Fiat şi Chrysler nu cred în hibrizi şi electrice: "Publicul nu e pregătit să dea bani în plus pe aceste tehnologii"
Într-o lume care virează din ce în ce mai mult spre zona electricelor, Fiat şi Chrysler se pun de-a curmezişul şi mizează pe motoare pe benzină de cilindree redusă. În plus, Chrysler încearcă marea cu degetul şi vrea să impună dieselul ca o alternativă economică în Statele Unite.
Deşi industria auto migrează uşor-uşor spre zona hibrizilor şi a maşinilor electrice, Fiat şi Chrysler nu se arată interesaţi de dezvoltarea unor modele de acest tip din cauza faptului că studiile interne ale celor doi constructori înrudiţi arată că publicul nu este încă interesat să investească în aceste tehnologii.
Conform celor de la Fiat, soluţia pe care o propun italienii este dezvoltarea unor motoare turbo de cilindree redusă (cum este relativ recentul 0.9 TwinAir) şi promovarea unităţilor diesel în SUA. "Mulţi clienţi vor să reducă emisiile maşinilor pe care le conduc, însă nu sunt încă gata să-şi schimbe stilul de viaţă sau să plătească în plus pentru tehnologiile noi. Iar schimbarea are mari şanse să nu se întâmple în următorul deceniu", spune Bob Lee, directorul diviziei de motoare Fiat-Chrysler.
Potrivit declaraţiilor oficialului celor două mărci, este mult mai uşor să promovezi şi să impui în gamă motorizări diesel şi pe benzină de cilindree mică decât să convingi publicul să investească bani serioşi în maşini ale căror costuri sunt ridicate radical de baterii, motoare electrice şi de încărcătoare speciale. Astfel, pe piaţa americană va fi lansat în scurt timp un motor V6 turbodiesel de 3.0 litri care va fi montat sub capota lui Jeep Grand Cherokee şi a unor modele din gama de utilitare Ram. "Credem că noul Grand Cherokee diesel va fi un produs imens pentru noi în Statele Unite", spune Lee.
Fiat are în acest moment un singur model electric în gama proprie. Este vorba de 500e (foto), versiunea electrică a modelului său de segment mini, care este vândut însă doar în unele zone din Statele Unite.
via Automotive News
Au dreptate, inca nu sunt solutii viabile pt inlocuirea motoarelor termice, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa cerceteze solutii de inlocuire