Formula 1 a publicat calendarul provizoriu pentru sezonul 2021: campionatul va avea 23 de curse și va ajunge în premieră în Arabia Saudită

Publicat marţi, 10.11.2020 12:44 de Daniel Popescu

Sezonul 2021 al Formulei 1 va începe în Australia în 21 martie și va avea în total 23 de curse, printre care și o cursă inaugurală în Arabia Saudită care va avea loc pe timp de noapte, potrivit unui calendar provizoriu.

Cu o intarzire semnificativă cauzată de pandemia de coronavirus, Formula 1 a publicat marți o versiune preliminară a calendarului pentru sezonul 2021. Structura este foarte asemănătoare cu calendarul stabilit pentru 2020 înainte de apariția pandemiei de coronavirus și include în total 23 de curse.

Astfel, noul sezon va începe în 21 martie în Australia și va avea în continuare pauza tradițională de 4 săptămâni din luna august.

Pentru moment, comparativ cu calendarul inițial de 22 de curse pentru 2020, singura noutate este reprezentată de Arabia Saudită.

Formula 1 a anunțat recent că Arabia Saudită va găzdui o cursă pe timp de noapte pe un circuit stradal care va fi construit în Jeddah, al doilea oraș ca mărime din Arabia Saudită, iar traseul este stabilit aproape de Marea Roșie. Etapa a fost programată pentru 28 noiembrie, înainte de runda finală din 5 decembrie, care va avea loc în Abu Dhabi.

Pe de altă parte, calendarul provizoriu include și o etapă în 25 aprilie pentru care nu s-a stabilit încă țara și circuitul pe care va avea loc. Inițial, în această zi ar fi trebuit să aibă loc ediția inaugurală a cursei din Vietnam, însă aceasta a fost eliminată în ultimul moment din calendar. Potrivit unor surse neoficiale, Vietnam a fost eliminată din cauza unui scandal de corupție din statul asiatic, fără nicio legătură cu pandemia de coronavirus.

Nu în ultimul rând, este de remarcat faptul că Formula 1 nu va păstra în calendar niciuna dintre cursele care au fost "adoptate" pentru sezonul 2020 în urma pandemiei. Astfel, în ciuda spectacolului înregistrat la cursele de la Imola sau Partimao, acestea nu vor reveni în calendar în 2021.

Explicația este una de natură financiară: Formula 1 obține venituri importante de la țările prezente în calendar, în timp ce Imola și Portimao au fost adăugate în acest an doar pentru a completa un calendar plin de anulări, în cele mai multe cazuri fără ca organizatorii să plătească taxe de organizare către Formula 1.

Via Formula1

  • raduvlase, marţi, 10.11.2020 14:29

    Sunt curios cum va fi comentat contractul cu noul circuit din Arabia Saudita. Anul acesta, cu circuitele surpriza, de fiecare data cand au fost anuntate Mugelo, Istanbul, Nürburgring, Imola etc., media F1.com publica imediat un filmulet pe YT. De data asta, desi anuntul oficial despre semnarea contractului cu Arabia Saudita a fost facut saptamana trecuta, niciun fel de promo video nu a fost publicat. Si asta pentru ca pe forumurile F1 nu este deloc agreata idea unei curse in Arabia Saudita. Sunt curios cum vor raspunde Hamilton si ceilalti oficiali implicati in campania "We race as one", avand in vedere ca merg intr-una din cele mai discriminatoare tari din lume. Dar banii nu pot fi discriminati, asa ca sa continuam mai departe cu ipocrizia. Pacat ca anul viitor nu vom avea nici macar unul din circuitele superbe de anul asta: Mugelo, Portimao, Nürburgring... Si din nou, Germania nu va avea cursa, asa cum fusese programat initial pentru acest an. Bine ca avem China, Arabia Saudita, Rusia, Bahrain, Abu Dhabi, Azerbaijan... Sad day for motorsport...

  • Leopold, marţi, 10.11.2020 20:07

    Felicitări pentru cutezanţa de a aduna douăzeci şi trei de curse într-un sezon, lipsa temerilor în făurirea unui megasezon 2021 generînd doar stimulii dezirabităţii pentru toţi aceia care inspiră şi respiră motorsport. Felicitări Formulei Unu pentru faptul că nu ezită să exploreze teritorii virgine pentru motorsport, cursa desfăşurată pe faleza Mării Roşii generînd în rîndul fanilor un interes similar noului Zandvoort. Felicitări doar parţiale acelora care continuă să promoveze trei zile în de arhisuficientele două zile, etapa desfăşurată la Imola confirmînd tuturor faptul că aceasta este varianta de urmat pentru un calendar în care noţiunea de pauză să devină doar abstractă.

  • mavrick, miercuri, 11.11.2020 00:46

    Eu-mi îndrept privirea sprea circuitul de la Monaco: știu că are o istorie lungă, că mulți campioni au concurat acolo, dar mi-e silă de el. Zici că pui monoposturile pe șine precum vagoanele. Banii cred că au determinat să aibă loc curse de F1 acolo, dacă nu, un mare prost a fost acela care a semnat acordul/contractul. La fiecare cursă avută loc în Monaco, privesc piloții de pe pistă ca pe niște pițipoance puse pe tocuri și îndatorate să facă pe scenă un pelerinaj plictisitor de modă.

  • Neutru, miercuri, 11.11.2020 12:59

    Monaco are străzi construite de sute de ani, greu de lărgit și amenajat și datorită reliefului. Arabi cred că au străzi mai largi și mai ușor de amenajat. E doar o cursă„ pilot” și dacă iese bine vor construi un circuit că au loc suficient și având bani va fi gata până în 2022.Despre Monaco mulți piloți au spus că victoria acolo echivalează cu un campionat.