Ferrari: "Facem hibrizi pentru a putea continua cu V12"

Publicat luni, 24.05.2010 12:10 de Cornel Șocariciu

Amedeo Felisa şi Stephan Winkelmann, şefii Ferrari respectiv Lamborghini, au declarat că nu se grăbesc să introducă turbocompresoare pe motoarele V12.

Constructorii italieni de supercar-uri Ferrari şi Lamborghini nu se grăbesc să doteze propulsoarele modelelor cu turbocompresoare, deoarece clienţii preferă un motor aspirat. Chiar dacă este posibil ca urmatoarea generaţie de propulsoare V8 sa primească un turbocompresor, Amedeo Felisa, directorul Ferrari, a subliniat faptul că viitoarea generaţie a lui Enzo va dispune tot de o unitate V12, acesta urmând să fie probabil asistat de un motor electric.

"Din acest motiv dezvoltăm tehnologia hibridă. Prin crearea unui hibrid înseamnă că vom putea proteja propulsoarele V12", a declarat Amedeo Felisa.

Stephan Winkelmann, directorul Lamborghini, a confirmat faptul că momentan nu se gandeşte la introducerea turbocompresoarelor pentru a reduce emisiile de CO2. În schimb, constructorul italian doreşte să obţină un consum de carburant mai mic prin utilizarea materialelor foarte uşoare.

Via | Autocar

  • ndralexandru, luni, 24.05.2010 13:11
    Ferrari

    Cat de prost sa fi sa jici asa ceva.Macar nu se vinde ca porche sau sa fie cumparat de volkswagen.Fara ei lamborgghini ar face tractoare

  • ............, luni, 24.05.2010 13:51
    .............

    ferrari e cea mai buna marca din istorie

  • Hadouken, luni, 24.05.2010 17:20
    @ndralexandru

    mda... ferrari e cumparat de fiat.

  • rica SM, luni, 24.05.2010 18:02
    nu munciti astazi?

    Fratilor, nu munciti astazi? Din juma in juma de ora dau refresh la pagina si .... nimic. M-ati obisnuit cu 20 articole pe zi, dar m-ati pacalit azi! Nu-i nimic, dati o bere si va iert :)

  • Maka, marţi, 25.05.2010 22:46

    Asta va fi o mare incercare pentru Ferrari. Sportivitatea (care este inima brandului italian alaturi de design fulminant si exclusivism) va insemna intotdeauna consum de energie mare oricum ai lua-o iar energia consumata de motorul termic se obtine numai cu emisii de CO2. In conditiile in care in lume exista o bursa de CO2 e clar ca emisiile au devenit ceea ce americanii numesc "commodity" iar Ferrari este intr-un moment istoric in care isi poate reaclama suprematia (desi e greu pentru ca distanta tehnologica intre ei si alti constructori s-a miscorat mult) sau in care sa treaca din situatia de a fi o categorie in sine la a deveni un brand dintr-o categorie alaturi de altele.

  • mowgli, miercuri, 26.05.2010 01:11
    @alexandru

    Ai vazut macar un lambo inainte de VAG? erai macar nascut pe atunci?Nu ca is eu prea in varsta dar clar nu stii ce vorbesti.Diablo SV, VT, Countach, Miura? hmmm? ceva clopotei suna sau...?