Fiat Doblo Trekking, varianta Cross a modelului, debutează în martie

Publicat miercuri, 25.02.2015 14:42 de Sebastian Toma

Fiat a dezvoltat o variantă Trekking a lui Doblo, care va debuta la Salonul Auto de la Geneva. Lansarea comercială a acestei variante este programtă în a doua parte a anului curent.

Fiat Doblo va primi o versiune Trekking în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Modelul nu are tracţiune integrală, dar se bucură de o gardă la sol mărită cu 10 milimetri şi un sistem Traction+ de control al tracţiunii, care promite aderenţă suplimentară în situaţii de teren accidentat. Varianta Trekking se diferenţiază prin bandourile laterale de plastic cauciucat, barele de protecţie cu design diferit, jantele de 16 inch din aliaj şi cu design distinct şi ornamentele din plastic pentru bosajele roţilor. În standard, modelul vine cu anvelope All-Season, spre deosebire de pneurile de vară cu care sunt livrate de obicei maşinile noi.

La nivelul interiorului, Doblo Trekking are echipamentele şi materialele modelului standard. Opţional, modelul poate fi comandat cu tapiţerie mixtă textil-piele ecologică şi chiar şi cu un bord îmbrăcat în piele ecologică. Printre lista de dotări opţionale disponibile se numără tempomatul, sistemul multimedia Uconnect şi volanul îmbrăcat în piele.

Cei de la Fiat au anunţat că această variantă a lui Doblo va fi disponibilă comercial peste câteva luni. Nu au fost publicate încă imagini ale interiorului sau specificaţiile tehnice ale lui Doblo Trekking. Cel mai probabil, modelul va beneficia de gama de motorizări alături de care este oferit şi fratele său standard, cu mici excepţii.

Via Fiat

  • mishazaitev, joi, 26.02.2015 09:58

    Turcaletii au evoluat enorm! Chiar si in domeniul auto!

  • otto, joi, 26.02.2015 12:02

    Las-o mai moale cu evolutia , caci nu e chiar asa . Lasand la parte faptul ca au o capacitate de productie f mare si exporta mult , produse proprii , cu proiectare/dezvoltare in house nu prea exista , exceptand segmentul autobuze/autocare . In rest , in special pe segmentul passenger cars, numai parteneriate, joint-venture , cu licenta etc si cam atat ; chiar si producatorii turci de autobuze/autocarea folosesc motorizari si transmisii ale producatorilor europeni si americani . In schimb , un mare plus si bravo lor pentru faptul ca au stiut cum sa atraga destui jucatori de pe piata auto pentru a investi in capacitati de productie ( proprii sau ca joint venture ) pe teritoriul Turciei : Ford , Renault ,Fiat , Toyota , Honda, Hyundai ,Mercedes , MAN .

  • mishazaitev, joi, 26.02.2015 12:52

    Otto , din punctul tau de vedere, faptul ca "au o capacitate de productie foarte mare" si faptul ca exporta foarte mult, nu inseamna evolutie?Faptul ca PIB-ul per capita este considerabil mai mare ca in Romania, dupa cum mai mare este si salariul minim pe economie, nu ti se pare evolutie. Faptul ca un inginer turc pus sa construiasca o super cladire in Astana, a gasit o solutie constructiva menita sa economiseasca milioane de euro dar si foarte mult timp, nu este evolutie. Intr-un cuvant, cum se poate descrie situatia unei tari care, in mai putin de un secol, a trecut de la o organizare medievala la o economie de piata extrem de bine dezvoltata si asta fara sa fie membra al grupului "select" numit UE? Nu cumva ca si evolutie? Strict referitor la masini. Doblo este un model conceput aproape integral la fabrica din Turcia, dezvoltat sa faca celor mai dure conditii de exploatare. Cine a calatorit in Anatolia si a avut curiozitatea sa iasa de pe autostrada stie ce vorbesc. Un alt model al grupului Fiat dezvoltat in Turcia, care depaseste ca si fiabilitate multe masini produse in UE, este Albeea. Prin urmare, chiar au evoluat Turcaletii.

  • otto, joi, 26.02.2015 13:37

    Acum nu generaliza ! Vorbeam strict de domeniul auto ! Nu poti afirma ca au evoluat ( mult ) cand ei inca nu pot/nu stiu / nu vor a proiecta motoare si transmisii ; toate sunt de provenienta europeana si/sai americana . Legat de Tofas , vezi ca know-how -ul este adus de italieni ; aportul turcilor este mai mult financiar.

  • mishazaitev, joi, 26.02.2015 14:02

    @otto Evident, avem opinii distincte cu privire la intelesul notiunii de evolutie. In ceea ce ma priveste o tara evoluata este una care produce! Indiferent sub ce branduri. Atata vreme cat productia respectiva are ca si efect cresterea nivelului de trai al tarii respective se numeste ca, per ansamblu tara a evoluat, dupa cum a aevoluat si segmentul in care are loc dezvoltarea. A afirma ca industria auto din Turcia nu a evouluat pentru ca motoarele si transmisiile sunt italiene, japoneze sau frantuzesti este ca si cum ai afirma ca masinile diesel produse de Opel in Germania sau in alte tari nu si-au adus aportul la evolutia "domeniului" auto din tarile respective pentru ca motoarele respective erau de origine Isuzu sau Fiat . Sau ca industria auto din Ungaria, in ciuada faptului ca acolo produc Audi, Mercedes si Suzuki, doar pentru ca mainile nu sunt unguresti. Intrebare: Sa presupunem ca Dacia nu ar fi fost cumparata de Renault, Oltcitul nu ar fi fost luat de koreeni, iar Aro nu s-ar fi inchis si toti acesti producatori autohtoni ar fi continuat sa produca masini dezvoltate exclusiv in Romania. Am fi putut spune ca avem o industrie mai dezvoltata decat a Poloniei unde se produc Opel, Daewoo (Diamond) si Fiat, decat a Cehiei care si ea, biata, nu porduce decat pe platforme VAG sau decat Turciei sau decat a Ungariei?

  • otto, joi, 26.02.2015 14:19

    Exact , consider ca , atunci cand tu ( in primul post ) afirmi ca au evoluat enorm in DOMENIUL auto ( poate vroiai sa spui INDUSTRIA auto), ei , turcii, sa vina cu ceva tehnologie cu care pot iesi in fata sau cu care sa concureze ceilalti producatori . Daca as face o comparatie , o evolutie intr-adevar enorma , in domeniul auto , au avut-o coreenii de la Hyundai . Turcii, din pacate , desi au pus bazele undeva pe la sfasitul anilor 60' , nu au evoluat prea mult ; au ramas doar la autobuze si microbuze ( si acelea cu aport tehnologic vest european sau american) . Totusi , repet doua lucruri : primul , chiar am laudat 'stiinta' si interesul lor in a atrage investitii in acest sector ( fata de Romania , de ex ) si pentruu asta , bravo lor iar al doilea , hai sa facem distinctie intre DOMENIU si INDUSTRIE , cand vorbim de auto . Industria intr-adevar e dezvoltata si au evoluat mult , in schimb domeniul auto le este putin cam strain ( nu au venit cu nimic dpdv tehnologic, cu solutii tehnice , cu alternative , cu inovatii ,etc ) ; la capitolul asta , pana si chinezii le dau clasa.

  • Andy, joi, 26.02.2015 15:53

    Dragilor, in lume exista natii producatoare care sunt si top-ul cercetarii...cam tot cele din G7-le original (SUA, Japonia, Germania, Franta, Marea Britanie, Italia si Canada). In acelasi timp exista natii producatoare gen China, Brazilia, Rusia, Turcia (tari de G20) care produc ce proiecteaza altii (cu licenta sau prin investitii directe). In China se produc 80% din bunurile de pe piata. Coreea de Sud (tara din afara G7 insa care face parte din G20) e una din exceptii pentru ca a reusit sa se ridice din grupul celorlalte (China, Rusia etc) si sa ajunga in multe domenii la acelasi nivel sau peste (electronice) cu tarile G7