Ford Mustang Mach-E în Cartea Recordurilor? A parcurs 916 km cu o singură încărcare
Un Ford Mustang Mach-E ar fi stabilit o performanță demnă de Cartea Recordurilor. Mai exact, a parcurs 916.74 kilometri cu o singură încărcare într-un test realizat de Bridgestone și Webfleet.
Dacă pentru o mașină diesel să parcurgă în jur de 1.000 de kilometri cu un singur plin de combustibil este ceva normal, pentru una cu zero emisii (de serie) este ceva neobișnuit. Cel puțin pentru moment.
Bridgestone și Webfleet au vrut să demonstreze că este, totuși, posibil, iar acum susțin că au stabilit o performanță demnă de Cartea Recordurilor.
O echipă a reușit să acopere 916.74 kilometri cu un Ford Mustang Mach-E, așadar cu o singură încărcare, iar asta, susțin ei, este "cea mai lungă distanță acoperită de o mașină electrică cu o singură încărcare".
Reprezentanții Guinness World Records nu sunt, însă, de acord. Ei au precizat că, de fapt, recordul este de 2.573 kilometri. El a fost stabilit în 2023, de o mașină electrică dezvoltată de studenți. Deci nu vorbim despre o mașină de serie.
Oricum ar fi, performanța acestui Ford Mustang Mach-E Premium Extended Range RWD este impresionantă, având în vedere că bateria de 91 kWh promite o autonomie de până la 600 de kilometri. Bridgestone și Webfleet au declarat că întreaga aventură este documentată, inclusiv cu înregistrări video și cu citiri ale odometrului.
Mașina respectivă a fost echipată cu anvelope speciale de la Bridgestone (cu rezistență scăzută la rulare), iar jantele de 19 inch au fost înlocuite cu unele de 18 inch.
Testul s-a desfășurat pe drumurile publice din Marea Britanie, iar recordul a fost stabilit în mai bine de 24 de ore.
via Carscoops
-
dan_grc, miercuri, 07.08.2024 12:01
Cu toate acestea, Ford pierde mulți bani pentru fiecare exemplar vândut, cum spuneam la alt articol, nu autonomia este principala problemă.
-
ds, miercuri, 07.08.2024 13:09
Chestia asta este precum consumul de benzină/motorină comunicat de fabricanții auto, adică în condiții ideale de trafic, vreme, încărcarea mașinii, cauciucuri dedicate, etc., etc, condiții pe care nu o să le întâlnești niciodată în exploatarea zilnică.
-
@Tudor, miercuri, 07.08.2024 13:19
Tu ce viteza medie ai la 1000km? Testul a fost făcut în trafic real, pe drumuri publice.
-
spaclu lu manole, miercuri, 07.08.2024 14:21
@Tudor, bine punctat. Viteza medie e foarte mica, dar normala pentru aglomerarile urbane. Inca astept dieselul care sa faca 900km cu un plin in oras. Masina electrica are sens in mediul urban si pe distante medii, la fel cum diselul mai are sens (deocamdata) pe distante lungi.
-
ds, miercuri, 07.08.2024 14:32
Experimentul o fi fost el făcut pe drumurile publice, dar în niciun caz în trafic urban unde viteza medie este la mai puțin de jumătate din 38 km/h. Drumuri publice înseamnă și drumuri mai puțin circulate, iar dacă testul a durat 24 de ore, în mod sigur s-a desfășurat și noaptea, sau la ore când traficul nu este aglomerat. Părerea mea este că avem un test total nerelevant și făcut doar pentru publicitatea electricelor. adică exact ce spuneam, condiții de trafic pe care nu le întâlnești la tot pasul.
-
@ds, miercuri, 07.08.2024 14:38
Dar cine a zis ca s-au învârtit 900km în oraș?? Testul a fost făcut pe drumuri publice, mix de urban și extraurban. În condiții de trafic real. Poate ca nu au mers la limita de viteza tot timpul când aveau posibilitatea dar viteza medie e normala pentru trafic obișnuit. In plus, diferența de consum nu e mare de la 30 la 50km/h. Problemele sunt de la 90 in sus. Ca și la termice, de altfel.
-
@ds, miercuri, 07.08.2024 14:43
Și dacă au mers noaptea asta e un punct în plus, nu în minus. O dată că e destul de rece noaptea în UK, și apoi, spre deosebire de o termică, electrica nu suferă atat de mult în trafic. Are cuplu instant, nu e mai ineficienta la plecarea de pe loc. Sigur, trebuie sa învingă inerția, ca și termica, dar termica e ineficienta la turații mici, și deci consumul creste mai mult dacă trebuie sa pleci de multe ori de pe loc.
-
EU, miercuri, 07.08.2024 14:46
@spaclu lui manole Incep prin a spune ca nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, dar vreau sa te corectez putin. 1. Da, viteza medie este normala pentru aglomerarile publice, DAR nu specifica nimic in acest sens, articolul zice doar drumuri publice, astea pot fi autostrazi (desi ma indoiesc), drumuri nationale, pe la ei pe la tara, etc. Nu cred ca faci 1000km in 24 ore prin aglomerari urbane. 2. Dieselul care sa faca 900-1000 km in oras exista, tine de capacitatea rezervorului la fel cum si la Fordul asta tine de capacitatea bateriei. Si mai tine si de tipul de oras, mai mare, mai mic, la campie sau la munte, mai aglomerat sau nu, etc. Si ca sa-ti dau un exemplu concret, eu am consum de 6l/100km la un rezevor de 61 litri, asta la mine in Satu Mare. In rest, unde au sens electricele si termicele, nu ma pronunt, fiecare stie cel mai bine ce are nevoie.
-
Haha, miercuri, 07.08.2024 14:53
Si niste chinezi au depasit 1000 km, prinzand si temperaturi negative. Oricum, nu mai e putin pana sa devina ceva normal si la masinile electrice cu noile baterii. Asta spre supararea iubitorilor de petrol.
-
nu conteaza, miercuri, 07.08.2024 14:58
@tudor: chiar si in conditii ideale, cu drumuri total libere, viteza medie obtinuta ar fi fost mai mica in uk decat in romania in aceleasi conditii ideale, doar din simplul motiv ca vitezele reglementate prin lege acolo sunt mai mici decat in romania. de exemplu, pe autostrada, au viteza maxima limitata la 112 km/h (70 mile/h) si nu la 130, ca in romania, iar drumurile secundare fie sunt pline de giratorii, unde automat viteza scade pana uneori la oprirea pe loc, fie sunt foarte proaste si denivelate si nu se poate merge decat sub limita reglementata. da, drumurile secundare in uk pot fi chiar mai proaste decat in romania, greu de crezut, dar adevarat. insa drumurile nu sunt niciodata libere, mereu dam, dupa cum bine stim, peste un alt sofer mai lent in fata, care ne poate tine in ritmul lui multi km la rand pana se iveste oportunitatea unei depasiri. am facut eu un traseu de circa 1000 km prin tara recent si am avut viteza medie de 48 km/h, in conditiile in care prin localitati s-a mers cu 70 km/h in loc de regulamentarul 50 afisat pe panouri, pentru ca n-ai cum altfel, te incaleca tirurile. pe cand in uk nu exista gibonisme de astea, acole exista radare fixe si limitele chiar se respecta cu strictete, ca altfel vine frumos amenda la cutia postala. asa ca in romania, aia care se lauda ca au facut nu stiu ce trasee de mii de km cu viteze medii de 80-90 km/h cu siguranta au incalcat limitele maxime de viteza cam pe tot parcursul drumului.
-
ds, miercuri, 07.08.2024 16:16
@14.38 Era un răspuns la un comentariu. Dacă citești toate comentariile o să vezi că se spune despre "aglomerările urbane". De altfel și eu cred că a fost un mix de drumuri. Alese cu grijă să fie favorabile... @14.43 Păi, da! Normal că aveau nevoie de puncte -n plus, nu în minus. Exact ce spuneam, traseul a fost ales cu grijă. Fără AC și, desigur, șoferul să nu aibă mai mult de 55 de kg.
-
PMC, miercuri, 07.08.2024 16:24
Imaginati-va ca toate masinile de pe strazi ar fi electrice si dintr-o data ar aparea Motorul cu Combustie Interna! Ganditi-va cat de bine s-ar vinde: noile masini ar cantari jumatate cat cele electrice, ar fi la jumatate de pret, uzura soselelor s-ar reduce la jumatate. Noile masini s-ar alimenta de 10 ori mai repede decat cele electrice si ar acoperi o distanta de pana la 4 ori mai mare cu un plin, indiferent de conditiile climaterice. Noile masini nu ar mai folosi metale si pamanturi rare care distrug planeta prin exploatare si reciclare. Ganditi-va cat de fericiti am fi. S-ar vinde ca painea calda! :)
-
@cocalar hAUR, miercuri, 07.08.2024 16:43
Imaginați-vă că aerul ar fi curat și sănătos și ar veni un bombardier să vă afume cu gaze canceroase în timp ce vomită exagerări produse de creierașul lui defect.
-
Matei, miercuri, 07.08.2024 17:22
Ignorând exagerările prea idioate ca sa le luăm în considerare, dacă toate mașinile ar fi electrice și ar apărea masina care e demonstrat ca dăunează sănătății și mediului, ar fi interzisă prin lege. E ca și cum ar apărarea alimentele cu cianură: mai ieftine, mai gustoase și țin de foame de doua ori mai mult. Sigur, s-ar găsi niște PWC care sa se entuziasmeaze dar oamenii normali ar cere imediat interzicerea adaosului de cianură in alimente.
-
PMC, joi, 08.08.2024 08:51
Spalatura gaurilor negre si urate pe care le au unii in loc de creier, Mateutza de ex, functioneaza ireprosabil. Porcaria cu motoare-ucigase-de-copii si alte sabloane e tot ce va poate lipsa de materie cerebrala. Masinile electrice polueaza mai naspa decat cele pe benzina si Diesel, mai ales in cazul celor noi. Dar minciuna si trucarea realitatii e specialitatea voastra, n-asha? :)
-
Seriff, joi, 08.08.2024 09:26
In curand o sa ajunga si in cartea de istorie, la capitolul ''Disparitii premature'' la ce vanzari are. https://www.youtube.com/watch?v=HYtvw6XO_UA
-
PMC, joi, 08.08.2024 10:49
Uitati-va la stirea protv pusa de Seriff si apoi ganditi-va (care aveti cu ce) ce s-ar intampla sau mai bine zis ce se va intampla cand va disparea si acea subventie de 5000 de eur. :) Ok, Romania e o tara saraca, la coada Europei, dar totusi exista bani destui si aici. Conform APIA, anul asta s-au vandut pana la sf lui Iulie aproape 100.000 de masini noi in Romania. Din astea, 6300 au fost electrice. Si asta cu 5000 de eur din banii nostri ai tuturor + reduceri consistente de la dealeri. Acum intrebarea fireasca e asa: cat de redus mintal sa fii sa te agiti pe margine, sa aplauzi ca o foca retardata "evolutia" electrificarii? Cum sa aplauzi cu un zambet gol pe moaca, privind in punct fix, masini ce costa 35000 de eur numai pentru ca-s pe baterii si sa numesti asta "evolutie"? Va las pe voi sa concluzionati. :) PS: ganditi-va cate masini Diesel s-ar vinde in lipsa retardismului incalzirist. Ar avea o cota de piata de peste 50%. Un Ford Fiesta Diesel de 1.5 consuma pe la 3 L/100 de km. Dar na, dupa unele minti scurtcircuitate de gargauni electrici AIA e o masina care polueaza. Nu una pentru care trebuie sa sapi zeci de tone de pamanturi rare numai pana o scoti pe poarta fabricii. Vb aia, "pamantul mintii".
-
@cocalar hAUR, joi, 08.08.2024 11:01
Din banii tăi sau din portofelele șterpelite? De când îi place seminției tale munca? Dacă nu erau subvenții de la stat pentru voi erați și voi de mult istorie.
-
Nelu.Pantofaru, joi, 08.08.2024 12:29
@PMC hai sa iti dau cateva motive pentru care motorul electric este viitorul, motive pentru care motoarele pe combustie din pacate nu au nici o sansa in a concura: 1. Eficienta energetica Acei 3l/100km de diesel sunt un caz foarte optimist si fericit in conditii speciale, in oras masina aia consuma 6-8l/100km. 1l de diesel daca ar fi convertit 100% eficient in energie electrica ar avea cam 10 kwh. O masina de oras echivalenta electrica in medie consuma cam 15 kwh, echivalentul a 1.5 l vs 6-7, nu mai zic ca sunt masini pe benzina care usor ajung la 10 si peste consum in oras. Nu va putea concura asa ceva niciodata cu o electrica, niciodata un motor pe combustie va fi mai eficient ca motorul electric, punct. 2. Producerea energiei Energia electrica unii o pot produce acasa, petrolul nu il poti produce acasa. 3. Pretul energiei In prezent costurile de rulare ale electricelor daca sunt incarcate predominant casnic sunt mult mai mici decat orice masina pe combustie. 4. Simplitatea masinilor electrice Acestea au mult mai putine piese in rulare decat cele pe combustie, de aici si o mentenanta foarte scazuta ce poate fi facuta uneori si acasa de catre oricine. 5. Putere vs masa si dimensiuni Motoarele electrice sunt mult mai puternice si mai compacte decat cele pe combustie. Acestea sunt doar cateva dintre avantaje si doar din primele puncte poti deduce ca nu exista alt viitor decat electric. Evident ca tehnologia de stocare a energiei (bateriile) inca nu e foarte matura si mai e loc de imbunatatire insa asta e alta poveste. Insa mi se pare total gresit sa desconsideri masina si motorul electric doar pentru ca momenan tehnologia bateriilor nu este la stadiul la care noi ne dorim.
-
PMC, joi, 08.08.2024 13:05
@Nelu: hai sa-ti reamintesc ca eu niciodata n-am spus ca motorul electric nu e viitorul. Am spus de fiecare data ca masinutzele cu baterii PE CARE LE AVEM ACUM nu au cum sa fie viitorul. Am mai zis ca daca lucrurile se schimba, daca apar bateriile minune de care toata ziua vuieste presa progresista dar care nu ajung niciodata in productie, atunci bine-nteles ca paradigma se schimba. Am mai spus de alftel ca daca ar fi la acelasi pret cu masinile pe combustie si ar avea performante similare sau mai degraba mai bune, si eu mi-as lua una. Am mai spus ca nu tin sa scot fum. N-am nicio placere din asta. Dupa care am spus ca la rulatul electric cel mai mult ma incanta linistea din masina si lipsa vibratiilor. Am mai spus din nou ca-mi place Ioniq5 si mi-as lua una maine, daca ar avea un pret corect, nu bataia de joc pe care o practica hyundai acum. 1. Nu contest. E eficient motorul electric. Dar e util numai pt troleibuze cu alimentare directa din retea atata timp cat nu poti stoca curent. 2. Produsul energiei acasa nu e un punct valid in discutie. Pentru ca necesita investii mari pe care si le permit probabil 5% sau poate nici atat (multi care fac investitia asta o fac in detrimentul unor alte cheltuieli care ar fi prioritare, din fanatism). 3. Asta e cam aceeasi discutie ca la punctul 2. Daca-ti permiti investitii majore, normal ca iesi mai ieftin cu pretul de exploatare al masinii. Dar in momentul asta masina e f scumpa si se mai asteapta unii sa mai bagi inca vreo 10.000 de eur in productie proprie de energie. In conditiile astea nu ai cum sa scoti diferenta de pret pe perioada de exploatare a masinii. Numai daca esti taximetrist sau cari hamburgeri cu masina toata ziua. Dar nu vorbim de exceptii. 4. Simplitatea pe care am auzit-o trambitzata de N ori nu ajuta cu nimic la bugetul utilizatorilor. Am auzit de la proprietari ca reviziile costa la fel si mai scump decat la masinile clasice. Nu stiu cum au reusit, dar stiu ca acolo s-a ajuns. Stiu de hyundai, ca ma interesa subiectul. Dar si la altii banuiesc ca e la fel. In plus, daca ti se strica ceva la electrica ai pus-o. Asta o spun toti. Sau daca o lovesti si nu ai CASCO. Asigurarile sunt si ele f scumpe, din cauza bateriei care daca e atinsa la un impact, masina e dauna totala. Astea sunt toate lucruri cunoscute. 5. Asa este, motorul e mai compact si mai puternic, mai eficient. Nu contesta nimeni asta. Problema nu sunt motoarele. Punctul lor slab, al EVurilor NU sunt motoarele. Tehnologia de stocare NU este noua. Este veche si (ar trebui sa fie) cat se poate de matura. Insa asta e ce am reusit noi sa producem pana acum. Daca s-o schimba ceva, vom vedea. Pana acum insa toata planeta si industria auto s-a intors cu susul in jos pe baza unor promisiuni. Oamenii au crezut, unii au cumparat produsele proaste pentru a se trezi apoi ca si-au investit prost banii, dovada fiind cei f multi care declara ca vor din nou la masina pe combustie. Mai sunt f multi care sunt nesinceri si nu recunosc tampenia facuta. Astia sunt aia mandri. Nu poti sa-i condamni pana la urma... Eu unul ii inteleg.
-
Andrei, joi, 08.08.2024 13:34
Ca de obicei, problema e vorbitul din auzite și imaginate. Și că nu poți vedea mai departe de vârful nasului. Dacă tot știi tu proprietari care [introdu aici exagerarea], uite, știu și eu un proprietar care. Pe mine însumi. Am recuperat diferența de preț și sunt pe plus doar prin faptul că e mult mai ieftin să încarc electrica decât să alimentez o termică. Mai sunt și altele, de exemplu taxe mai mici, parcare, mentenanță etc. Eu sunt pe plus. Poate nu ma crezi dar nu am niciun motiv sa te mint. Am avut un Seat TDI înainte să trec la electrică. Sunt mai mulțumit acum și economisesc bani pe termen lung. Cât despre performante.... E mai rapida decât echivalentul pe benzina și are cuplu instant, ceva ce nici cu diesel nu simți. In vest rareori ai nevoie sa faci depășiri dar îți pot spune ca depășesc mult mai ușor cu electrica decât depășeam cu 2.0 TDI. Autonomie: dacă faci drumuri lungi în mod curent, electricele nu sunt pentru tine. Dar sunt pentru 99% din șoferi. Media europeana e de 33km pe zi. Atât parcurge un șofer obișnuit. O electrica cu 400km autonomie oficial înseamnă că nu trebuie sa încarci mai mult de o data pe săptămână. Dacă poți încarca acasă deja nici nu te mai gândești la asta, decât dacă faci mai mult de 300km într-o zi, ocazional, caz în care te oprești pe autostradă sa mânaci un burger și sa bei o cafea în timp ce adaugi 200km la baterie. Îți promit ca o sa realizezi și tu ca electricele nu sunt deloc atât de neorietenoase precum ai impresia, de îndată ce nu te vei mai încăpățâna în preconcepții, precum măgarul care nu mai vrea sa meargă. Fă un expriment: în loc să mergi cu dieselul în vacanță, mergi cu avionul și închiriază o electrica la destinație. Folosește-o o săptămână, 10 zile sau cât stai, și vezi cum e. Folosește-o exact precum ai folosi diesel-ul tău.
-
nu conteaza, joi, 08.08.2024 14:32
pe mine nu ma afecteaza mai deloc ca electrica are autonomie mai mica decat dieselul, pentru ca drumuri cu adevarat lungi fac de maxim 3 ori pe an si atunci e gestionabil asa-zisul deranj. care de fapt nu e niciun deranj, ca nu sunt atat de indolent incat sa nu pot face o minima planificare a traseului. cine nu e dispus sa faca acest minim efort, se poate trezi cu surprize. in schimb, cum zice si @andrei mai sus, daca as face des drumuri lungi, atunci n-ar mai fi ok cu timpii de asteptare pentru incarcat, care la un drum lung, de 1000 km pot insemna undeva spre 3 ore. in schimb, imi compenseaza orice dezavantaje as gasi urmatoarele chestii: usurinta in utilizare datorita cuplului si transmisiei directe, fara trepte, linistea din interior, lipsa vibratiior, de care am avut parte din plin la diesel si pe care am ajuns la un punct pur si simplu sa le detest si faptul ca o bag in garaj la subsolul casei fara sa mai eman noxele pe care tot eu le-am respirat atata timp cu dieselul. in plus, sistemul de injectie si smoala care se acumula periodic in motorul diesel mi-au dat atatea batai de cap, ca m-am simtit eliberat in ziua cand am vandut-o. acum au ramas doar ca niste amintiri urate care se sting treptat.
-
Seriff, joi, 08.08.2024 15:20
Aceeasi replica ''pe mine nu ma afecteaza deloc''. Nu toti oamenii au aceleasi nevoi, voi asta nu intelegeti, daca tu mergi doar de 3 ori pe an la drum lung e fix problema ta, altii poate fac 500 km in fiecare weekend fiindca le place sa se plimbe. Intre timp una fresh de azi: https://www.youtube.com/watch?v=9yxB5J2NWOA S-a spart bula de tot se pare, istorie scrie pe ele, hai cu benzina si diesel.
-
nobody, joi, 08.08.2024 15:38
Am investit o mica avere in niste fotovoltaice pe care mi le-a facu praf grindina. "Economia" clamata de 3000eur pt 5 ani pe care o faci la carburant s-a transformat intr-o cheltuiala absurda pe o masina electrica si pe panouri
-
@nobody, joi, 08.08.2024 15:49
Păcat ca n-ai dat și niște mărunțiș pe asigurare. Te-ai scumpit la semințe.
-
PMC, joi, 08.08.2024 16:18
Ce diferenta ai scos tu mah? :) Vrei sa-mi spui ca ai scos diferenta de pret intre o termica si nush ce electrocaZnica ti-ai luat? Nu, nu te cred. Bine-nteles ca nu te cred. Sunt 100% convins ca minti. Asa mintiti toti astia progresisti cu tampenii incalziriste si motorase-ucigase-n cap. Nu de aia am vrut sa raspund. Absolut de fiecare data cand vin cu niste argumente sau contraargumente, electrizatii in cap raspund cu "pe mine nu ma deranjeaza ca stau la incarcat sa mananc sandwich". Bai da' de FIECARE data aveti aceeasi argumentatie de kkt servita pe filiera plusereu-reper. Aici se vede ca nu ganditi. Niciodata. Nu aveti argumente. Veniti doar cu sabloane. Nu ati raspuns la nimic din ce am spus eu. Nici macar Nelu Pantofaru nu a raspuns, ma rog, poate n-a citit. Apoi, al doilea argument, iarasi, DE FIECARE DATA e acelasi: am cuplu instat domne! Am acceleratie de termica de 100.000 de eur. Foarte tare. Acceleratie care-ti rupe gatul si cu care nu faci nimic util de fapt. Dar uiti sa amintesti ca absolut toate electricele se taraie pe autostrada cu 100 - 110, ca altfel raman fara baterie in 200 de km. Dar imi arunci asta cu acceleratia si cuplu si crezi ca poti prosti pe cineva. Exemplu clasic de trait in bula blindat cu non-argumentatia unor papagali care n-au nicio isprava la activ. Pe care ai preluat-o si-o repeti papagaliceste pentru ca nu te duce capul sa gandesti singur. Eu am adus argumente ample pentru care electrocaZnicele sunt o investitie proasta pentru 90% din cumparatori, prin comparatie cu o masina clasica. Nu numai acum. Am adus in repetate randuri. Voi aceleasi tampenii: ca economisesti la benzina 50 de eur pe luna, dar uiti ca ai dat pe masina vreo 20.000 in plus si ca nu e nicio smecherie chestia cu reviziile, ca tot scumpe sunt. Plus asigurari scumpe. Plus celelalte N dezavantaje pe care le-am tot insirat si eu si altii p'aici. In fine... Somn usor in continuare.
-
@cocalar hAUR, joi, 08.08.2024 16:24
Eu nu înțeleg de ce îți răspunde ție cineva altfel decât să te ia la mișto. De exemplu: ai băgat maimuțica azi?
-
PMC, joi, 08.08.2024 16:33
@Seriff: f bun reportajul. Focile! Cum e? Cum suna 70% scadere vanzari la electrocaZnice? Eh? :)) Si repet: ganditi-va ca mai exista 5000 de eur subventie in continuare. Hai, faceti cerculetz, impungeti-va-n popou ca stiu ca va place, si dati-va laic unii la altii. :)) O concluzie logica (stiu, logica pentru electrolobotomizati e concept strain) este ca, daca s-ar anula complet acea subventie, putem spune fara teama de a gresi ca in Romania nu s-ar mai vinde electrocaZnice deloc. Misto, eh? :) Asa e cand incerci sa bagi kkt pe gatul cumparatorului. Te trezesti ca nu-i place kktul si vomita pe tine. Dupa care esti foarte surpins si nu intelegi de ce nu vrea domn'e oamenii sa salveze planeta?! :)))
-
un cetatean, joi, 08.08.2024 19:32
Iar se screm apostolii EVanghelici, motorul electric o fi mai eficient, totul este superior, dar cu toate astea electricele trebuie sa fie obligatorii, adica cu forta, altfel cei care le resping sunt prosti, aici este problema, 99%dintre cei care sunt catalogati anti EV sunt de fapt impotriva obligativitatii, nu impotriva masinilor electrice, daca nu existau termene limita, care pot da totul peste cap, nu erau atatea discutii si probleme, vrei electrica, ia-o frate, vrei benzina, hibird, diesel, ia-le linistit, varianta superioara se va impune de la sine, tot timpul s-a intamplat asa. Paralela cu trecerea de la carute la masini nu-si are rostul, nici nu se compara, de la motorul cu abur la fel, la inceputul sec XX nu existau nici pe departe atatea motoare cuabur cate exista astazi cu ardere interna, adica erau sute de milioane de masini cu aburi, zeci de mii de vapoare, sute de mii de locomotive si hop a aparut motorul superior cuardere interna, nu, motoarele cu abur erau mult mai putin raspandite. Disperarea si agresivitatea cu care sunt bagate pe gat deranjeaza cel mai mult, singurul argument fiind de fapt poluarea, masinile producand un sfert din poluare, iarin ultimele decenii oricum s-au facut multe progrese in acest sens. Miracolul chinez la care se inchina userul si personajul multideranjat Matei nu va tine mult, invadeaza acum piata cu electrice ieftine pt ca sclavia duduie in china, partidul pompeaza, prostii aplauda, plus ca stie orice om cat de cat informat ca chinezii detin cele mai mari resurse de litiu, deci asta e principalul motiv, nu ecologia, se vede pe pietele unde a scazut subventia sau a disparut, brusc au scazut si electricele, asa se va intampa si cu china
-
un cetatean, joi, 08.08.2024 19:43
am uitat, cica reviziile sunt mult mai ieftine, la prima vedere, daca pui in calcul revizia unui motor termic, dar despre anvelopele electricelor care se uzeaza si cu 50% mai mult, din cauza greutatii ? Da Doamne fereste daca ai probleme la baterie, sau ai lovit-o intr-un accident usor, stie cineva daca e cam dauna totala ? Stie cineva ca pe anumite piete asigurarea la electrice a depasit-o pe cea a temicelor, tocmai din cauza reparatiilor aberant de scumpe? iese calculul daca mergi cateva mii de km pe an, o incarci acasa si-ai cumparato cu bonus baban de la stat, fara bonus a ajuns Spring aproape 20k euro, iar altele mai masini costa dublu, care economie, fata de ce, fata de o termica de 50-60 k? asa da, dar asa comparatii nu se fac.
-
Matei, joi, 08.08.2024 21:16
Și la a cincea vedere tot mai ieftină e, dacă nu ești beat și încep cifrele să se schimbe. Anvelopele se uzează mai repede în schimb nu se uzează frânele. Nu schimbi transmisia, nu se duce cutia de viteze, volanta, nu umbli cu bidonul de ulei și soluția de curățat injectoare. Asigurările sunt mai scumpe da. Dar recuperezi cu vârf și îndesat la taxe. Și da, iese calcul dacă mergi câteva mii de km pe an, ai dreptate. Dacă nu mergi, îți iese calculul mai bine cu tramvaiul. Sau autobuzul diesel dacă îți e dor de duhoare.
-
Matei, joi, 08.08.2024 21:56
Și la a cincea vedere tot mai ieftină e, dacă nu ești beat și încep cifrele să se schimbe. Anvelopele se uzează mai repede în schimb nu se uzează frânele. Nu schimbi transmisia, nu se duce cutia de viteze, volanta, nu umbli cu bidonul de ulei și soluția de curățat injectoare. Asigurările sunt mai scumpe da. Dar recuperezi cu vârf și îndesat la taxe. Și da, iese calcul dacă mergi câteva mii de km pe an, ai dreptate. Dacă nu mergi, îți iese calculul mai bine cu tramvaiul. Sau autobuzul diesel dacă îți e dor de duhoare.
-
PMC, joi, 08.08.2024 22:07
@un cetatean: extrem de bune observatii. Si pertinente. Bravo!
-
@@nobody, joi, 08.08.2024 22:09
Iti doresc succes cu obtinut banii din asigurari intr-un timp decent. Le platesc si p-alea si tot degeaba. Sa ne amintim ca traim intr-o tara necivilizata, apoi sa visam la rachete...
-
@@nobody, joi, 08.08.2024 22:11
Ma bucur in schimb ca iti dai cu presupusul. Se cam simte atat invidia cat si bucuria ca a murit capra vecinului...
-
dan_grc, joi, 08.08.2024 23:09
Există o țară mult lăudată, pe nume Norvegia, care din 2022 a introdus taxa pe kilogram la electrice, cum o electrică are multe kg, nu prea pare avantajos, o măsură care părea puțin probabilă acum 3-4 ani, la fel pare și acum ca nu se vor răspândi aceste taxe, dar este inevitabil, ca și tăierea sau eliminarea bonusurilor, aceste măsuri se așteptau mai târziu, iată c-au venit mai devreme, ideea este ca un calcul făcut astăzi cu costul curentului, taxe reduse și alte avantaje, să nu mai fie valabil peste câțiva ani, adică este de bun simț. În privința anvelopelor, cred ca oricine poate să cadă de acord ca un set de anvelope, de o calitate decentă, nu top, este categoric mai scumpă decât un set de plăcuțe, exceptând bineînțeles plăcuțele ceramice, de curse . Pentru ca electricele să se răspândească în masă, așa cum s-a întâmplat cu arderea internă la începutul sec XX, trebuie sa fie ieftine, ușor de întreținut, piese de schimb accesibile, nu cu bare de protecție ce costă șapte, opt, zece mii dolari, gen Rivian, asta încearcă China cu puzderia de mărci, doar ca nici ele nu sunt chiar ieftine, exceptând MG poate. Exemplu concret, un client de Logan pe benzină, nu contează generația, ce plătește câteva sute de lei pe revizie, impozit mic, de ce-ar trece la un Spring, sa rămân tot la Dacia, o mașină categoric mai scumpă, dar mai mică, argumentul poluării nu stă în picioare, poți sa-l lipești cu super glue . Când trebuie sa demonstrezi zi de zi, că o electrică TREBUIE sa fie alegerea mai bună, doar pentru ca s-a dat lege pentru asta, atunci ai o problemă cu acel produs, ceva nu se face bine, iar în acest ritm mulți constructori vor avea probleme grave în câțiva ani, inclusiv Ford cu 900+ autonomie, electricele nu sunt si nu vor fi sustenabile nici în următorii ani, dacă vor exista doar ele, excepție face Tesla care deocamdată încă face profit, după mulți ani de pierderi, dar când aveau pierderile, erau singuri pe piață, dacă vor ajunge din nou acolo va fi mult mai greu, iar Ciaina are Partidul în spate, încă au bugete mari, dar nu vor fi la nesfârșit.
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Viteza media a fost 38 km/h...