Ford C-Max Solar Energi Concept promite alimentarea bateriilor mașinii prin panourile solare de pe plafon
Zonele în care infrastructura de încărcare a mașinilor electrice nu este foarte dezvoltată ar putea apela la o soluție alternativă pentru încărcarea bateriilor mașinilor electrice și hibride: panourile solare de pe plafon dezvoltate de Ford și Georgia Institute of Technology pe conceptul C-Max Solar Energi.
Până la rezolvarea problemelor care țin de autonomia mașinilor electrice, principala durere de cap a clienților acestui tip de automobile, Ford se orientează spre soluții alternative pentru asigurarea energiei de care au nevoie motoarele electrice pentru a funcționa. Iar la CES Las Vegas, eveniment
Pentru că exista un impediment tehnic în ceea ce privește soluția panourilor solare - timpul de care au nevoie acestea pentru a absorbi energia necesară umplerii bateriilor cu ajutorul cărora funcționează motorul, inginerii Ford au bătut la ușile cercetătorilor de la SunPower și de la Georgia Institute of Technology, care au venit cu o rezolvare interesantă. Este vorba de o suprafață vitrată așezată deasupra panourilor care funcționează precum o lupă, amplificând astfel razele soarelui. Ford afirmă că o zi în care mașina stă sub razele soarelui este echivalentă cu patru ore de încărcare normală prin priză (8 kW). Totuși, americanii afirmă că testele preliminarii au arătat că alimentarea cu energie solară poate asigura până la 75% din necesarul total al unui șofer normal, lucru care ar ajuta în zonele în care prizele electrice nu există sau electricitatea este foate scumpă. Evident, în întâmpinarea zilelor în care soarele se lasă așteptat, mașina este prevăzută și cu o mufă clasică de alimentare cu energie electrică.
Există și alte câteva cifre interesante. Pentru că sistemul de propulsie de sub capota lui C-Max Solar Energi Concept este unul hibrid, autonomia totală anunțată de Ford pentru conceptul său este de 1000 de kilometri, aceeași cu cea afișată de versiunea C-Max Energi "de serie", deja disponibilă în SUA și prevăzută cu plafon clasic, din panouri metalice. În plus, cel de la volan are și posibilitatea rulării timp de 30 de kilometri în mod full-electric.
După prezentarea oficială de a CES Las Vegas, noul sistem de alimentare a bateriilor va fi testat în viața reală de Ford și Georgia Institute of Technology, rezultatul încercărilor urmând să dovedească dacă soluția este fezabilă pe modelele de serie.
via Ford
Foarte buna ideea. Si simpla. Trebuia implementata de multa vreme, dar se pare ca abia acum hibridele au atras cu adevarat atentia producatorilor. In jurul anului 2000, nu-mi amintesc exact, Audi A8 avea panoul solar integrat in trapa si era folosit exclusiv pentru alimentarea circuitului de aer conditionat pentru a mentine temperatura jos in zilele cu canicula.