Formula 1: Max Verstappen câștigă în Qatar. Lupta pentru titlu se va da în Abu Dhabi
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Qatarului după o cursă câștigată cu ajutorul strategiei. Lando Norris, liderul clasamentului, a încheiat doar pe locul 4, în timp ce Oscar Piastri și Carlos Sainz Jr au urcat pe podium.
A 23-a și penultima cursă din sezonul 2025 de Formula 1 a adus echipele și piloții în Qatar. Această etapă, cu o miză uriașă în ceea ce privește lupta pentru titlul mondial la piloți, a inclus și o cursă de sprint, câștigată fără probleme de către Oscar Piastri. Australianul de la McLaren și-a recăpătat forma pe care a avut-o în cursele din vara acestui an, însă mai avea de bifat și cursa principală de duminică.
POLE POSITION PENTRU PIASTRI
La câteva ore după câștigarea cursei de sprint, care a fost aproape în totalitate lipsită de acțiune, Oscar Piastri a obținut un nou pole position, pentru prima dată de la Marele Premiu al Țărilor de Jos. Lângă el în prima linie a venit Lando Norris, urmat de Max Verstappen pe locul 3 și de George Russell pe locul 4.
Pe linia a 3-a au venit Kimi Antonelli și Isack Hadjar, aceștia fiind urmați de Carlos Sainz Jr, Fernando Alonso, Pierre Gasly și Charles Leclerc. Aproape la fel ca în Las Vegas, Lewis Hamilton a fost din nou șocul calificărilor, atât în sprint, cât și în grand prix. Pentru ambele curse, fostul campion mondial nu a reușit să urce mai sus de locul 18. Britanicul avea să plece în cursa mare de pe locul 17 datorită unei penalizări cu 5 poziții pentru Gabriel Bortoleto, ca urmare a accidentului pe care l-a provocat în cursa precedentă.
LIMITĂ DE TURURI PENTRU ANVELOPELE PIRELLI
Înaintea ambelor curse, Pirelli a impus o limită de tururi pentru anvelopele sale după ce au fost descoperite mai multe tăieturi după singura sesiune de antrenamente libere. Astfel, niciun pilot nu avea voie să meargă mai mult de 25 de tururi cu același set de anvelope din motive de siguranță.
Aproape toți piloții au ales să plece în cursă cu anvelopele de compoziție medie. Doar Hamilton și Nico Hulkenberg, plecat de pe locul 11, au ales anvelopele soft.
La start, Oscar Piastri și-a păstrat avantajul, însă Lando Norris a fost pus sub presiune de către Verstappen pentru locul 2. Britanicul a nu a rezistat atacului olandezului și a căzut pe locul 3. Verstappen și-a lăsat apoi mai mult culoar liber pentru a-și proteja mai bine anvelopele. Mai în spate, George Russell a avut parte de un prim tur slab după ce a ieșit larg în cel de-al doilea viraj. Britanicul de la Mercedes a pierdut 3 poziții ca urmare a acestui moment și a fost depășit de Antonelli, Sainz și Alonso.
ACROȘAJ ÎNTRE GASLY ȘI HULKENBERG

Pierre Gasly, plecat de pe locul 9, a ieșit și el larg într-un viraj și s-a ales cu o podea ușor avariată. Francezul de la Alpine începea să fie pus sub presiune de către Nico Hulkenberg, care îl depășise pe Charles Leclerc în cel de-al doilea tur.
În al 7-lea tur al cursei, Hulkenberg a încercat să treacă de Gasly pe exteriorul primului viraj. Cei doi s-au acroșat, iar germanul a ieșit cel mai rău din acest incident. Monopostul Kick Sauber s-a răsucit și a rămas cu o roată dejantată blocată într-o zonă de pietriș. Și Gasly s-a ales cu o pană, însă el a putut să meargă înapoi la boxe pentru anvelope noi.
MCLAREN GREȘEȘTE STRATEGIA
Din cauza acestui incident, Safety Car-ul a fost chemat pentru a neutraliza cursa. Acela a fost momentul perfect pentru ca Red Bull să-l cheme la boxe pe Max Verstappen pentru un set nou de anvelope medium. Toți ceilalți piloți din spate, cu excepția lui Norris și Esteban Ocon, au intrat și ei la boxe pentru anvelope noi. Esteban Ocon a intrat un tur mai târziu pentru a servi o penalizare de 5 secunde, acordată din cauza unui start anticipat.

Decizia de a nu opri în perioada de neutralizare i-a lăsat pe McLaren foarte vulnerabili la atacurile lui Verstappen. Olandezul a revenit pe circuit pe locul 3, cu anvelope mai proaspete și mai aderente. De asemenea, toate celelalte echipe mai aveau acum de efectuat doar o singură oprire în turul 32, în timp ce McLaren trebuia să efectueze o oprire în plus pentru Piastri și Norris.
La restart, cursa era în continuare condusă de Piastri, urmat de Norris, Verstappen, Sainz și Antonelli. Cei doi piloți McLaren au forțat la maxim de monoposturi și au început să se distanțeze de restul plutonului. În momentul în care Piastri a oprit la boxe în cel de-al 24-lea tur, australianul avea un avans de 8 secunde în fața lui Verstappen pe locul 3.
După oprire, Piastri a revenit pe locul 5, între Antonelli și Alonso. Norris a intrat la boxe în turul următor și a revenit în spatele lui Piastri, care a urcat acum pe locul 4. Verstappen era acum noul lider, urmat de Sainz și Antonelli.
PIASTRI RECUPEREAZĂ POZIȚII
Această ordine nu a durat prea multă vreme, deoarece Oscar Piastri s-a apropiat rapid de următorii 2 piloți din față. Mai întâi, Piastri l-a depășit pe Antonelli în turul 30. Isprava a fost repetată două tururi mai târziu, de data asta cu Sainz pentru a urca pe locul 2.
Puțin mai în spate, Norris avea să treacă și el de Antonelli. La scurt timp după asta, Max Verstappen a oprit din nou la boxe pentru un set de anvelope hard care aveau să-l ducă până la sfârșitul cursei. Toți ceilalți piloți care opriseră în spatele Safety Car-ului au oprit și ei în același tur.
Astfel, Piastri era din nou lider, urmat de Norris, Verstappen, Sainz și Antonelli. Cei doi piloți McLaren mai trebuiau, în schimb, să mai oprească încă odată la boxe.
MCLAREN OPREȘTE MAI DEVREME DECÂT ANTICIPAT
Pentru a doua serie de opriri, McLaren a ales să-și cheme piloții la boxe mai devreme decât fusese anticipat. Astfel, Piastri a oprit la finalul turului 42 și a revenit pe locul 3, în spatele lui Verstappen. Norris a urmat în turul următor și a revenit în spatele lui Antonelli, pe locul 5.
Cu 14 tururi rămase până la final, Verstappen era din nou lider, urmat de Piastri, Sainz, Antonelli și Norris.
LUPTĂ PENTRU PODIUM ÎN 3

Max Verstappen s-a bucurat de o distanță mare față de Oscar Piastri care, deși începea să-l prindă din urmă, nu reușea să se apropie suficient de repede pentru a-i pune probleme campionului mondial en titre. În schimb, lupta pentru ultimul loc pe podium era una intensă între Sainz, Antonelli și Norris.
Cu câteva tururi înainte de final, Sainz, aflat pe locul 3, s-a confruntat cu un comportament din ce în ce mai subvirator. Asta l-a făcut să piardă timp față de Antonelli și Norris, care începeau să-i sufle în ceafă. La rândul său, italianul de la Mercedes era pus sub presiune de Norris, care se afla în raza DRS, însă nu avea suficientă viteză suplimentară pentru a efectua o depășire.
Cu doar două tururi rămase până la final, Antonelli a fost primul care a cedat în lupta pentru podium. Italianul a ieșit larg într-un viraj, spre nedumerirea celor de la Red Bull, care au crezut inițial că Antonelli i-a făcut loc lui Norris. Reluările au arătat că, în realitate, Antonelli a ieșit larg într-un viraj ca urmare a unei mici erori de pilotaj și nu a fost nicidecum o manevră intenționată.
Astfel, Norris a urcat acum pe locul 4, însă nu avea suficient ritm de cursă pentru a-i pune probleme lui Sainz, chiar și cu problemele pe care le avea spaniolul de la Williams.
VICTORIE CRUCIALĂ PENTRU VERSTAPPEN

La finalul celor 57 de tururi, Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Qatarului cu un avans de 7.9 secunde în fața lui Oscar Piastri. Carlos Sainz Jr a rezistat presiunii și a obținut încă un podium neașteptat pentru Williams. Lando Norris a trebuit să se mulțumească doar cu locul 4, într-o cursă în care putea să devină campion mondial dacă ar fi câștigat-o. Kimi Antonelli a terminat pe locul 5, urmat de George Russell pe 6.
Clasamentul din top 10 a fost completat de: Alonso (7), Leclerc (8), Liam Lawson (9) și Yuki Tsunoda (10). În afara punctelor au terminat: Alex Albon (11), Lewis Hamilton (12), Gabriel Bortoleto (13), Franco Colapinto (14), Esteban Ocon (15), Pierre Gasly (16), Lance Stroll (17) și Isack Hadjar (18). Oliver Bearman și Nico Hulkenberg au fost singurii piloți care au abandonat.
16 PUNCTE ÎNTRE CEI NORRIS, VERSTAPPEN ȘI PIASTRI

Cu acest rezultat, lupta pentru titlul mondial se va decide în cursa din Abu Dhabi. După etapa din Qatar, Lando Norris are acum 408 puncte și este la doar 12 puncte în fața lui Verstappen, care urcă pe locul 2 în clasamentul general. Oscar Piastri este la 4 puncte în spatele olandezului și la 16 puncte distanță față de Norris cu doar o singură cursă rămasă.
Pentru a-și asigura titlul, Norris trebuie doar să termine pe podium în Abu Dhabi, indiferent de unde termină Verstappen și Piastri. În schimb, dacă se va repeta rezultatul din Qatar, atunci Verstappen va fi campion mondial cu doar un singur punct în fața lui Norris. Miza este, așadar, uriașă.
În campionatul constructorilor, McLaren are acum 800 de puncte, în timp ce lupta pentru locul 2 se va da între Mercedes și Red Bull, care au 459 de puncte, respectiv 426 de puncte. Ferrari are asigurat locul 4, cu 382 de puncte, iar Williams și-a asigurat locul 5, cu 137 de puncte.
Urmează cea mai importantă cursă a sezonului, Marele Premiu din Abu Dhabi. La finalul acestei curse, care va avea loc în 7 decembrie, vom ști cine va fi campion mondial în 2025.
via Formula 1






Noroc cu McLaren ca sunt cam prosti Ei trebuia sa intre in boxe indiferent de ce facea Max sau altcineva, la ce pace aveau Retards!