Ford Edge, cel mai mare SUV al mărcii, are prețuri pentru România: de la 41.600 de euro pentru 2.0 diesel de 180 CP

Publicat luni, 23.05.2016 18:25 de Mircea Meşter

Ford a lansat în România un SUV care se va lupta cu Volkswagen Touareg, Hyundai Santa Fe și Kia Sorento în segmentul mare. Prețurile și motorizările sale sunt poziționate interesant.

După o lungă așteptare, Ford a anunțat prețurile oficiale ale celui mai mare SUV din propria gamă. Prezentat în premieră europeană în toamna anului trecut, la Salonul auto de la Frankfurt, Ford Edge reprezintă Ovalul Albastru în segmentul SUV-urilor mari de volum, acolo unde vârf de vânzări este Volkswagen Touareg și unde coreenii de la Kia (prin Sorento) și Hyundai (prin Santa Fe) încearcă să-și taie și ei o felie cât mai mare din piață.

Noul Edge pleacă de la 41.600 de euro cu TVA inclus pentru 2.0 TDCi de 180 CP cu transmisie manuală și 4x4 în echiparea Trend. Același motor este disponibil în versiunile de echipare Titanium (+3000 de euro) și Sport (+1500 peste Titanium). Versiunea de putere de top a motorului 2.0 TDCi, cea de 210 CP, poate fi comandată exclusiv cu transmisie automată cu șase trepte și costă 46.850 de euro în echipare Titanium și 1500 de euro mai mult în echiparea de top Sport.

Dacă Ford și Volkswagen se luptă în aceleași segmente și deseori vin cu oferte foarte asemănătoare, strategiile celor doi mari constructori diferă major în zona SUV-urilor de peste 4 metri. Cel mai bun exemplu în acest sens se observă în zona ofertei de motoare, acolo unde cel mai puternic motor diesel oferit de Ford (2.0 TDCi de 210 CP) este cu doar 6 CP peste motorul enrty level din gama Touareg (3.0 V6 TDI de 204 CP). 

Noul Ford Edge împarte platforma cu Mondeo și are un design inspirat de la conceptul cu același nume care a fost prezentat în noiembrie 2013 la Salonul Auto de la Los Angeles. Dotările de siguranţă standard includ centuri spate cu airbag-uri integrate, airbag integrat în uşa torpedoului şi multe altele, pe lângă clasicele airbag-uri şi sisteme de control ale tracţiunii şi stabilităţii. Mai mult decât atât, Ford propune mai multe sisteme care să ajute şoferul să abordeze virajele în siguranţă în orice condiţii şi să evite accidentele pe cât posibil. Din punct de vedere tehnic, știm că suspensia faţă este de tip MacPherson, în timp ce puntea spate are suspensie independentă integral-link.

La nivelul habitaclului, Ford Edge se bucură de un sistem multimedia Sync 2 cu ecran cu diagonala de opt inch și sistemul MyFord Touch. Edge poate fi echipat cu unul dintre cele mai mare plafoane panoramice din industria auto din punctul de vedere al suprafeței vitrate, iar interiorul poate găzdui șapte persoane, o facilitate din ce în ce mai des întâlnită în segment.

Motorizare Nivel de putere Nivel de Echipare
Trend Titanium Sport
2.0 TDCi 180 CP Man.6 4x4 41.600* 44.600 46.100
210 CP Aut.6 4x4 - 46.850 48.350
*prețuri în euro cu TVA inclus

FORD EDGE și concurenții din segment

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
FORD EDGE
2.0 TDCi Sport 4x4 Aut.6
210 5.8 n/a 48.350
HYUNDAI Santa Fe
2.2 CRDI 4x4 Aut.6 Luxury Pack
200 6.7 10.1 45.436
KIA Sorento
2.2 DSL 4x4 Aut.6 Cosmo
200 6.8 9.6 39.870
VOLKSWAGEN Touareg
3.0 V6 TDI 4x4 Aut.8 Echip. bază 
204 6.6 8.7 43.196
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

  • q, luni, 23.05.2016 18:36

    pe asta nu l-am vazut dar l-am vazut pe eco sport ....e groaznic!daca-l pui alaturi de nissan tiida poti pune un egal intre ele...

  • cristim, luni, 23.05.2016 18:53

    motorul TDI de 2.0 si 210 CP, am vazut poze cu bordul care indica o autonomie ramasa de 465 km cu rezervorul plin 80%....deci ii este foarte sete....

  • cristim, luni, 23.05.2016 19:05

    ..revin, acum am vazut ca are rezervorul de doar 68 litrii, deci consuma cam 10-11L/100km, binisor avand in vedere ca are o greutate de elefant, 1995 kg !!!

  • NOx, luni, 23.05.2016 19:54

    Diesel...2 litri...puteri care se ofereau de acum 7-8 ani în clasa medie... maşini de 1.5 tone, nu 2 tone cum are Edge... Mda, noua generaţie de Ford Edge... mare "realizare" tehnologică. Adevarul? Pistol cu apă! Dieselul s-a dus la fund ! Păcat că nu se aduce Pathfinder Hibrid (combinaţie electric + benzină de 2.5 litri) cu 250 CP. Aia-i maşină de bărbaţi adevăraţi, nu gay'uşul asta de la Ford!

  • Andy, luni, 23.05.2016 20:06

    Scump fata de concurenta si e totusi Ford, o marca de volum-buget la fel ca Chevrolet (rivalul principal in de vreo 90 de ani), Kia, Hyundai, Skoda sau Renault. Interesant ca in SUA preturile sunt muuult mai mici decat de obicei. Au alte taxe, stim cu totii, insa diferentele vs. Europa sunt imense in cazul de fata. Acolo cel mai ieftin e 28.700 $ in echiparea SE si mai exista o varianta intermediara, SEL, la 31.800 $. Titanium-ul costa 35.600 $, iar Sport 40.400 $. Motorizarile sunt si ele peste cele europene: Ecoboos 2.0 245 cp si 2.7 315 cp. Mai exista si un mai vechi si clasic 3.5 280 cp pentru cei care nu conteaza consumul. Interesant ca si in SUA motorizarile turbo incep sa fie mai multe in cazul unor modele decat cele aspirate :-) Personal cred ca Sorento merita mult mai mult. Am comparat ultimele modele Kia cu cele Ford si ofera materiale si ergonomie superioare; au 7 ani garantie si stau mult mai bine ca omoloagele lor de la Ford in ceea ce priveste fiabilitatea, daca ne uitam la sondajele din UK si SUA. La aproape 9.000 de euro diferenta in tabel, iti iei Sorento si ai sa platesti RCA+Casco pentru 4-5 ani.

  • nea.cutare, luni, 23.05.2016 20:32

    @NOx Vezi ca ai incurcat borcanele,noul Pathfinder arata gay,e chiar urat comparativ cu vechea generatie. Edge are design masculin,arata foarte bine.'' puteri care se ofereau de acum 7-8 ani'' . Daca te uiti matalutza in tabelul de mai sus o sa vezi ca Edge are putere mai mare si cilindree mai mica decat rivalii sai. Multi vorbesc doar ca sa se afle in treaba...

  • Mircea, luni, 23.05.2016 22:36

    La banii astia imi iau un Volvo XC60 asa de frumusel si istetel, ca trebuie sa fii super fan Ford ca sa alegi asa ceva.

  • Adrian_68, luni, 23.05.2016 22:53

    E cam exagerat pretul..Si asa la banii aia luam un Mercedes-benz Glc, sau Volvo Xc90 noua generatie..Nu merita pt. cacatul asta de Ford.. interiorul e tot de plastic ca la Dacia, nu o spun cu intentie rea. Nu are rost, suta la suta ca europenii vor cumpara mai multe marci japoneze si nemtesti..:) Mai ales cele franceze..

  • bose, luni, 23.05.2016 23:03

    Asa da! Cam asa trebuie sa arate un suv adevarat. Formele rotunjoare isi au rostul pe masini din clasele mici,nu pe suv-uri,parerea mea.

  • rov, marţi, 24.05.2016 01:03

    ce masini iti cumperi de banii astia...

  • @adrian, marţi, 24.05.2016 02:39

    Ford edge nu este de aceeasi dimensiune cu xc60 , este cu xc90 dar nu au treaba. Eu as alege Touaregul cu motor V6.

  • interior?, marţi, 24.05.2016 07:16

    Interiorul e prea clasic, prea obosit. Ma asteptam la ceva mai deosebit. Mai ales pentru o masina portocalie de 40- 50.000 euro. Peste cativa ani o sa fie total depasit.

  • Gelu, marţi, 24.05.2016 07:58

    E o masina reusita. Nu stiu daca se poate bate cu suvurile premium,dar cu siguranta e peste ce ofera kia,hyundai,nissan,în segmentul asta.

  • @cristim, marţi, 24.05.2016 09:05

    ia 14% consum ca popa !

  • paul, marţi, 24.05.2016 10:29

    @Gelu Dupa cum o spune titlul, e cel mai mare SUV al marcii, deci cam pana aici merge "expertiza" Ford. Nu cred ca-i poti pune deasupra unui specialist 4x4 cum e Nissan, cand marca asta vine cu ceva si mai mare si mai impunator, precum un off-roader profesional numit PATROL.

  • sigur.., marţi, 24.05.2016 11:43

    @paul Doar sistemul 4×4 e de patrol,in rest e un suv mediocru,cu materiale slabe la interior,ca majoritatea modelelor nissan.

  • @sigur.., marţi, 24.05.2016 12:55

    Nissan Patrol ? 1.Se vinde seicilor din Emirate, mafiei si oligarhilor rusi miliardari. 2.Nu-i SUV. E offroader dedicat. Si ca sa-ti mai adaugam sare pe rana, esti pueril sa vbesti cu atata "siguranta" de materialele unei masini pe care n-ai atins-o niciodata.

  • sigur.., marţi, 24.05.2016 15:04

    @sigur.. Baiete,seicii si oligarhii le personalizeaza,le modifica la greu,nu le lasa cu interioarele acelea de proasta calitate cu care vin din fabrica. Sorry,habarnist te numesti.

  • @sigur.., marţi, 24.05.2016 16:05

    Ce, ai 14 ani ? http://www.newcarreleasedates.com/uploads/1/8/5/5/1855303/1280495_orig.jpg

  • cosmin, marţi, 24.05.2016 19:19

    cristim de ce ti se pare ca e elefant?eu am o skoda octavia 1.6 si are 1960 de kg si nu consuma mult.Legat de Ford mai are mult pana ii ajunge din urma pe cele europene.Cred ca e mai fain NISSAN MURANO.

  • @paul, marţi, 24.05.2016 22:06

    Pe bune comparam ford edge cu patrol? N-au nici o legatura, daca ai nevoie de off-roader iei patrol daca nu poti merge pe edge sau oricare altul. Patrol nu prea are ce cauta in acesta ecuatie , poate daca era vb de GL de la MB. Daca vrei o comparatie cu edge si neaparat de la nissan poti spune cel mult x-trail.

  • ciprian, marţi, 24.05.2016 22:56

    alllloooooo! schimbati titlul! cel mai mare SUV? Ford Explorer poate va zice ceva!

  • flavius, miercuri, 25.05.2016 01:26

    Masina de pissy fara pussy.

  • @AM, miercuri, 25.05.2016 10:39

    E fabricat in Rusia sau Canada? Elabuga, Tatarstan sau Ontario? :))

  • Gelu, miercuri, 25.05.2016 11:25

    @cosmin Baiete,motoarele ecoboost au fost premiate ani la rand. Pe cine sa ajunga Ford din urma?? poate invers..