Final de epocă: Jaguar a încheiat producția ultimului său model cu motor termic

Publicat marţi, 23.12.2025 15:38 de Tiberiu Safta

Jaguar a produs ultimul exemplar F-Pace la uzina britanică de la Solihull. Odată cu sfârșitul producției SUV-ului de performanță, Jaguar pune capăt definitiv producției de mașini cu motoare termice după 90 de ani.

Decembrie 2025 marchează un final de epocă pentru Jaguar. Marca britanică a produs ultimul exemplar F-Pace, SUV-ul de performanță al mărcii și singurul model rămas disponibil pe piață. Vânzările pe piața britanică ale lui F-Pace au fost oprite în 2024, însă modelul a rămas disponibil pe piețele din Europa, America de Nord, Australia și China

Odată cu sfârșitul producției lui F-Pace, Jaguar a produs ultima sa mașină cu motor termic, punând capăt unei epoci care a început în urmă cu 90 de ani. Marca britanică s-a angajat să devină exclusiv electrică începând chiar din acest an și urmează să lanseze un nou model electric în 2026. Acesta va fi un GT de performanță inspirat de conceptul Type 00, prezentat la finele lui 2024.

Cât despre Jaguar F-Pace, acesta a fost unul dintre cele mai vândute modele din istoria mărcii. De la debutul său în 2016, F-Pace a fost vândut în peste 300.000 de exemplare la nivel mondial. Ultimul exemplar este versiunea de performanță SVR și este vopsit în aceeași nuanță de negru în care a fost vopsit ultimul exemplar Jaguar E-Type în 1974.

via Autocar

  • O dilemă moderată, marţi, 23.12.2025 15:43

    Care constructor este mai penibil dintre Volvo si Jaguar?

  • Dutz, marţi, 23.12.2025 17:01

    Cred ca Jaguar nu ne sunt doar penibili ci și sinucigași (posibil umor britanic), se pare ca Volvo o dau la întors așa mai discret.

  • @Dilema, marţi, 23.12.2025 17:31

    Cel mai penibil e VAG: inchide fabricile germane ca nu e cerere pentru electrice desi este constructorul cu cele mai vandute masini electrice din Europa. Cat despre Volvo, daca UE ramanea la interzicerea motoarelor termice din 2035, era alta discutie. Deci sa vedem cauza mai intai si apoi efectul. Cand se stabilesc niste reguli ale jocului care sunt apoi schimbate pentru ca germanii au fost destul amendati pentru nerespectarea normelor si ii protejeaza mamica Von den Leyden, atunci se dau peste cap multe. Dar cel mai nasol e ca germanii dau in cap industriei auto europene! Ei o lungesc cu termicele si vin chinezii cu full electrice si ii baga in faliment in 4-5 ani. Sa vedeti distractie pana in 2030. Daca pana acum VAG era in top la vanzari, pana in 2030 vor fi BYD si Geely cu full electric!

  • @ Mihăiță, marţi, 23.12.2025 17:50

    Tu n-ai teme de vacanță ?

  • dan_grc, marţi, 23.12.2025 20:13

    Dacă UE rămânea la 2035...păi în proporție de 90 % a rămas mai Mihăiță, mai citește de câteva ori textele, Volvo nu este absolut deloc afectată de noile modificări. Fabrica VW din Dresda a produs doar vreo 200k automobile din 2002 încoace, de când a fost modernizată special pentru un model de fapt, VW Phaeton, din 2016 a încetat producția acestui model, s-a mutat producția pt câteva modele acolo, dar de atunci s-au produs și mai puține mașini, chiar dacă și electrice, VW are foarte multe fabrici Mihăiță, acea fabrică avea o productivitate foarte scăzută și costuri mari, de aceea au închis-o, puteau fabrică acolo orice model, tot la asta se ajungea .

  • GabiA, marţi, 23.12.2025 20:24

    La ce vanzari au electricele, acesta va fi si sfarsitul marcii Jaguar. Pacat.