Ford va renunţa la unele modele în Europa şi pregăteşte plecări voluntare, dar fabrica de la Craiova nu va fi afectată

Publicat joi, 04.02.2016 17:46 de Daniel Popescu

Ford este decisă să renunţe la comercializarea unor modele în Europa şi va face restructurări de personal, însă fabrica de la Craiova nu va fi afectată de acest program, potrivit oficialilor mărcii americane.

Ford a anunţat în această săptămână un amplu program de reducere a costurilor în cadrul operaţiunilor din Europa, în ciuda faptului că în 2015 a obţinut profit pe acest continent pentru prima oară după 2011.

Potrivit unui comunicat de presă, constructorul american va elimina modelele mai puţin profitabile din gama de produse, iar primul pe listă ar putea fi Ford Ka. În plus, Ford intenţionează să lanseze un program de plecări voluntare din fabrici pentru a reduce costurile cu circa 200 de milioane de dolari pe an.

"Ford a iniţiat un program voluntar de separare în Europa pentru a sprijini o reducere semnificativă în costurile administrative şi de vânzare pentru a atinge nivelurile de eficienta ale industriei. Prin aceasta mişcare, Ford Europa se aşteaptă să economisească circa 200 de milioane de dolari pe an", precizează constructorul într-un comunicat de presă.

Ford nu a menţionat care vor fi fabricile europene afectate de această decizie, însă uzina de la Craiova nu se numără printre acestea, potrivit oficialilor Ford din România. "Nu ne aşteptăm ca aceste programe să afecteze uzina noastră din Craiova", au precizat oficialii Ford pentru Ziarul Financiar.

În prezent, la fabrica de la Craiova se produc motoare şi modelul B-Max, iar acesta din urmă înregistrează vânzări mici pe continentul european. Totuşi, de mai mult timp se vehiculează că uzina de la Craiova va produce un alt model din gama Ford în locul lui B-Max, cel mai probabil începând din 2017. 

De asemenea, Ford a anunţat că se va concentra pe lansarea unor crossovere şi SUV-uri, datorită vânzărilor în creştere înregistrate pe aceste segmente, iar printre acestea se numără şi versiuni îmbunătăţite pentru Kuga şi Edge. În plus, Ford pregăteşte extinderea liniei Vignale pentru încă cinci modele până în 2017, dar şi lansarea unor noi modele electrice şi hibride până în 2020, ca parte a programului de 4.5 miliarde de euro anunţat anterior pentru soluţii electrice.

Via Ford, Ziarul Financiar

  • lorinczi.thomas, joi, 04.02.2016 20:12

    Intre: "fabrica de la Craiova nu va fi afectată" si "Nu ne aşteptăm ca aceste programe să afecteze uzina noastră din Craiova" este o diferenta

  • Andy, joi, 04.02.2016 20:23

    La Ka au renuntat. La ce ar mai putea renunta in Europa? Fiesta e lider de segment; Focus e pe podium; Mondeo trebuie sa ramana pentru a avea un model in clasa medie, cum au toti producatorii de volum care se respecta, mai ales ca au adaugat si gama Vignale; EcoSport abia aparut pe piata. Raman sa fie analizate B-Max, C-Max si S-Max care nu au vanzari spectaculoase si probabil Kuga.

  • marius, joi, 04.02.2016 21:17

    andy s-max doar ce a fost lansat, c-max vinde binisor in vest pacat ca in Romania sunt mai rare ca supercarurile monovolumurile.