Fiat prezinta noul 1.6 Multijet 16v pe Bravo
105 sau 120 de cai putere si un cuplu maxim de 300 Nm. Acestea sunt cifrele care fac din noul 1.6 Multijet o atractie.
Fiat se pregateste sa introduca in gama Bravo doua noi motorizari care, spun italienii, vor revolutiona lumea diesel-urilor. Este vorba de doua versiuni ale noului 1.6 Multijet 16v care vin sa completeze gama de propulsoare Fiat Powertrain Technologies (FTP) care astazi mai are in componenta cunoscutele Multijet-uri de 1.3, 1.9 si 2.4 litri.
Noul prospulsor are o sarcina interesanta si pe care Fiat si-o asuma inca din start: inlocuirea lui 1.9 Multijet 120 CP, un motor foarte apreciat de public si critici. premisele sunt pozitive: vorbim de un motor mai mic, mai usor si care promite performante tehnic si de consum mai bune. Astfel, cuplul maxim creste cu 25% (300 Nm/1500 Nm, o valoare enorma pentru 1.600 de centimetri cubi) in timp ce consumul in ciclu mixt scade cu 8%. In plus, pentru 0-100 km/h, 1.6 Multijet 120 CP are nevoie de 10.5 secunde. Fiat afirma ca motorul este gata sa intampine normele Euro 5 fara probleme, filtrul DPF fiind inclus in dotarea de serie in cazul versiunii de 120 CP si optional la 105 CP.
Noile motoare vor intra in dotarea lui Bravo incepand cu aceasta luna la dealerii din Italia, urmand ca in Romania sa ajunga ceva mai tarziu. Automarket va va oferi primele informatii legate de comportamentul noilor motoare Fiat la inceputul lunii februarie, cand vom participa la testul de presa din Italia.
in contextul actual in care se doreste scaderea consumului cred ca acest motor e bine venit. nu multe grupuri au o asa gama variata de motoare diesel.