Fiat-Chrysler nu stârnește atracția rivalilor: Volkswagen și Nissan susțin că nu sunt interesate de fuziuni cu constructorul italo-american
Volkswagen și Nissan susțin că nu sunt interesate de o posibilă fuziune cu Alianța Fiat-Chrysler, care caută un partener pentru a-și consolida poziția pe piețele din Europa și America de Nord.
Oficialii Fiat-Chrysler au anunțat recent că sunt interesați de orice parteneriate, alianțe sau chiar fuziuni pentru a reduce costurile de operare și a-și consolida poziția pe piețele din Europa și America de Nord.
Alianța a fost abordată inițial de Grupul PSA Peugeot-Citroen, care era interesat în special de posibilitatea de extindere pe piața nord-americană, însă în cele din urmă
Între timp, rivalii de la Volkswagen și Nissan susțin că nu sunt interesate de parteneriate sau fuziuni cu alianța italo-americană.
Astfel, Volkswagen a anunțat că nu este interesat de brandurile premium Alfa Romeo și Maserati deținute de Alianța Fiat-Chrysler, sub pretextul că "Grupul Volkswagen deține deja branduri de lux", potrivit CEO-ului Herbert Diess, care se referă la branduri precum Audi, Porsche sau Lamborghini.
Între timp, Hiroto Saikawa, CEO-ul Nissan, a anunțat că "nu știe nimic" despre intenția partenerilor de la Renault de a lansa o ofertă de preluare a Alianței Fiat-Chrysler.
De altfel, statul francez, cel mai mare acționar Renault, a anunțat că prioritatea este Alianța Renault-Nissan. "Priotatea absolută pentru statul francez este Alianța Renault-Nissan", afirmă un purtător de cuvânt al guvernului francez.
Publicația Financial Times a relatat în această săptămână că Renault intenționează să fuzioneze cu Nissan în următoarele 12 luni și să lanseze o ofertă de preluare a Alianței Fiat-Chrysler.
Mie mi se pare totusi ciudat cum de o alianta asa matura cum este Renault-Nissan, cu expertiza suficient de variata (de la motorsport la 4x4 si pana la electrice) nu s-a interesat mai mult de segmentul premium care este foarte profitabil. Infinity mi se pare o prezenta foarte timida in lume (mult in urma lexus sau a germanelor). Ma gandesc ca asta ar vrea R-N-M de la FCA, care desi are in portofoliu marci cu pedigree, cam sufera la dezvoltare si promovare de produse noi.