Ford poate intra în faliment dacă acceptă salariul cerut de sindicaliști: 300.000 de dolari/an
Ford poate intra pentru prima dată în faliment dacă acceptă solicitările membrilor Sindicatului UAW. Aceștia cer un salariu mediu de 300.000 de dolari pe an.
În mai puțin de 24 de ore, membrii Sindicatului Angajaților din Industria Auto (UAW) din Statele Unite ale Americii pot provoca o grevă istorică împotriva gigantului Ford. Cererile lor sunt simple: creșterea salariilor angajaților, proporțional cu creșterile primite de directorii executivi, sporirea partajării profitului și reintroducerea ajustărilor salariale în funcție de costurile de viață.
Confruntarea dintre cele două entități a continuat și în mass-media. Jim Farley, directorul general Ford, a afirmat că acceptarea propunerii actuale din partea UAW ar putea aduce Ovalul Albastru pe marginea prăpastiei financiare. Declarația este îngrijorătoare dacă ne gândim că Ford este singura marcă americană de tradiție care nu a intrat niciodată în faliment.
Farley a mărturisit că nu înțelege poziția celor din Sindicat. Ford are cea mai mare forță de muncă, cu cei mai mulți angajați care fac parte din Sindicat și produce cele mai multe autovehicule. CEO-ul Ford este scandalizat: salariul mediu propus de membrii Sindicatului UAW s-ar situa în jurul sumei de 300.000 de dolari pe an.
Aceste comentarii au venit cu câteva ore înaintea amenințării iminente a unei întreruperi masive a producției pentru Ford, General Motors si Stellantis în inima orașului Detroit.
-
Banditos, marţi, 19.09.2023 14:18
Astia din CEO au intins coarda cat au putut. Mai adaugam si foamea actionariatului si treaba-i gata!
-
., marţi, 19.09.2023 14:31
Dacă se cere creșterea salariilor angajaților, proporțional cu creșterile primite de directorii executivi și ajustarea salarială conform inflației, atunci soluția e simplă: să scadă salariile directorilor și să le crească angajaților conform ratei inflației. ...sau să-și mute fabricile în România, că aici nu iese nimeni în stadă (cu excepția mercenarilor sociali plătiți de Soros)
-
ignis, marţi, 19.09.2023 14:45
Poate nu înțelegeți de ce au cerut un salariu așa de mare. FED a tripărit trilioane de dolari fără acoperire care au inundat piața, de aici inflația galopantă. Prețurile au luat-o razna și oamenii nu mai pot trăi CA ÎNAINTE. Datoria SUA a ajuns la 33 trilioane dolari. de mult nu mai e sustenabilă. Dolarul nu mai are valoare în SUA. Logic, ceva se va întâmpla. Ori un crah major, ori un război mondial ca să reseteze economia (ca să sufere toți, nu numai ei). Trebuie să dea vina pe cineva sau ceva. Americanii pot să "tipărească" dolari (vorba vine, totul e virtual, se schimbă numai niște cifre pe ecran la bănci), în schimb tu trebuie să muncești ceva, să produce ceva ca să dai la schimb, pentru dolarii ăia. De aia tot mai multe țări vor să se decupleze de dolar, nu că sunt putiniști. Dacă dolarul nu mai are valoare în SUA, atunci de ce să ții rezerve sau să faci comerț în dolari fără acoperire?
-
Lucian, marţi, 19.09.2023 15:22
Daca salariul CEO-ului n-ar fi fost de sute de ori mai mare decat salariul unui angajat normal, poate ca ar fi fost mai retinuti si muncitorii cu cererile. Dar daca CEO-ul a cerut $20 de milioane si a primit, au prins curaj si muncitorii sa ceara "macar" 300 de mii, de vreo 65 de ori mai putin decat CEO-ul... deci au fost chiar "decenti"... Daca diferentele intre angajatii normali si CEO ar fi fost mai mici, de maxim 10 ori salariul mediu sa zicem, atunci poate si pretentiile lor ar fi fost mai mici.
-
Skr, marţi, 19.09.2023 18:27
Can’t have a car in Detroit
-
dan_grc, marţi, 19.09.2023 19:13
Datoria SUA a ajuns la 120% din PIB, dar încă este sustenabila, nu doar ca tipăresc bani, dar știi că și China are câteva trilioane în această datorie, în afară de țările BRICS, la care vor sa mai adere Argentina și alte câteva țări, nu vrea nimeni sa renunțe la dolar, deocamdată, iar din BRICS doar China are o economie mare, poate și India, Brazilia este economie " emergenta si-n curs de dezvoltare " de 50 de ani, Africa de Sud a fost ceva, dar nu va mai fi multă vreme, iar Rusia depinde doar de resursele naturale, e nevoie de mult msi mult pentru înlocuirea dolarului, în afara de război mondial, desigur . Țara cu cea mai mare datorie, 13 trilioane, la un PIB de 5 trilioane, Japonia, peste 260% din PIB, înseamnă ca tipăresc mai mult ca SUA ? Nu, treaba este mai complexă.
-
Alin, marţi, 19.09.2023 20:22
De acord, sa dea faliment, prea multe branduri care aglomereaza nejustificat piata.
-
dan_grc, marţi, 19.09.2023 21:19
Explica tu de ce Japonia are o datorie mult mai mare, raportată la economie, nu știu toate detaliile, dar daca vorbim de bani virtuali și tipărire, când se duce oaia la bancă sa facă datorii pentru multe lucruri inutile, primește bani virtuali, sau reali ? Eu stiu ca primește bani reali, adică " poftim sacul de bani ", ei bine pe aia trebuie sa-i dai înapoi cu dobândă, nu pe cei virtuali .
-
dan_grc, marţi, 19.09.2023 23:37
Datoria globală a ajuns în 2023 la 307 trilioane, mai mult decât economia globală, tiparnita este mult mai răspândită, nu e " doar la ei ", deci cine va plăti aceasta sumă colosala, către cine ? Doar niste rostogoliri infinite, nu vor fi plătite niciodată.
-
noname00, marţi, 19.09.2023 23:38
Articolul este incomplet si induce in eroare, punand accentul pe salariu mediu cerut, o suma care este mare oricunde in lume, si face sa para nerezonabila cererea sindicatului. Sunt cateva informatii care lipses: - care este salariul mediu actual? - cu cat au crescut salariile directorilor executivi? - in Romania in general se foloseste valoarea neta a salariului, cei 300k mentionati mai sus reprezinta salariul brut anual. in fuctie de stat asta inseamna intre 185 si 200 mii dolari. tot este mult, dar mai e mult pana la 300. Personal mi se pare rezonabila cererea angajatilor de a primi mariri proportionale cu maririle direcorilor executivi.
-
mip, miercuri, 20.09.2023 00:48
aia 300 de mii nu ii iau in mina muncitorii !!! au vreo 70-80 de miare brut si restul sunt cheltuieli cu asigurari de sanatate si pensie plus participatii la beneficii, etc ... acuma, pensia e o chestie mult mai ieftinake decit asigurarile medicale ... s-a vrut si la Tesla sa se faca sindicat si nu au reusit ... de altfel nici o alta uzina asiatica sau europeana din SUA nu are sindicat ... firmele care merg bine, nu prea au sindicate care sa le supra-incarce cu cheltuieli suplimentare ... nu zic ca oamenii aia nu ar avea nevoie de avantajele alea, dar mi se pare ca sunt cam exagerate/disproportionate si din cauza asta sunt probleme ... si directoriasii aia nu lasa nimic din ce au si uite asa s-a ajuns acolo; sindicalistii stiu si ei cum sunt platiti sefii ... situatie oarecum asemanatoare e si in Germania in industria auto ... e o situatie f incurcata ...
-
@Alin, miercuri, 20.09.2023 13:05
si eu zic la fel, sa dea faliment, dar nu pentru ca aglomereaza nejustificat piata, e bine sa avem diversitate din care sa putem alege. dar falimentul il merita pentru gunoaiele de masini pe care le-au tot vandut de-a lungul vremii, practic tepe fara sfarsit date clientilor si mai ales pentru atitudinea mizerabila, strict mercantilista, cu care au tratat reclamatiile pagubitilor sau cazurile grave cu pierderi de vieti din cauza rapandulelor de masini pe care le fac. cazul grimshaw, ramas in istorie, e elocvent.
-
ignis, miercuri, 20.09.2023 19:13
@dan_grc "Doar niste rostogoliri infinite, nu vor fi plătite niciodată." Tocmai că o rostogolire a datoriei nu poate fi infinită. Numai anul ăsta aveu o limită de îndatorare de31,4 trilioane, pe care deja au depășit-o, datoria urcând cu 2600 miliarde de dolari în numai câteva luni. https://www.mediafax.ro/economic/congresul-sua-a-aprobat-suspendarea-limitei-de-indatorare-evitand-intrarea-in-incapacitate-de-plata-21916587 E clar că datoria nu va fi plătită niciodată. E exact o schemă Ponzi (Caritas) mai ponderată. Până la urmă se sparge buba, guvernului american i se va "ierta" datoria și cei de la baza piramidei, care au muncit ca proștii și au produs să capete în schimb ceva dolari, vor rămâne cu buza umflată.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
300 de mii de $ pe an!!! Incredibil. Ar arata funny lumea daca muncitorii s-ar "rascula" intr-un puseu comunist On the other hand si salariile CEO si top sunt mega mega disproportionate.