Ford Mondeo devine mai atent cu buzunarul clienților săi: motorul 2.0 TDCi consumă acum mai puțin

Publicat luni, 18.07.2016 12:49 de Bogdan Mirică

Ford a operat modificări importante pe dieselul de 2.0 litri, regăsit în gama modelelor Mondeo, S-Max și Galaxy. Acesta consumă și emite mai puțin.

Ford a simțit nevoia să îmbunătățească valorile de consum ale unității 2.0 TDCi. Chiar dacă vorbim despre un diesel care consumă destul de puțin, Ovalul Albastru a operat schimbări care scad valorile consumului și emisiilor pe trei dintre modelele gamei: Mondeo, S-Max și Galaxy.

Agregatul cu patru cilindri beneficiază de o injecție și o arhitectură ușor îmbunătățite, precum și de un catalizator pentru emisiile NOx. Revizuirile se aplică ambelor versiuni de putere, și de 148 și de 177 de cai, atunci când sunt însoțite de cutia automată Powershift.

Consumul de carburant se reduce și odată cu el și emisiile de CO2, mai mici acum cu 7%.

Potrivit Ford, actualul Mondeo consumă doar 4.6 litri în compania noului motor 2.0 TDCi (148 cp) și a transmisiei Powershift. Configurațiile similare ale lui S-Max și Galaxy promit un consum de 5, respectiv 5.2 litri/100 de kilometri.

  • Moldovean, luni, 18.07.2016 13:24

    Nu știu cât vinde în Europa, dar cel puțin în București sunt tot mai multe. Așa, cu ochiul liber, par aproape la fel de multe ca noul Passat.

  • je, luni, 18.07.2016 13:44

    interesant de remarcat ca de mai bine de 20 ani incoace, masinile cu motoare pe ardere interna consuma din ce in ce mai putin, dar singura chestie observabila este cresterea diferentei dintre consumul declarat si cel de la pompa. Tind sa cred ca daca exista evolutie exista si involutie, iar omenirea se afla pe partea descendenta, noi devenind atat de prosti incat punem botu la rahatul mancat de astia.

  • Sam93, luni, 18.07.2016 13:56

    @JE Da, si in urma cu 20 de ani, un motor diesel de 2.0 avea vreo 90 de cai si consuma tot pe acolo. Acuma ai 150. Aici regasim diferenta. Nu mai vorbii aberatii.

  • Moldovean, luni, 18.07.2016 14:39

    Știu că e off-topic, dar mi s-a părut interesant că pe Mondeo Vignale Ford oferă varianta sedan despre care știam că nu era vorba s-o aducă în Europa, ci doar cel cu hayon și break-ul. Doar fratele Fusion de peste ocean era sedan.

  • hans, luni, 18.07.2016 16:07

    @moldovean Ford se pricepe sa vanda flote, primul buff vine mereu de acolo in cea ce ii priveste. In cea ce priveste consumul acesta este rezultatul unor evolutii tehnice care impun insa un stil de condus si un nivel al traficului improbabile in viata reala.

  • alex, marţi, 19.07.2016 11:30

    @Sam93 Cred ca tu esti cel care vorbeste aberatii (asta presupunand ca stii sa vorbesti corect si ii-ul de la "vorbestii" e doar o greseala de t). Banui ca stii ca daca atasezi motorul de 150 cai la un generator electric si-l tii in sarcina maxima (adica vei produce 110 kW intr-o ora) va consuma cu 66.6% mai mult decat motorul de 90 de cai intr-un montaj similar (generator, sarcina maxima, 66 kW/h). Nu exista lucru mecanic fara consum de energie. La fel nu exista cunoastere fara efort, curiozitate si baza de cunostinte. Si iar la fel, nu exista pasiune adevarata bazata pe superficialitate. Ontopic, Ford incearca sa mai prinda ultima suta de metri de taxare pe baza emisiilor. Posesorii de flote se uita grav la taxare inainte de a cumpara masini. Asta duce la aberatii in genul consumurilor scoase din burta si motorizari care speculeaza legislatia.

  • alex, marţi, 19.07.2016 11:36

    @Sam93 Uitasem sa zic ca eficienta motoarelor e de cativa zeci de ani sub pragul de 40%. A fost acum ceva vreme o stire cu o mare coalizare japoneza pentru cresterea eficientei motoarelor cu 10% (adica pana la 50%). Sigur stirea nu a facut careira pentru ca eram prea ocupati cu eficientizarea din pix si ne mergea de minune. Apoi a venit VW cu revolutionara metoda de crestere a eficientei numita Dieselgate si am uitate de tot de un efort care merita uramrit pentru ca pare serios.