Ford sugerează că ar putea redirecționa investițiile viitoare planificate pentru uzina din România: "Avem nevoie de drumul expres Craiova - Pitești"

Publicat joi, 18.04.2019 12:00 de Daniel Popescu

Ford pune presiune pe autorități să finalizeze drumul expres Craiova - Pitești până în 2021, iar în caz contrar va analiza posibilitatea de a redirecționa investițiile viitoare planificate pentru uzina din România.

Ford își va intensifica în perioada următoare activitatea de la uzina pe care o deține la Craiova, ca urmare a deciziei de a produce aici și noul SUV Puma, în paralel cu Ecosport.

Constructorul american a solicitat în mai multe rânduri construcția unui drum expres între Craiova și Pitești, pentru ca logistica producătorului să fie simplificată, iar în prezent autoritățile susțin că drumul va fi finalizat până în 2021, chiar dacă lucrările nu au început încă.

În cazul în care autoritățile nu-și vor respecta promisiunile, Ford va analiza posibilitatea de a redirecționa investițiile viitoare în alte uzine, însă a exclus posibilitatea de a renunța complet la uzina de la Craiova.

"Răspunsul direct este nu. Dar, pe măsură ce mergem înainte, compania va lua decizii referitoare la unde își va investi banii. Va investi acolo unde are sens să investească din perspectiva de business. Așa este în orice țară. Trebuie să vedem ce se va întâmpla în România și, având în vedere ceea ce se va întâmpla efectiv, ne vom învești banii în viitor", a declarat Ian Person, CEO-ul Ford România, în cadrul unui interviu acordat postul de radio RFI România.

Oficialul Ford explica insistențele pentru drumul Craiova - Pitești pe baza timpului pierdut din cauza infrastructurii precare și oferă ca exemplu cât durează importul de componente din Europa de Vest până la uzina din Craiova.

"Dacă mergi din nordul Germaniei până la granița cu Ungaria, estimăm că un camion va circula cu o viteză de 75 km pe oră. Odată ajuns la granița României, până în Craiova același camion va avea o viteză medie de 45 km pe oră. Asta reprezintă patru ore în plus de condus. Iar 4 ore de condus înseamnă patru ore de costuri suplimentare", a adăugat Person.

Via RFI România

  • Gigi, joi, 18.04.2019 12:37

    Mulţumim din inimă partidului! Este inadmisibil acest şantaj şi, pe această temă, propun organizarea unui mare miting la Craiova. Se vor avea în vedere următoarele lozinci “Jos şantajiştii capitalişti” şi “Nu ne forţaţi să facem autostrăzi”.

  • ACE - Craiova, joi, 18.04.2019 12:39

    De cand au cumparat Fabrica din Craiova (din 2007) celor de la FORD li s-a promis O AUTOSTRADA.....Nu au trecut DECAT 12 ANI de atunci..... Sa ne aducem aminte insa de vorbele de duh ale unui nevolnic "ministru" de acum mai putin de un an: - Daca vom face autostrazi atunci vor creste salariile oamenilor si NU E DE BINE.....VOR FUGI INVESTITORII prin alte parti.... CONCLUZIA: Mai buna-i SARACIA (sic?!). Moldova si Oltenia sunt acum in TOP 10 cele mai sarace regiuni din Uniunea Europeana TRAIASCA PROSTIA SI NESIMTIREA ABSOLUTA !!!!

  • Alex, joi, 18.04.2019 14:22

    Auzi tu la ei. Vor drumuri... Dar unde se cred ei ma rog cu astfel de pretentii?! Acest popor condus de patrioti va contrui autostrazi cand va fi el pregatit, nu cand vor altii... Sa zica mersi ca-i bagam in seama.

  • someone, joi, 18.04.2019 16:19

    poate din cauza asta face ford numai suv-uri la craiova: ca nu exista drumuri pentru turisme. daca ar fi 2 autostrazi in si din craiova, atunci s-ar construi acolo si mustangul si mondeo

  • mircea badea, joi, 18.04.2019 17:13

    sa faca ei..ca au primit gratuit o gramada la fabrica aia. plus bechtelu!!!

  • Chiparosul, joi, 18.04.2019 18:01

    Nu fac autostrazi pentru ca apoi cresc salariile si pleaca investitorii, conform amrilor economisti ai guvernului. Deci investitorii chiar nu au idee cum functioneaza economia.