Ford micșorează producția mașinilor electrice în Europa pe fondul cererii scăzute

Publicat joi, 14.11.2024 11:17 de Tiberiu Safta

Ford se vede nevoit să reducă din producția modelelor sale electrice pentru Europa, din cauza cererii scăzute. Constructorul american dă vina pe "deteriorarea rapidă a condițiilor de piață pentru mașinile electrice."

Mai devreme în acest an, Ford a început oficial producția modelelor electrice Explorer Electric și Capri la uzina germană de la Koln. Deși a fost dezvăluit anul trecut, producția lui Ford Explorer Electric a început abia în iunie 2024. Prin comparație, noul Ford Capri a ajuns mai repede în producție după ce a fost prezentat în această vară. Producția noului Ford Capri a fost demarată în septembrie.

Acum, cu anul pe cale să se încheie în curând, Ford anunță că reduce din producția celor două modele electrice. Motivul? Cererea din ce în ce mai mică pentru mașini electrice la nivel european. Potrivit publicației germane Kolner Stadt-Anzeiger, un oficial al Ovalului Albastru a dat vina pe "deteriorarea rapidă a condițiilor de piață pentru mașinile electrice."

Ca urmare a deciziei de a micșora producția celor două modele electrice, angajații uzinei Ford de la Koln vor fi nevoiți să alterneze între a lucra o săptămână și a lua concediu încă o săptămână până la vacanța de Crăciun. Mai mult, există și informații apărute în presă care sugerează că producția de mașini va fi micșorată la uzina de la Koln și la începutul lui 2025.

Ford se confruntă acum cu o lipsă mare de cerere pentru câteva dintre modelele sale electrice la nivel mondial. În urmă cu câteva zile, constructorul american s-a văzut nevoit să oprească temporar producția lui F-150 Lightning la uzina americană din Dearborn, Michigan. Producția camionetei electrice va fi reluată abia din ianuarie 2025.

via Motor1

  • adrian, joi, 14.11.2024 11:32

    nu este adevarat ce zice ford. piata dudie doar ei sunt prosti si dau vina pe piata

  • Matei_cel_nou, joi, 14.11.2024 11:39

    Piața a crescut și în octombrie. Ford sa vina cu modele mai atractive, nu cu modele VW redenumite.

  • Mihai, joi, 14.11.2024 13:45

    Eu nu prea inteleg cum se face asta: Volvo are cresteri la electrificate, altii pica in cap. Or fi de vina produsele lor?

  • Vali, joi, 14.11.2024 13:49

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/global-ev-sales-up-35-october-europe-ekes-out-gain-2024-11-13/ https://evboosters.com/ev-charging-news/european-ev-sales-rise-98-in-september-2024-despite-overall-market-decline-of-61/ Cineva minte.

  • dan_grc, joi, 14.11.2024 13:52

    Pentru ca ești bătut in the head, la fel ca politicienii cu agenda 2035, aici e vorba de electrice, nu electrificate, la hibride și mild cam toți cresc .

  • alex_cu_a_mic, joi, 14.11.2024 14:36

    Inafara de chinezi si de Tesla, toata industria e cu BEV-urile sub apa. Ford nici vorba de a mai recupera ceva din pierderile electrificarii probabil nici pana la sfarsitul deceniului. Aaa si Volvo ca iar vine talibanul suedez si-mi arunca o placuta suedeza ca n-am mentionat de febletea lui. Nu stiu daca e pe plus Volvo cu electricele dar nu vreau sa risc sa intru in gura lui ca nu mai ies nici tras cu F150 Lightning. Volvo e noul unicorn al industriei auto, cu 3 corni, 2 in frunte si-unu-n fund.

  • @alex cu creier mic, joi, 14.11.2024 15:02

    Piața EV a crescut cu 11% in SUA, în octombrie. Și în Europa a crescut. Nu mai manca cacao.

  • spaclu lu manole, joi, 14.11.2024 16:12

    Tot ce trebuie sa faca Ford cu Capri este sa-i scada pretul de vanzare. Iar UE, cu toti comunistii woke, ar trebui sa puna mana de la mana si sa inceapa infrastructura de incarcare la masinile electrice. Cand or fi statiile de incarcare la fel de dese si accesibile ca si benzinariile, atunci mai vorbim.

  • Dutz, joi, 14.11.2024 16:20

    A crescut pe dreq.. a grămadă de modele noi și practic este o abureală totală. Vânzările pe model au scăzut și unele cazuri sunt prăbușite. Volvo a făcut o chestie foarte bună, nu și-a crescut capacitatea de producție, este în zona premium (chiar dacă eu ca și utilizator de Volvo afirm simplu și clar ca nu-s chiar cum spun), o mașină super decenta dar nu premium. Volvo produce aprox 700.000 de mașini pe an și tocmai o dau la întors cu planul de electrificare totala. Dacă BEV-urile ar fi succes, hibridele in toate declinările (unele penibile) nu ar exista. Ori, ori… de ce sa vreau două tehnologii interconectate și dependente una de alta în același automobil?… nu merci!!! Cine vrea să-și dezvolte abilitățile de a identifica defecte și să-și facă abonament și prieteni în service… feel free. Mai devreme sau mai târziu toți dăm într-o groapă și apoi începe distracția.

  • Zoli, joi, 14.11.2024 16:25

    Poate mai degraba ar ajuta oleaca de reduceri ale preturilor, nu stiu, zic si eu

  • nobody, joi, 14.11.2024 16:46

    Sunt multi pe aici care se bucura ca industria auto europeana e la pamant. Se pare ca ei nu inteleg ca aceasta reprezinta peste 7% din PIB-ul Europei. Sau se pare ca nu inteleg ce inseamna sa pice acesti 7%...

  • Dutz "brânza trebuie cărată", joi, 14.11.2024 16:51

    Dacă sunt o grămadă de modele noi e logic ca scad vânzarile pe model. Vânzările totale se împart la mai multe modele. Ai făcut 4 clase la fata frecventa? "Cine vrea să-și dezvolte abilitățile de a identifica defecte și să-și facă abonament" Îhî. Fă-ți abonament sa vezi ce e defect la tine în cap.

  • dan_grc, joi, 14.11.2024 17:14

    @ nobody Exact, adică susținătorii agendei 2035, electrificarea forțată duce la asta, cine se bucură ca Germania are probleme, când pentru România este principalul partener, iar în domeniul auto au multe investiții și locuri de muncă ? Ia vezi cine, cică asta este evoluție iar noi cei care criticam asta suntem comuniști.

  • Matei_cel_nou, joi, 14.11.2024 17:19

    Logica absurdă. Dacă ar produce electrice s-ar rezolva și 2035 și locurile de muncă. Ești comunist pentru ca gândești ca un comunist. Și aia mentineau fabricile și minele inutile, generatoare de pierderi, ca să aibă boborul locuri de muncă, sa nu se revolte. Să le modernizeze sau sa le înlocuiască cu altceva mai util nu me trecea prin cap, cum nici ție nu îți trece.

  • @dan_grc, joi, 14.11.2024 17:38

    Danut, Germania e in rahat pentru ca... Dizalgate!!! Dupa porcariile facute de ei au inceput multi cu electrificarea, ca pana atunci erau toate bune si mergea treaba. Germania mai are o mare problema: Von Leyen. Madam a facut niste afaceri de miliarde cu vaccinarea in masa si apoi a bagat niste sanctiuni Rusiei ca a distrus Europa. Deci nu ne bucuram, doar suferim din cauza prostilor. De aia si cand suntem primii la morti in accidente rutiere, nu ne bucuram, doar suferim ca sunt retardatii contra Volvo si pro BMW si agresivitate!!! Deci nu ii mai plangeti atat pe germani!!! Si nu va mai plangeti nici voi ca ii sustineti si sunteti la fel de prosti!!! Cand cumparati troacele obosite, nu va faceti doar voua ray, ci tutoror. Deci Germania primeste ce a facut. Din pacate sunt si victime colaterale, asa e in viata. Cei care sustin coruptii nu sunt victime, ci complici!!! Voi asta faceti. Sustineti coruptia si mizeria si veti primi ce meritati.

  • @Dutz, joi, 14.11.2024 17:48

    Dar 4 turbine si EGR+DPF+ etc sisteme sa capteze putoarea e mai ok decat 2 sisteme pe aceeasi masina? Tu ca posesor de Volvo care nu e premium, cum crezi ca isi dau cu parerea atatia jurnalisti si cei ce testeaza masini si zic ca materialele, confortul, imbinarile sunt uneori mai bune ca la concurenta germana? Adica aia sunt premium, chiar daca sunt inferiori? :)) Banuiesc ca un XC90 r-design cu toate optiunile disponibile nu e premium, dar o panarama de Seria 3 sau Seria 1 e premium pentru ca are semnul BMW :)) Voi astia care cumparati semne, vedeti ca nu alea fac masinile sa fie premium, ci alte calitati. Si premium e siguranta!

  • @Matei, joi, 14.11.2024 18:01

    Daca e absurda, nu e logica. Logic. Ince nu vrei sa intelegi ca multe electrice asa zis europene sau americane sunt din China (de la mult laudata model 3, pana la uratul de i4 sau la Spring). Fiecare job din industria auto europeana are pe orizontala inca cel putin alte 3 joburi. Chinezii au pornit acum multi ani cu productia a milioane de biciclete electrice/an, am acaparat toata productia de litiu mondiala si acum au monopol. Chiar daca europenii se chinuie (si o si fac, vezi ca exista multe modele electrice din care poti alege), e imposibil fara chinezi. Cum trecerea la 100% electrice inseamna mutarea inevitabila a productiei in China, multi muncitori din fabricile europene de masini, plus inca multi altii din fabricile furnizoare de componente vor ramane fara job. Si ma intreb cum se vor reprofila. Ar insemna o criza economica majora pentru toata Europa.

  • Matei_cel_nou, joi, 14.11.2024 18:34

    Din nou, absurd (vezi, n-am mai făcut pleonasm?). Pleci de la premisa ca europenii nu pot face electrice pentru ca au acaparat chinezii producția(??? litiul se extrage și se rafineaza, nu se produce, decât dacă au apărut alchimiștii) de litiu. Atâta doar ca nu e adevărat din doua motive: 1. Chile are rezerve de 6 ori mai mari decât China. Argentina și Australia au și ele rezerve mai mari. 2. Nu toate bateriile folosesc litiu. Unele folosesc sodiu în loc de litiu. Evident China are un avantaj ca nu trebuie sa importe litiu. Dar Europa importa petrol de o grămadă de vreme. Sa importe litiu în loc de petrol.

  • dan_grc, joi, 14.11.2024 18:39

    Asa sa fie, eu comunist, dar tu ești incapabil sa înțelegi realitatea, China are resurse mari de litiu, principalii producători de baterii sunt chinezi, Europa va deveni și mai dependenta, după ce si-a închis multe industrii pentru salvarea planetei, de unde le scoți ca se vor păstra locurile de muncă ? Până și oțelariile au fost sugrumate, ca și cum Europa n-ar mai avea nevoie de oțel, importa la greu din ce in ce mai mult, ori esti greu de cap, ori te faci .

  • dan_grc, joi, 14.11.2024 18:47

    Degeaba are Chile rezerve de șase ori mai mari, China are producătorii și domină piața acumulatorilor, iar când spui ca Europa trebuie sa importe litiu în loc de petrol ti-ai câștigat titlul de imbecil oficial. Comentariul de mai sus nesemnat nu-mi aparține .

  • @dan_grc, joi, 14.11.2024 18:56

    Politicienii aia corupti au adus Germania in situatia in care este acum si BMW, VAG+Mercedes care produc in China de cateva zeci de ani. Deci germanii sunt de vina pentru ce se intampla in Europa, asa ca isi merita soarta. Pacat ca ne trag la vale pe toti. La fel cu cocalarii care isi iau BMW-uri si ii omoara pe altii nevinovati. https://www.tiktok.com/@noapte.de.noapte/video/7430305210859293984 Cocalarilorrrrrrr Din cauza voastra ne cresc continuu asigurarile.

  • @hater, joi, 14.11.2024 19:14

    Nu are nicio treaba Dieselgate din 2015, cu ce se intampla de 2 ani, cam de cand a inceput razboiul, gazul ieftin s-a dus, energia ieftina nucleara s-a dus, s-a inlocuit cu niste eoliene made in China, logic ca nu-i suficient, plus zeci de miliarde aruncate pe asa zisa marea electrificare . Dar tu stii ce te-a adus pe tine in starea ta naturala de plavan ? Natura .

  • @prostovan electric, joi, 14.11.2024 19:28

    China e stat comunist, dezvoltă strategic sectorul BEV laolaltă cu centralele pe cărbune. Vânzările globale de BEV nu spun nimic, China e liberă să facă ce dorește. În vest e cu opțiunea clientului, client care nu cumpără mizerii BEV.

  • @Matei, joi, 14.11.2024 20:11

    Din nou, ar fi frumos sa te documentezi. Rezervele din Chile sunt controlate de China... Legat de petrol, uita-te la cat produce Norvegia.

  • @@hater, joi, 14.11.2024 20:16

    Ba fix cu Dieselgate are treaba. Electrificarea de atunci a inceput. Zeci de miliarde nu au fost aruncate pe electrificare, ci pe amenzi. VAG BMW si Mercedes au avut de platit miliarde amenzi. Aia prostie, sa dai bani aiurea in loc sa investesti cu cap. Dar cand sunt multi prosti, rezultatele sunt pe masura. Cocalarilorrrrrrr ne trageti pe toti la vale si ne intoxicati.

  • Matei_cel_nou, joi, 14.11.2024 20:58

    Asta cu controlatul Chinei e fix praf. Orice e la tine în țară se poate nationaliza, anula contracte etc. Vezi Roșia Montana. Importurile de petrol vin din SUA, în majoritate, apoi din Norvegia. Norvegia nu e în UE, depinde ce înțelegi prin "Europa". Dane, la care imbecilitati produci tu, de îl concurezi pe ăla cu foci la mansardă, încercarea de jignire nu ma poate jigni, pentru ca nu dau doi bani pe ce crezi tu. Dacă ai fi cineva care gândește, atunci da, m-ar deranja remarca ta.

  • @Matei, joi, 14.11.2024 22:14

    Pana cei care teoretic ar putea sa ii dea afara (dar practic nu prea), chinezii exploateaza resursele de litiu din alte tari. E naiv sa crezi ca ar putea Chile sa scape de ei, chiar daca sunt la ei in tara.

  • Matei_cel_nou, joi, 14.11.2024 22:33

    Durează sute de ani sa exploatezi resursele alea.

  • @Matei, vineri, 15.11.2024 09:27

    Pai nu tu ziceai ca se inventeaza tehnologii noi, fara litiu? Conteaza cine exploateaza acum, nu peste 100 de ani cand nu o sa mai fie nevoie de el.

  • Matei_cel_nou, vineri, 15.11.2024 11:34

    S-au inventat, sunt deja în producție comercială.

  • @prostovan electric, vineri, 15.11.2024 13:55

    Ne spui ce știm deja, actualele baterii bazate pe Li-ion sunt uzate moral.

  • Matei_cel_nou, vineri, 15.11.2024 15:53

    PWC, socheres merundo? Te-am băgat și pe tine în seamă, că văd că ești disperat.

  • vesti noi, vineri, 15.11.2024 16:42

    https://adevarul.ro/stiri-externe/in-lume/patru-tineri-au-ars-de-vii-intr-o-masina-tesla-2401336.html

  • speraclu lu manole, sâmbătă, 16.11.2024 07:22

    Cand @edikkk si @matei bat in capota lui @dan_grc https://www.youtube.com/shorts/nTLf052-alA

  • @prostovan electric, sâmbătă, 16.11.2024 20:49

    Ian-septembrie 2023 vs 2024, ACEA spune că BEV scade cu 5% în UE, pe fondul creșterii vânzărilor de mașini noi. Cota de piață a BEV este spanac. Toate manipulările pe care le postați peste tot, vânzările BEV cresc la nivel global sunt niște mizerii exact ca voi!