Ferrari şi McLaren aruncă vina pe pneuri: "Trebuie să îmbunătăţim gestionarea cauciucurilor"

Publicat miercuri, 01.06.2016 17:38 de Daniel Popescu

Ferrari şi McLaren consideră că gestionarea necorespunzătoare a pneurilor a jucat un rol important în rezultatele sub aşteptări obţinute în cursa de la Monaco.

Două dintre cele mai importante echipe din Formula 1 consideră că slaba gestionare a pneurilor le împiedică să obţină rezultate mai bune în acest sezon.

Ferrari este nemulţumită de parcursul modest din calificările de la Monaco, care l-au împiedicat pe Sebastian Vettel să termine pe podiumul de premiere, iar şeful Maurizio Arrivabene are o explicaţie simplă.

"Ştim că problema este legată de modul în care monopostul nostru lucrează cu pneurile. Trebuie să muncim şi să rezolvăm această problemă, pentru că, dacă nu putem începe de pe primele poziţii, atunci întâmpinăm probleme care nu ar trebui să fie ale noastre. Strategia de la Monaco a fost corectă, dar a fost o alegere pe care nu am fi făcut-o dacă ne-am fi calificat mai bine", spune italianul.

La rândul său, Fernando Alonso consideră că McLaren putea obţine un rezultat mai bun în Marele Premiu al statului Monaco. Spaniolul a terminat pe locul 5 pe un circuit pe care puterea motoarelor are o importanţă mai mică, astfel că McLaren avea potenţialul unui podium.

"Pneurile reprezintă o problemă mare pentru noi. Nu 'pornesc' în mod corespunzător şi acest lucru are o importanţă majoră în calificări. Este adevărat că pilotul are o importanţă mai mare, dar Monaco este un circuit specific. Trebuie să muncim şi să îmbunătăţim", a precizat dublul campion mondial.

Via Motorsport, Motorsport

  • Alex, miercuri, 01.06.2016 18:36

    Puneti si voi mai putina presiune in pneuri sa aveti aderenta mai mare, asa cum procedeaza Rbr si Mercedes...de atat timp, i-au descoperit si tot cu cioara vopsita merg.

  • mobius, miercuri, 01.06.2016 22:18

    Este asa cum am mai spus, pneurile sunt facute pentru Mercedes. Pentru RBR conteaza mai putin, pentru ca au o aerodinamica mai buna.

  • Hami, miercuri, 01.06.2016 22:47

    Mobius, parca ai fi jean todt pe timpul lui schumi, de-aia castiga permanent ca atunci pneurile ii erau dedicate doar lui schumacher ...ce naiba debitezi acolo? Mercedes de doi ani este superior dtpdvd tuturor. Exact cum era rbr inainte si punct. Sau cum a fost Brawn GP in 2009, sau si lui button i-a fost oferit titlul cadou prin cine stie ce imprejurari marsave. Debitati si iar debitati, mercedes are suprematie si punct. Candva se va sfarsi.

  • Alex, joi, 02.06.2016 13:03

    Are suprematie la intregul pachet dar nu uita testul ascuns din 2014 si faptul ca pe ei si pe Rbr i-au prins anterior cu presiune mai mica in roti. Si de aici pot castiga niste zecimi de secunda pe tur, iar Rbr oricum au fost prinsi cu matza in sac prin 2013 cu alte lucruri care ulterior au fost aprobate ca fiind "la limita regulamentului".

  • F1_Fan, joi, 02.06.2016 13:22

    Se discuta multe despre presiunea din pneuri, dar in realitate este discuta este despre un pachet, care include printre altele si unitatea de propulsie, desenul monopostului si cat de bine este inchegat acest pachet. Totusi, pentru mine acest sezon este cel mai interesant din ultimii ani. Mai este mult pana departe asa ca sa vedem cursele urmatoare! Despre pneuri, pentru moment pot spune cu siguranta ca cei de la Ferrari au o problema in managementul pneurilor in calificari, pentru ca in curse par sa se descurce mult mai bine.

  • Razvan, vineri, 03.06.2016 08:37

    Sunteti cea mai slaba echipa de F1. De 7 ani nu aveti performante.

  • Alex, vineri, 03.06.2016 09:46

    ...NU CHIAR MAI SLAB DAR DEJA MA CALCA PE NERVI, acum ii intrece si Rbr iar vin astia in fata de nicaieri :)))

  • daniel, vineri, 03.06.2016 10:43

    Pai la Monaco nici la Mercedes nu le-au functionat pneurile din primul tur. Daca tin minte bine Lewis in Q3 a mers 3 ture de incalzire ca sa scoata un timp bun in calificari. Ciudat e ca Ferrari nici acum nu sint in stare sa incalzeasca pneurile mai repede si nici nu sint in stare sa le pastreze cat mai multe ture intacte. E o poveste veche de vre-o 4-5 ani.

  • sigur, vineri, 03.06.2016 12:14

    Newey. Asa se numeste.