Ford ar putea dezvolta versiuni hibride sau diesel ale lui Mustang

Publicat luni, 09.12.2013 17:58 de Sebastian Toma

Ford ia în considerare dezvoltarea de noi soluţii de motorizare pentru noul Mustang. Nu sunt excluse propulsoarele diesel sau chiar sistemele hibride benzină-electric.

Ford Mustang nu va mai fi sinonim cu motorizările alimentate cu benzină pentru mulţi ani, spun australienii de la Go Auto. În urma unui interviu cu Bob Fascetti, şeful departamentului de motoare al mărcii Ford, a dezvăluit faptul că inginerii din subordinea sa cercetează mai multe posibilităţi de motorizare a lui Mustang.

Pentru prima dată în istoria de 50 de ani a lui Mustang, celebrul model american ar putea primi o motorizare diesel sau un sistem de propulsie hibrid. Decizia din spatele introducerii acestor posibilităţi de motorizare este legată de introducerea normelor mai stricte de mediu, care restricţionează dramatic emisiile de CO2 ale unei game şi constrâng producătorii de automobile să dezvolte versiuni ultra-economice ale fiecărui model.

POVEŞTI AUTO: Ford Mustang - 50 de ani de legendă

Printre metodele de reducere a consumului de carburant se numără introducerea unei transmisii automate cu opt sau cu nouă trepte în ofertă, însă reprezentantul Ford nu a precizat când se va întâmpla acest lucru. În orice caz, specificaţiile noilor motorizări din gama Mustang nu au fost încă prezentate, deci nu ştim cât de economic este noul model. Însă este clar că vorbim despre cea mai economică generaţie a lui Mustang oferită vreodată.

Lucrurile ar putea merge chiar mai departe de atât, o versiune electrică a lui Mustang nefiind exclusă. Practic, inginerii cercetează toate posibilităţile de motorizare ale lui Mustang în viitorul apropriat, pentru a putea oferi o soluţie sustenabilă pentru viitor, care să nu perturbe caracterul modelului şi să livreze nivelul de eficienţă şi nivelul de performanţă aşteptat. Singura posibilitate nediscutată de cei de la Ford, potrivit şefului departamentului de motoare, a fost eliminarea motorizării V8 de 5.0 litri, aceasta fiind sinonimă cu caracterul lui Mustang.

Via GoAuto

  • Dacia Plant, luni, 09.12.2013 19:26

    Deja cu acest Mustang par mai mult europeni. Vor sa fie mai nou cu masini exotice ? Eu stiam ca il caracterizeaza masculinitatea pe modelul Mustang. Comparati modelul din 60" cu cel din 2013 si o sa vedeti ce zic.

  • dan_grc, luni, 09.12.2013 19:32

    O versiune hibrida in ziua de astazi nu mai pare asa ciudata, chiar si-n cazul unui muscle-car, dar o versiune diesel? Noul Mustang este gandit ca un model global, cu influente de Mondeo la partea frontala ( care nu arata deloc rau), dar aceasta strategie globala n-ar trebui sa includa si-o motorizare diesel, ar fi prea mult, nu cred ca se va intampla asta.

  • Blower0, luni, 09.12.2013 19:35

    Modelul Ford Mustang deja spune "adio" titlului de...muscle car...si spune "buna ziua" titlului de "sport car european" ...

  • ioi, luni, 09.12.2013 20:03

    daca tot e muscle car, ar trebui sa-l faca precum o locomotiva: diesel-electrica; pot sa faca un hibrid diesel electric si atunci impaca si capra si varza ;-)

  • Dacia Plant, luni, 09.12.2013 20:36

    -Salut prietene, nu te-am vazut demult. Ce masina ti-ai luat ? -Salut. Mi-am luat un Mustang frate. -WOW. Cum suna V8-u ? -E diesel 1.9tedei cu D si I rosu, 6 trepte. - hahahahahaha =))))) Acest dialog este un pamflet.

  • Sam, luni, 09.12.2013 21:12

    Voi care spune-ti ce acest Mustang pare european cred ca aveti probleme cu ochii. Masina ii clar o evolutie a generatie anterioare in combinatie cu prima generatie de mustang din anii 60', si bineinteles in concordanta cu actuala filozofie de design Ford. In vremea cand Ford detinea Aston, avea ca sefi de design la Aston pe fratii Callum. Unu dintre ei ii acum printre sefii de design la Ford si unul la Jaguar. De aici vine si influenta Aston in toate modelele Ford recent. In orice caz, aceasta masina este clar pur Americana atat la design, cat si la motorizari. Acesta este un lucru bun pentru ca Americanii au un talent aparte la a crea masini cu o carisma speciala.

  • vianu, luni, 09.12.2013 21:31

    tinand cont de ultimele declaratii si intarzierea lansarii Mustang in Europa nu m-ar mira ca modelul sa vina si cu un Diesel performant, un Diesel mai pe placul europenilor. Doi la mana, globalizarea inseamna, in primul rand, o oferta care sa se muleze pe gusturile "globale" dar acolo unde este necesar sa se faca o distinctie a propunerilor legate de motorizare, dotari, etc. Nu voi pricepe....pe de o parte multi se plang de lipsa vanzarilor Mustang in Europa dar atunci cand modelul se europenizeaza toata lumea cade pe spate si urla "Tradare!". Tipic romanesc.

  • zuri, luni, 09.12.2013 21:35

    ford nu are la focus si mondeo hibride si o sa aiba la Mustang? stirea asta miroase a PR pt ford.

  • Razvan, luni, 09.12.2013 23:03

    Cand a aparut primul Porsche toata lumea a strigat: Blasfemie! O sa fie un esec, nu o sa cumpere nimeni asa ceva! Ghici ce? Diesel-ul de 3.0 e cea mai vanduta motorizare pe Cayenne. Trebuie sa facem o diferenta intre masina de vis si masina pe care ai face rate 4-5 ani. Daca banii nu ar conta probabil ca toata lumea ar vrea V8 benzina. Dar un diesel performant e foarte vandabil in Europa. BMW 640 d de exemplu e un cupe diesel cu 313 CP foarte performant si cu un consum decent. Daca seria 6 se vinde cu motor diesel de ce nu s-ar vinde si Mustang. Companiile auto vor sa faca volume. In Europa faci volume doar cu motorizari diesel.

  • @Razvan, luni, 09.12.2013 23:18

    @spita ion Ba da, s-a cufurit pe ma-ta.

  • Blower0, marţi, 10.12.2013 00:35

    @Razvan, Mustang nu e un....oarecare BMW....BMW e ceva obisnuit...Mustang era muscle car....iar muscle car presupune o legenda si niste....."reguli".....traditie....și BMW a avut traditie, dar marketingu si goana dupa profit - a facut sa dispara toate....ceasurile de bord in roșu...tractiunea pe spate (cu exceptie SUV)

  • BaditzaEx, marţi, 10.12.2013 01:23

    un singur diesel ar fi Decent pentru masina asta, unul asemanator celui de pe seria 6 - de 313 cp, unul de 3l si 240 cp ( cel de pe Jeep Grand Cherokee mi s-ar parea nereusit )

  • inexorabil, marţi, 10.12.2013 02:17

    @vianu, nu-i vorba de "balcanisme", ci de ceea ce crede şi simte fiecare dintre noi...Să ştii că eu, unul, sceptic din fire cum sunt şi nu mă pot schimba, mă silesc totuşi să înghit (cu ghionturi, evident) pângărirea în fel şi chip a industriei auto, dar NICIODATĂ nu voi concepe, nici măcar într-un coşmar de noapte, ca roadsterele americane să poarte motorizări...Diesel, cu atât mai puţin...muscle-car. Este ca şi cum aş turna miere pe friptură sau aş presăra cimbru pe cremşnit. Atât mai trebuia să aflu că GO (General Opel) se gândeşte la o versiune Diesel a lui Camaro sau Corvette, că-mi băgam picioarele în ea de pasiune auto, pe loc, şi mă orientam către alt hobby fără niciun regret, de parcă nici n-aş fi trăit o viaţă de iubire pentru maşini...Însă sper să nu mă văd vreodată cu sula în coaste, deşi nu mă mai înfioară demult cioacele de zi cu zi din lumea pe patru roţi, care se înscriu neabătut în logica ultra-hedonistă exersată cu seninătate de tot Globul: "Dacă a huli sau a ocoli lucrurile sfinte ne face să ne simtem bine, de ce să nu continuăm?".

  • vianu, marţi, 10.12.2013 09:27

    @inexorabil, nu-i vorba de "sentimente si credinte". E vorba de ...evolutie. Oricare dintre noi are tendinta inertiei in mentalitati dar ca in spatiul danubiano-pontic mai rar. Lumea era siderata de aparitia dieselului la autoturisme, a fost siderata si cand a trecut pe zona de lux, a fost nemultumita si cand a ajuns pe clasa sport si a ridicat o spranceana cand tehnologia hibrida sau electrica si-a facut aparitia. Deci despre ce vorbim? Vorbim de acceptare. In general muscle-car-urile imi sunt indiferente (dar ador filmele americane din anii 60-70 cu teme auto) dar in particular Mustangul imi este fix egal. Nu se ridica, inca, la nivelul de finete al unui model de performanta european. Dar incerc sa inteleg de ce a ajuns designul Mustangului sa fie europenizat si sa aiba un motor, potential, diesel. Pentru ca Ford trebuie sa faca bani. Asa cum a facut si Porsche, BMW, etc cu dieselurile si SUV-urile lor. La vremea aia lumea era de-a dreptul jignita. Acum e natural sa ai un SUV Porsche si diesel pe-asupra. Apoi putini vor sa vada (sau e vorba de ignoranta) ca impotriva existentei cluburilor din europa, in ciuda iubirii netarmurite si a fanilor Mustang, modelul asta nu bifeaza la vanzari. Efortul celor de la Ford e sa ofere ceva ce se potriveste europenilor: design si, mai apoi, motorizari. Pana la urma ce ne dorim? o fata frumoasa gen miss dar de neatins sau una normala pe care sa o avem alaturi? Inflexibilitatea unora nu demonstreaza decat ignoranta si nerealism.

  • inexorabil, marţi, 10.12.2013 09:45

    @vianu, mersi de "compliment" (macar ai fost sincer in ultima ta fraza). Daca profesiunea de credinta a americanilor "trebuie" sa sune astfel - "Sa fim si noi ca germanii, altfel ne va lua mama gaia" - atunci n-avem ce sa mai discutam...O zi buna! PS: Nu-mi ramane decat sa particip la cat mai multe parade organizate de Retromobil Clubul Roman. Acolo te lasa chiar sa conduci pe moca si inca vei conduce MASINI.

  • phaeton, marţi, 10.12.2013 10:29

    Noul Mustang nu si-a pierdut deloc identitatea,trebuie sa intelegeti ca design-ul a evoluat si asta e noua linie de design adoptata de Ford. Am mai zis,CINE VREA DESIGN CU TRIUNGHIURI SI PATRATELE SA SE INTOARCA IN ANII 60'

  • vianu, marţi, 10.12.2013 13:48

    @inexorabil....nu a fost un "compliment" ci doar am incercat o definitie. Nu e problema mea cine se regaseste in ultima propozitie. Dar tu nu trebuie sa-ti faci griji....Odata ce ai renuntat la textele cu iz mistic insemna ca esti in afara zonei tinta... O zi buna!

  • Blower0, marţi, 10.12.2013 15:26

    @Vianu , adica tu vrei sa spui ca masinile americane sau mai exact muscle car-urile moderne nu evolueaza ?? Evoluție asta nu inseamna bagarea unui Diesel pe Muscle car-uri....apropo de evolutie: Un om care vrea lux si confort - o sa aprecieze ca evolutie de exemplu sistemele astea inteligente care fac o multime de treburi in locul sau...aer parfumat, incalzire , masaj pe scaune pilot automat, etc etc.....Bre, "masaj cu pietre incinse" pe muscle-car-uri nici sa nu astepti. Oamenii care iibesc muscle car-uri nu vor motoare diesel adica economie de benzina...lor le place brutalitatea - 8-9 secunde pe 1/4 mila si 2-3 secunde 0-100....mii de cai putere si motoare de la 7 litri la 12-14 litri care fac si 1300-1400CP fara nici o turbina / compresoare fara turbo lag si fara alte chestii... Dar sa ne intoarcem la lumea "normala" cu muscle car-uri de serie: 1.Știai ca modelul Challenger SRT8 cu motor V8 de 6.424 litri are norma de poluare EURO 5 ??? Nu cred ca stiai. 2. Consumul urban la acest 6.424 e de 18 litri la 100km in timp ce motorul de 6.498 litri de pe Lamborghini Aventador LP700-4 arde 26 litri la 100km regim urban desi e mai usor cu vreo 340kg... 3. Motorul de pe Aventador emana 370g CO2/km in timp ce 392HEMI emana 265g CO2 /km in pofida faptului ca NU are nici injectie directa. Așa ca nu va uitati atita la "volum mare si putere mica" fiindca puterea nu vine din volum doar, ea mai depinde si de turatia maxima pe care o poate dezvolta motorul si de - cit de mult aer intra in motor ( si cata benzina necesita aceasta cantitate de aer pentru a arde complet benzina). Nu uita - am comparat 2 motoare cu practic aceeasi cilindree dar cu un consum de combustibil foarte diferit si cu emisii CO2 la fel diferite. Iata asta inseamna 6.4 de 470CP si 6.5 de 700CP... Sa puna diesel pe aventador si toate supercar-urile din clasa sa.

  • vianu, marţi, 10.12.2013 16:07

    da @Blower0, ai dreptate. Asa e. :)