Ford Craiova reduce programul de lucru pentru a evita concedierile

Publicat vineri, 06.03.2015 13:19 de Sebastian Toma

Oficialii Ford România au anunţat că au reuşit să evite concedierea a aproximativ 170 de persoane în urma implementării unui program redus de lucru la uzina din Craiova.

Ford România a anunţat finalizarea programului de părăsire voluntară a unor locuri de muncă la fabrica din Craiova, început în luna noiembrie a anului trecut din motive economice. Programul a avut rezultate mai bune pentru angajaţi şi angajator decât era planificat iniţial datorită negocierilor cu sindicaliştii, care au stabilit alături de conducere un program scurtat de lucru pentru a conserva 170 de locuri de muncă.

Astfel, în loc să renunţe la 680 de angajaţi prin programul de părăsire voluntară a locurilor de muncă, fabrica Ford din Craiova are cu puţin peste 490 de salariaţi mai puţin. În ceea ce priveşte viaţa unui angajat al fabricii Ford din Craiova, colegul nostru Bogdan a avut ocazia de a experimenta la prima mână această postură în cadrul uzinei din Bănie.

Ford investeşte o jumătate de milion de dolari pentru a îmbunătăţi viaţa comunităţii din Craiova

Angajaţii care au părăsit voluntar uzina Ford Craiova au primit plăţi compensatorii, în funcţie de post şi de vechime, cu o valoare cuprinsă între 16 şi 24 de salarii. Respectivele plăţi compensatorii exclud posibilitatea apelării la ajutorul de şomaj pentru respectivii angajaţi, aşa cum a fost specificat şi la deschiderea programului de părăsire voluntară a unor locuri de muncă în vederea eficientizării uzinei din Bănie. Decizia din spatele acestui program are rolul de a ajuta fabrica să treacă cu bine financiar peste anul 2015, până ce Ford va decide introducerea unui nou model pe linia de fabricaţie şi cererea pentru motorizările produse de această fabrică va atinge din nou cota maximă.

REPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-Max

Programul redus de lucru va putea fi pus în practică după înregistrarea oficialp a acestuia la autorităţile relevante. Pe parcursul acestui program de lucru redus, angajaţii vor fi remuneraţi conform prevederilor Contractului Colectiv de Muncă şi ale legislaţiei în vigoare. Prin aceste măpsuri se urmăreşte folosirea optimă a forţei de muncă din fabrica de la Craiova şi îndeplinirea condiţiilor actuale de producţie şi cele preconizate, în timp ce Ford continuă să caute oportunitaţi pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova, model încă neconfirmat oficial de reprezentanţii constructorului.

Ford: "Continuăm să sprijinim B-Max, iar Craiova e o parte importantă a portofoliului nostru"

Via Ford

  • vianu, vineri, 06.03.2015 14:23

    succesul lui B-Max sta in...usa :)

  • someone, vineri, 06.03.2015 15:15

    nu mi-s eu cine stie ce analist, dar la aplombul cu care au pornit cei de la ford la craiova, trebuiau sa se gandeasca la faptul ca o fabrica auto nu poate sta intr-un singur model, iar acela si un model de nisa...... asa ca , daca fiesta tot e in top 3 vanzari in europa, de ce nu o produceti si la craiova? astefel ati impaca si lupul si capra si varza.

  • vianu, vineri, 06.03.2015 15:32

    @someone cred ca B-max nu e de nisa...e modelul Fordului in segmentul MPV-urilor mici. Ceea ce il face "altfel" e usa aia. Practica si nu prea. Si lipsa montantului central.

  • someone, vineri, 06.03.2015 17:04

    asa este, exprimarea mea a fost putin fortata, dar cifra vanzarilor si reducerea programului de lucru ma face sa cred ca acolo chiar se produce un produs " altfel". si cum pe piata monovolumele mici incep sa fie inlocuite de cross-overe mici ( captur, moka etc ) , b-max va deveni nisa daca nu este inca. renault a facut o mutare excelenta cand a inlocuit modus cu captur

  • mntsn, vineri, 06.03.2015 17:14

    @vianu: asa-i, da' e pacat, pt ca nu e masina rea B-max.

  • vianu, duminică, 08.03.2015 10:30

    @mntsn, corect + mi-a placut pozitia la condus + mi-a placut feelingul din timpul mersului + usa din spate e desteapta, daca ai copii nu stai cu gura pe ei sa nu iti loveasca portiera sau sa loveasca masina de langa + cu banchetele din spate rabatate ai spatiu interior, frate.... - portbagajul e mic; designul modelului te duce cu gandul la o masina de familie. Da' spatiul pentru bagaje e prea mic....cand ai kidsi 50% din bagaje sunt ale lor...si nu-s putine - usa aia e ciudata, intr-un fel am impresia ca se poate transforma intr-o capcana. Se inchide cu oarecare efort fizic si foarte dur, fest...usa asta se inchide sau nu. Si cine sta in spate? aia mici.... - spatiul lasat pentru intrarea in spate e usor ingust...ok pentru cei mici da' pentru adulti e cam dificila urcarea la bord - pretul usor cam mare (probabil ca negocire/oferte devine interesanta la achizitie) Concluzie: - mai mult o masina de oras pentru o familie cu cel mult 1 copil - mai mult ca a 2 a masina - pentru piata din Romania toate astea ii restrang succesul da' mie mi-a placut foarte mult