 15:42
    dizol

    si eu astept cu nerabdare sa "studieze" un motor propriu pe motorina....un v10 asa old school de vreo 8000cmc si minim 500 cai...cu un cuplu atit de mare incit numai cutia de viteze si cardanul sa fie mai greu decit motorul...sau na...sa foloseasca carbon si sa fie usoara,sa zboare,sa consume vreo 3 la suta...si sa emita cit un smart...atunci promit ca imi iau