Ford a închis uzina sa din Belgia după 50 de ani şi 14 milioane de maşini produse
Fabrica Ford din Genk, Belgia, a fost închisă după aproape 50 de ani de activitate. Ultima maşină care a părăsit linia de fabricaţie a fost un Ford Galaxy, care va fi donat unei organizaţii caritabile.
Ford a anunţat astăzi închiderea fabricii sale din Genk, Belgia, după 50 de ani de activitate. Ultimul exemplar construit la Genk, un Ford Galaxy a părăsit ieri, 18 decembrie, liniile de fabricaţie şi va ajunge la o organizaţie umanitară, fiind donat de marca americană în acest scop. Fabrica Ford din Belgia a produs aproximativ 14 milioane de unităţi în întreaga sa activitate şi era responsabilă de construcţia modelelor Mondeo, S-Max şi Galaxy. În urma închiderii acestei uzine, 11.800 de locuri de muncă din Belgia au fost eliminate, potrivit estimărilor Universităţii din Hassel, care a a calculat inclusiv impactul asupra furnizorilor locali al deciziei, care a fost anunţată la sfârşitul anului 2012.
Cota de producţie a fabricii Ford din Genk a fost mutată în Valencia (Spania). Acolo este produs acum noul Mondeo şi tot acolo vor fi fabricate noile S-Max şi Galaxy atunci când vor debuta pe piaţă. Cei de la Ford au luat această decizie pentru a-şi eficientiza reţeaua din Europa în vederea revenirii la profit, deoarece producţia din Europa de modele Ford depăşea semnificativ cererea înregistrată de producător, ceea ce i-a obligat pe americani să introducă zile de şomaj tehnic şi alte măsuri menite să reducă stocurile, dar închiderea uzinei respective a fost considerată cea mai bună soluţie pe termen lung.
Închiderea fabricii Ford din Genk a făcut parte din planul de restructurare al Ford, anunţat la finele lui 2012. Pe lângă uzina din Belgia, Ford va închide fabrica de asamblare din Southampton şi uzina de ştanţare/utilare din Dagenham. La nivelul reţelei Ford, restructurările vor afecta aproximativ 5.700 de angajaţi. Închiderea acestor facilităţi aduce economii de 346-385 de milioane de euro pe an. Concernul american a înregistrat pierderi de 1.1 miliarde de euro în 2012.
Via WCF| Ford
Craiova casca ochii... le-ati promis autostrada spre pitesti (si apoi spre sibiu) si cai ferate modernizate... de ce ar mai ramane?!