Fiat-Chrysler nu stârnește atracția rivalilor: Volkswagen și Nissan susțin că nu sunt interesate de fuziuni cu constructorul italo-american

Publicat joi, 28.03.2019 15:32 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Volkswagen și Nissan susțin că nu sunt interesate de o posibilă fuziune cu Alianța Fiat-Chrysler, care caută un partener pentru a-și consolida poziția pe piețele din Europa și America de Nord.

Oficialii Fiat-Chrysler au anunțat recent că sunt interesați de orice parteneriate, alianțe sau chiar fuziuni pentru a reduce costurile de operare și a-și consolida poziția pe piețele din Europa și America de Nord.

Alianța a fost abordată inițial de Grupul PSA Peugeot-Citroen, care era interesat în special de posibilitatea de extindere pe piața nord-americană, însă în cele din urmă

fuziunea a fost respinsă de Fiat-Chrysler.

Între timp, rivalii de la Volkswagen și Nissan susțin că nu sunt interesate de parteneriate sau fuziuni cu alianța italo-americană.

Astfel, Volkswagen a anunțat că nu este interesat de brandurile premium Alfa Romeo și Maserati deținute de Alianța Fiat-Chrysler, sub pretextul că "Grupul Volkswagen deține deja branduri de lux", potrivit CEO-ului Herbert Diess, care se referă la branduri precum Audi, Porsche sau Lamborghini.

Între timp, Hiroto Saikawa, CEO-ul Nissan, a anunțat că "nu știe nimic" despre intenția partenerilor de la Renault de a lansa o ofertă de preluare a Alianței Fiat-Chrysler.

De altfel, statul francez, cel mai mare acționar Renault, a anunțat că prioritatea este Alianța Renault-Nissan. "Priotatea absolută pentru statul francez este Alianța Renault-Nissan", afirmă un purtător de cuvânt al guvernului francez.

Publicația Financial Times a relatat în această săptămână că Renault intenționează să fuzioneze cu Nissan în următoarele 12 luni și să lanseze o ofertă de preluare a Alianței Fiat-Chrysler.

Via Automotive News 1, 2

  • Green_Alex, joi, 28.03.2019 18:30

    Mie mi se pare totusi ciudat cum de o alianta asa matura cum este Renault-Nissan, cu expertiza suficient de variata (de la motorsport la 4x4 si pana la electrice) nu s-a interesat mai mult de segmentul premium care este foarte profitabil. Infinity mi se pare o prezenta foarte timida in lume (mult in urma lexus sau a germanelor). Ma gandesc ca asta ar vrea R-N-M de la FCA, care desi are in portofoliu marci cu pedigree, cam sufera la dezvoltare si promovare de produse noi.

  • Edikkk, vineri, 29.03.2019 06:52

    FCA sunt foarte mari pentru a fi cumpăraţi. Eventual doar ca şi alianţă. FCA este cam jumate din Renault Nissan (înainte să apară Mitsubishi) şi cam jumate din PSA. PSA nu mai are bani că a cumpărat Opel, iar Renault vrea totul ieftin.

  • LEE, vineri, 29.03.2019 07:02

    @Edikkk - PSA are 10 miliarde de euro pt a cumpara de pe piata ce vor ei :)

  • Edikkk, vineri, 29.03.2019 21:08

    Da, dar FCA valorează peste 20 miliarde şi de aici şi problema.