Final de eră. Noile modele Nissan, lansate de-acum încolo în Europa, vor fi electrice
Potrivit celor mai recente informații, toate modelele noi, lansate de Nissan, de-acum încolo în Europa, vor fi cu zero emisii. Până în 2030, japonezii intenționează să aibă un portofoliu format numai din modele electrice.
Japonezii de la Nissan rămân pe poziții și investesc din ce în ce mai mult în electrificare. Până în 2030, constructorul nipon intenționează să aibă un portofoliu format numai din modele cu zero emisii, pe Bătrânul Continent.
Tocmai de aceea, Nissan anunță acum că noile modele lansate, de-acum încolo, în Europa vor fi electrice
Șeful companiei, Makoto Uchida, este de părere că mașinile cu zero emisii sunt "soluția supremă de mobilitate".
Până în 2030, Nissan va lansa 19 modele cu zero emisii, la nivel global. Cel puțin două dintre acestea vor fi disponibile și pe Bătrânul Continent.
De asemenea, până în 2028, constructorul nipon intenționează să lanseze un model electric echipat cu baterii solid-state. Nissan va obține astfel timpi de încărcare mai mici, dar și "reducerea costului pachetelor de baterii la 75 de dolari/ kWh."
via Carscoops
-
Seriff, marţi, 26.09.2023 14:08
@Alex cu a mic, 30.000? De unde scoti preturile astea? Masinile se scumpesc de la an la an grav, nu se ieftinesc, in afara de asta nu se stie cat va mai tine pomana porcului de 11400 euro pe care ii da statul clientilor de electrice, Nissan daca trece pe full electric e pa, oricum abia vand si termice, electrice mai deloc, sunt la coada vacii in vanzari.
-
Andrei, marţi, 26.09.2023 14:29
Iar a făcut alex niște calcule pe degete :))
-
Banditos, marţi, 26.09.2023 15:00
Nissan, in Germania, a avut in august 2023 o crestere de 71% in comparatie cu aceeasi luna a anului 2022, castigand si ceva cota de piata. La nivel european, Nissan, in ian-feb 2023 (fata de aceeasi per a anului 2022) a castigat cota de piata. Spre deosebire, Volvo, Honda, Mitsubishi, Mercedes, Ford, Hyundai, BMW Group au pierdut din cota de piata. Productia in UK, in 2023 a crescut cu ~34% fata de 2022 iar vanzarile generale, in Europa, cu peste 40%. Cresterile au fost sutinute de X-Trail, Ariya, Juke si Townstar, Primaster si Qashqai Chiar daca procentual cifrele arata foarte bine concurenta se descurca mai bine. Sfarsitul anului financiar ne va lamuri cum sta Nissan.
-
Mihai, marţi, 26.09.2023 17:33
Iar se baga romanii sa isi dea cu parerea despre mașinile electrice. Cum ar fi sa ii lasam pe norvegieni, olandezi, germani, danezi sau altii care au avut access la ele mai demultisor si stiu cu ce se mananca. Romanii oricum sunt groapa de gunoi a Europei, ei importa ce arunca altii.
-
Dutz, marţi, 26.09.2023 21:20
Mihai, ești ce te consideri. România este o țara cu 19 milioane de locuitori, deci contează. Piața SH este relevantă pentru cei care-și înlocuiesc la 3-5 ani mașinile, si nu toate-s hârburi. Tu consideri ca o masina se poate utiliza doar 3-5 ani? Nu era cu ECO, resurse șamd? Revenind la subiect Nissan vând Versa si Sentra in restul planetei de sparg… cine a văzut știu ca sunt la nivelul Logan (fără a jigni)… asta vând Nissan. Să mai lase cu abureala Electrică ca nu-i de ei… dar vrăjeli. Să facă si gata, ca nu-i oprește nimeni, si dacă se vând sa-si ia profitul… Tesla si alții au făcut de la zero chestii tari de tot in ultimii 4 ani, iar Nissan vine cu 2028… ce vorbim noi aici?
-
Dutz, marţi, 26.09.2023 21:33
Ca tot este un obsedat care sta la panda si când mă duc la baie… :))) “Compania Volkswagen va suspenda producția de automobile electrice ID.3 și Cupra Born la uzinele sale din Zwickau și Dresda, în Germania, în primele două săptămâni ale lunii octombrie, din cauza cererii mai slabe” Dacă ies in presă cu așa ceva este cel puțin dublu de grav!!! Ma îndoiesc că doar VW au probleme… vor venii si alții (și nu doar pe electrice), it’s just a matter of time. Asa cum am bănuit in urma cu câteva luni când toți tembelii se emoționau când comparau 2023 VS 2022… si încă mai pun boticul. La PHEV-uri ne-au scăzut comenzile pe componente la 30% VS final de 2022 si început de 2023 si nu este vorba doar de un producător, din păcate vin vremuri grele pentru unii… doar obsedații vor face alt grafic 2023 VS 2019… să vezi acolo creșteri ;)
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 27.09.2023 01:49
@Seriff Calculele le-am facut la repezeala cu intentia clara de a favoriza un pret mic. Din pacate oricat de ieftina iese o masina din fabrica, pretul "la strada" e cu minim 30% mai mare. De retinut ca TVA-ul e cam 20% cam peste tot in Europa. @Andrei Intr-adevar am facut calculele pe degete dar am avut nevoie si de cele de la picioare care cu greu mi-au ajuns chiar si pentru pretul de productie. Un Sandero inca incape doar pe degetele de la maini (cost la poarta fabricii). @Mihai La cum vorbesti (exceptand propozitiile neterminate) trebuie sa fii deja la a doua sau a treia electrica si nu mai suporti romanii retrograzi care nu vrea ei sa ridice in slavi electrificarea de retrograzi ce ie ei romanii. Ce mi-a atras atentia la articol este pretul pe kwh pe care il tintesc cei de la Nissan. Asta-i un lucru foarte rar, majoritatea declaratiilor indrugand verzi si uscate despre forme, autonomii, incarcari si alte neesentiale cand defapt pretul e elementul central al electrificarii. Mai precis, cand si daca vor ajunge electricele la paritate cu termicele. Si in general eu cam asta caut in toate articolele despre electrice si mai ales cele despre tehnologii noi in domeniul electricelor. Deocamdata nu vad nici un semn ca vom avea prea curand electrice oneste accesibile. 40k euro si 300km autonomie nu e sub nici o forma acceptabil. QEJ (quod erat justificandum)
-
Seriff, miercuri, 27.09.2023 09:48
@Mihai umbla putin prin vestul Europei sa vezi acolo rable, Spania, Italia, Germania sunt pline de masini vechi si acolo nu se mai agita nimeni, bine ca ai tu masina noua odata la 5 ani.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
la un pret de 75$/kwh si o baterie de 65kwh (pentru 60 utilizabili) inseamna aproape 5k$ doar bateria. Motoare, invertoare, management termic baterie, sasiu si suspensie intarite inca 5k. Caroserie, confort, interior, exterior inca 10k. Deci in mare 20k masina la poarta fabricii. Inca minim 10k in marja de profit, transport, dealer, taxe import, TVA si ajunge 30k o masina cu autonomie optimista de 400 km. Asta in 2028. La cum se misca preturile, poate fi un pret bun. Dar vedem si cum se mai misca lumea pana in 2028. UE cu cateva sute de miliarde pompate in Ucraina si cu o ruina agatata de gat nu stiu cati bani va mai avea de masini electrice chiar la 30k.