Fiat: "Vrem să ne concentrăm pe combustibilii alternativi, nu pe vehicule electrice"

Publicat marţi, 22.05.2012 18:03 de Sebastian Toma

Italienii de la Fiat au decis să amâne investiţiile în vehiculele electrice în favoarea dezvoltării soluţiilor GPL şi CNG pentru modelele din gama lor.

Fiat a decis să pună pauză programului de dezvoltare a vehiculelor electrice în favoarea carburanţilor alternativi. Cei de la Fiat spun că vehiculele electrice sunt promiţătoare, dar costurile imediate şi eforturile aferente pe care le necesită acest proiect nu vor oferi rezultate concrete în viitorul apropiat.

Sergio Marchionne consideră că este "mai înţelept" pentru Fiat să-şi concentreze eforturile pe îmbunătăţirile auto-sustenabile ale motoarelor convenţionale şi combustibilii alternativi, cum ar fi gazele naturale.

Marchionne susţine că fiecare exemplar 500 electric vândut pe piaţa din Statele Unite ale Americii ar aduce o pierdere de aproximativ 10.000 de dolari. Pe lângă costurile imputate producătorului, vehiculele electrice au nevoie să treacă peste o serie de obstacole tehnice, cum ar fi sistemele de încărcare rapidă ale acumulatorilor, încărcarea fără supraîncărcarea reţelei electrice locale şi crearea unei pături de clienţi pentru aceste vehicule. Sergio Marchionne consideră că vehiculele electrice reprezintă o tehnologie care nu le este încă accesibilă oamenilor de rând.

Cei de la Fiat preferă soluţiile de tipul GPL sau alimentarea cu metan pe fondul răspândirii staţiilor de încărcare cu aceşti carburanţi pe pieţele pe care comercializează respectivele vehicule. Spre exemplu, tehnologia GPL este cu 23% mai puţin poluantă decât benzina şi carburantul în sine va fi disponibil pentru încă 100 de ani, iar performanţele calorice ale gazului petrolier lichefiat în raport cu preţul său sunt foarte bune. Inginerii Fiat caută soluţii pentru optimizarea rezervoarelor GPL pentru a maximiza autonomia modelelor echipate din fabrică cu un asemenea sistem.

Via | Autoblog.it

  • AndreiRN, marţi, 22.05.2012 20:33
    Hahahaha ....praf in ochii

    Pai de 50 de ani sunt vehicule pe GPL asa ca ce mai este de dezvoltat? Din marile firme doar Honda vinde Civic pe GPL si acuma ai deja optiunea de a face plinul acasa la reteaua de gaze. Marele avantaj este ca eviti taxele de combustibil.

  • antonny, marţi, 22.05.2012 22:04
    *****

    @andrei.........sa crezi tu ca nu mai nimic de dezvoltat ......ex folosirea gpl si pe masinile diesel .....oare de ce mercedes a inceput sa instalaze gpl si pe sprinter /???

  • Lache, marţi, 22.05.2012 22:11
    @Andrei RN

    Ai fost disparut o vreme,Ce s-a intamplat?Ai fost ocupat cu cautarea axei cu came si a supapelor la motorul ala?Stii tu. 2stroke engine. Asa faci tu?Nu ai vazut anuntul celor de la Fiat? Cauta producatori particulari de biodiesel.Contractul e full time sau permanent.Ce zici? Te duci?

  • Lache, marţi, 22.05.2012 22:14

    2 strokes engine.Gasesti date despre ele oriunde.Te depaseste si treaba asta cu gazul,asa cum te depasesc o gramada de chestii tehnice!Halal!.

  • AndreiRN, marţi, 22.05.2012 22:50
    Abureala

    Pai gpl se foloseste pe diesel de zeci de ani si se vand kituri pe ebay pt cei interesati. Daca vor chiar sa faca ceva serios de ce nu adauga apa in admisie si atunci apare un element nou. Pt ca apa e pe gratis? Dar italieni au fost si sunt cunoscuti pt abureala.

  • t, miercuri, 23.05.2012 09:09

    @AndreiRN zau, se vand kituri pe ebay si cum e cu diesel si gpl?! care e smecheria?

  • dani, miercuri, 23.05.2012 13:02

    O corectie la unul din comentariile de mai sus, Honda nu vinde masini cu GPL, ci cu CNG, adica compressed natural gas, mai pe scurt, gaz de aragaz. Cat despre ce declara nenea Sergio, macar are dreptate la un punct, si anume treaba cu masinile electrice, fiind mult prea scumpe atat pt producator cat si pt utilizator, iar, ca o nota personala, ideea de a cara sute de kg dupa tine mi se pare ridicola, demna de inceputul secolului 20. Cand or gasi o varianta sa inmagazineze curent cat pt minim 400km intr-o baterie de dimensiunea si greutatea uneia auto banale, reincarcabila in maxim 15 min si care sa pastreze pretul unei masini obisnuite, mai vorbim atunci.