Ferrari F80: un supercar extrem imaginat de designerul Adriano Raeli
Există designeri a căror imaginaţie depăşeşte cele mai radicale modele lansate vreodată de constructorii auto. Ferrari F80 este unul dintre ideile cu potenţial care ar r3evoluţiona designul auto odată ajunse pe şosea.
Salonul Auto de la Geneva din 2013 a fost unul dintre cele mai spectaculoase evenimente de acest tip pentru fanii modelelor ultrasportive. Ferrari, McLaren şi Lamborghini şi-au încordat muşchii într-un duel la distanţă pentru întâietate, iar modelele pe care cele trei mari branduri le-au scos la aer în primăvara anului trecut reprezintă dovezi ale faptului că designul extrem şi tehnologia de ultimă oră îşi pot face loc pe modelele de serie, chit că "serie" e un cuvânt forţat în acest sens. Aşa s-au născut
Aşa cum era de aşteptat, noile modele şi curajul de care au dat dovadă cei trei constructori au pus imaginaţia fanilor la treabă. Iar de aici la supercaruri desenate pe hârtie care să depăşească ca efect chiar şi cele mai extreme reproduceri ale industriei auto nu a fost decât un pas. Este şi cazul italianului Adriano Raeli, care şi-a imaginat un supercar fantastic al cărui singur scop pare să fi fost "umilirea" lui LaFerrari. Numele său: Ferrari F80.
În comparaţie cu cele trei modele de serie ale primăverii lui 2013, Ferarri F80 pare o maşină demnă de filmele ştiinţifico-fantastice. Totul este dus la extrem, regula de bază fiind însă proiectarea unei maşini care să poată să circule pe şosea în lumea reală. Avem, astfel, patru roţi, oglinzi retrovizoare, parbriz, stopuri şi toate elementele funcţionale ale unei maşini. Modul în care au fost însă acestea proiectate, forma şi poziţionarea sunt însă complet inedite. Cât despre restul maşinii, lăsăm imaginile să vorbească.
Designerul Adrian Raeli nu s-a limitat însă la partea estetică şi şi-a imaginat şi zona tehnică a maşinii. Astfel, aflăm că Ferrari F80 beneficiază de un sistem de propulsie hibrid care produce 1200 de cai prin combinarea unui motor termic cu un sistem KERS preluat direct din Formula 1. Motorul pe benzină nu mai are însă 12 cilindri, ci este un V8 twin-turbo care scoate 900 de cai putere. Aşa cum era de aşteptat, un concept virtual nu plăteşte tribut inginerilor, aşa cum se întâmplă în viaţa reală, astfel că cele 800 de kilograme anunţate de designer sunt propulsate de la 0 la 100 km/h în doar 2.2 secunde, iar viteza maximă este una fără limite: 500 de km/h.
Admisia aerului se face" prin usi", bine am vazut?