Fiabilitate germană: 80% din toate exemplarele Mercedes-Benz Clasa G sunt încă pe șosele

Publicat marţi, 07.05.2024 11:56 de Alexandru Monenciu

Potrivit reprezentanților Mercedes-Benz, 80% dintre toate exemplarele Mercedes-Benz Clasa G produse vreodată se află încă în exploatare. Acest model a fost prezentat, pentru prima oară, în 1979.

Mercedes-Benz Clasa G este unul dintre cele mai capabile off-road-ere produse vreodată. Legendarul model german a fost dezvoltat, inițial, ca un vehicul militar la insistențele Șahului Iranului de la acea vreme, iar în 1979 a primit o versiune de stradă.

Dacă la începuturi era un model mai degrabă spartan, cu timpul Clasa G s-a rafinat, iar în prezent a ajuns să fie un SUV de lux. Chiar și așa, a păstrat forma pătrățoasă a caroseriei.

În 2023, Mercedes-Benz a asamblat exemplarul Clasa G cu numărul 500.000. Acum, șeful diviziei AMG și, în același timp, responsabil de Clasa G și de marca Maybach, a declarat că, în prezent, 80% dintre toate exemplarele Clasa G produse vreodată se află încă în exploatare.

"80% dintre toate exemplarele Clasa G produse vreodată se află încă pe piață. Mașinile au o durată de viață foarte lungă," susține Michael Schiebe.

Recent, legendarul Clasa G a primit o versiune pur electrică. În ceea ce o privește, Michael Schiebe este optimist că, atât dealerii cât și clienții, vor fi mulțumiți de pachetul pe care îl propune.

via Motor1

  • Dutz, marţi, 07.05.2024 18:45

    Chiar dacă nișă, o apariție spectaculoasă, cred ca această mașină este un non sens. Nu se folosesc în offroad mașini care costă peste 100.000. Iar dacă atâta costa fiabilitatea la nemți, nasol… “dincolo” este muuult mai ieftin.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 08.05.2024 11:09

    La jumatate de milion de exemplare produse in 45 de ani de productie si 80% inca pe sosele ar insemna cateva sute de exemplate cu peste un milion de km parcursi. Ori n-am auzit niciodata de performanta asta la vre-un G, nu pentru ca n-ar fi capabile ci ca nu-s luate si pastrate pentru asta ci mai degraba ca un fashion statement. Si nici n-am vazut vreodata unul care sa tracteze ceva desi cred toate au carlig. Pentru treaba serioasa pare ca altele-s masinile alese.

  • Ghe(rlă), miercuri, 08.05.2024 15:30

    Fiabilitatea germană s-a dus dracu` de mult. Majoritatea celor 80% dintre G-uri care mai sunt în exploatare stau 90% din an în garaje și parcurg, în medie, cam 3000 de km/an.

  • monk, vineri, 10.05.2024 20:32

    Fiabilitate germana...de alta data!

  • Mana-rece-suflet-cald, duminică, 12.05.2024 23:47

    Pentru că sunt mașini doar de plimbare și fițe. Când e zăpadă pe șosele, nici unul nu-și scoate ”bijuteria” din garaj. Pentru asta are mașină normală, de toată ziua. Chiar, își imaginează cineva că există vreun posesor de ”G”, care nu mai are cel puțin alte două-trei modele prin garaje?