Ferrari F150, urmaşul lui Enzo, va cântări doar 1100 kilograme
Ferrari va lansa în primăvara lui 2013 urmaşul vechiului Enzo. Modelul, botezat cu nume de cod F150, va folosi fibră de carbon din abundenţă pentru a ajunge la doar 1100 de kilograme
Ferrari se pregăteşte să stabilească noi standarde în segmentul supercarurilor extreme odată cu lansarea oficială a înlocuitorului lui Enzo, botezat cu numele de cod F150. Aşteptat să debuteze pe piaţă în primăvara anului viitor, modelul va ţinti o rivalitate cu deja anticipatul McLaren P1.
Publicaţia britanică Autocar a reuşit să intre în posesia unor informaţii preţioase, furnizate de surse din interiorul Scuderiei. Potrivit acestora, supercarul va folosi foarte multă fibră de carbon şi va avea ca punct de plecare conceptul Millechili, dezvăluit în 2007, cu ocazia a 60 de ani de la naşterea Ferrari. Conceptul de atunci propunea, după cum o sugerează şi numele, o masă totală de doar 1000 de kilograme.
Ghidându-se după această idee, inginerii italieni vor dezvolta noul F150 în jurul unei structuri unitare de tip monococă, din fibră de carbon. Aceleaşi surse neoficiale susţin că masa finală a supercarului va fi de maxim 1100 de kilograme, o valoare greu de imaginat, chiar şi pentru un constructor cu atâta experienţă ca Ferrari.
Pentru a scăpa de kilogramele în plus, peninsularii vor oferi un scaun fix, doar pedalele şi volanul fiind ajustabile. De asemenea, majoritatea butoanelor vor fi fixate pe volan. Toate aceste idei, care vor reduce aproximativ 90 de kilograme, vin din Formula 1, acolo unde experienţa Căluţului Cabrat este de necontestat.
Chiar şi aşa, valoarea de 1100 de kilograme pare imposibil de atins, în condiţiile în care propulsia va fi asigurată de un tren de rulare hibrid. Acesta va fi compus din motorul V12 de 6.3 litri regăsit pe F12 Berlinetta, modificat însă pentru a oferi 750 de cai putere. El va fi montat central şi va fi asistat de o unitate electrică de 100 de cai putere.
Deşi resursele acesteia nu-i vor permite viitorului F150 să ruleze doar în modul electric, aportul lor va fi extrem de important în reprizele de accelerare puternică. Amedeo Felissa, preşedintele executiv Ferrari, susţine că sistemul hibrid Hy-Kers va putea reduce timpul de accelerare de la 0 la 200 de km/h cu 10% atunci când ajută şi unitatea electrică.
via autocar
Adversarul lui McLaren P1