Fiat opreşte temporar producţia lui Panda

Publicat luni, 22.09.2014 12:22 de Sebastian Toma

După ce a anunţat oprirea temporară a producţiei lui 500L, Fiat anunţă că va opera o măsură similară şi pentru Panda, din acelaşi motiv: vânzările slabe.

Fiat Panda, hatchback-ul de segment A al mărcii italiene, va avea producţia oprită temporar vreme de 11 zile în decursul lunii octombrie. Decizia de a introduce o pauză în producţie la fabrica din Pomigliano (sudul Italiei) are rolul de a regla diferenţa dintre stocurile dealerilor Fiat şi cererea înregistrată pentru modelul Panda.

Într-o perioadă de o săptămână, cei de la Fiat au anunţat oprirea producţiei pentru două modele din gamă, 500L şi Panda. Ambele modele vor avea producţia oprită temporar pentru că vânzările înregistrate sunt sub aşteptări şi dealerii vor să evite formarea stocurilor mari.

Fiat 500L: producţia crossoverului a fost oprită temporar din cauza vânzărilor slabe

Fiat a demarat încă din luna martie a anului curent o procedură de reducere a producţiei prin înţelegeri de şomaj tehnic cu angajaţii săi, propuse şi susţinute de statul italian. Din cei 4.500 de salariaţi ai uzinei Pomigliano, 1.950 au deja contracte de solidaritate semnate, care implică reducerea numărului de ore muncite la fabrica respectivă în schimbul unui salariu redus proporţional. Măsura respectivă are rolul de a evita concedierea angajaţilor şi de a reduce cheltuielile companiei. Italienii de la Fiat promit să readucă toate uzinele lor la capacitate maximă odată ce vor înregistra o cerere pe măsură pentru modelele din gamă.

Fiat oferă inclusiv Fiat va lansa cinci modele şi versiuni noi în următorii doi ani

Via Automotive News (înreg.) | Fiat

  • LUCCI, luni, 22.09.2014 22:39

    Unul dintre factorii care au stat la baza succesului vechiului Panda a constituit-o si fabricarea acestuia in Polonia. Erau costuri mai mici, pretul destul de rezonabil si o masina cu potential real, cel putin in traficul urban. Crezand ca au apucat de urechi iepurele din palarie, au mutat productia in Italia. A venit criza, au mai amanat aparitia modelului care s-a dovedit a fi in fapt vechiul model imbracat in alte haine si cu 20% mai scump.De ce se mira acum??? Sa mai scada pretul, sa ofere si la Panda cei 5 ani de garantie si service gratuit si cu putin noroc vor pluti iarasi. De ceva ani ei se tot sprijina pe vanzarile din Italia dar...poate nu mai e loc...IN FOND SI EI SUNT VICTIMELE PROPRIEI LACOMII DAR SI A EFECTULUI COREAN(KIA HYUNDAI).

  • addeco, luni, 22.09.2014 23:13

    Este interesant de urmarit ce succes va avea Jeep Renegade, construit pe platforma Fiat 500L si 500X.

  • @ LUCCI, marţi, 23.09.2014 13:39

    Hai sa fim seriosi... "efectul" hyundai kia?!! Ma faci sa rad. Ei sunt NIMIC pe piata masinilor de clasa mini in Europa. RENAULT, Vw, PSA/Toyota... mda,sunt alti grei pe segmentul asta...

  • BRRR, marţi, 23.09.2014 16:18

    INFORMATI-VA !!!!! Numai anul trecut Fiat 500 + Panda au ocupat primele 2 locuri in segmentul mini , ceea ce reprezinta aproape 30% din piata pe acest segment. Mai mult , pana in 2013 , Panda a fost No1 timp de 9 ani in clasa ei , pana anul trecut , cand a fost detronata de Fiat 500 . In plus , dominatia Fiat in clasa mini continua si anul acesta. Restul doar vorbe ....

  • @BRRR, marţi, 23.09.2014 18:07

    "Anul trecut" ... dar suntem in 2014. Nu pot trai cu ce au vandut in 2013. Vanzarile trebuie sustinute, alfel mor de foame.

  • BRRR, miercuri, 24.09.2014 09:11

    Anul acesta , chiar daca vanzarile pt Panda au scazut, Fiat tot domina clasa mini ...asa cum o face de ani de zile.