Formula 1: Max Verstappen, o nouă victorie categorică în Japonia. Perez și Sainz, pe podium
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Japoniei, cea de-a 4-a etapă din sezonul 2024 de Formula 1. Cursa s-a încheiat cu o nouă dublă pentru Red Bull, după ce Sergio Perez a terminat pe locul 2. Ultimul loc pe podium a fost ocupat de Carlos Sainz Jr pentru Ferrari.
Etapa cu numărul 4 a sezonului 2024 de Formula 1 a avut loc în Japonia, pe legendarul circuit Suzuka. Este pentru prima dată în istoria competiției când cursa din țara soarelui răsare are loc în luna aprilie. În mod tradițional, cursa japoneză era programată în toamnă și, de multe ori, aici a fost decis și titlul mondial la piloți.
După ce a început sezonul cu două victorii și cu un abandon în Australia din motive tehnice, Max Verstappen a revenit în formă și a câștigat Marele Premiu al Japoniei. Triplul campion mondial a dominat cursa și a obținut punctajul maxim în acest weekend, datorită faptului că el a stabilit și cel mai rapid tur în cursă. Chiar dacă am asistat la o nouă victorie marca Verstappen, cursa nu a fost lipsită de momente dramatice, ba chiar dimpotrivă.
STEAG ROȘU ÎN PRIMUL TUR
Cursa a început cu Max Verstappen în pole position, în fața coechipierului său, Sergio Perez. Pe linia a doua a grilei se aflau Lando Norris și Carlos Sainz Jr, aceștia fiind singurii care puteau să le pună probleme la start piloților de la Red Bull. Odată cu stingerea luminilor roșii, Verstappen a câștigat startul, iar ordinea din pluton a rămas neschimbată.
Startul curat al piloților din față avea să fie în zadar. Imediat după primul viraj, a avut loc un accident între Daniel Ricciardo și Alex Albon, ambii ieșind în decor. Cursa a trebuit să fie oprită cu steag roșu după ce a fost avariată bariera de cauciucuri. Din fericire, ambii piloți implicați în accident au ieșit nevătămați.
Oprirea a durat peste 30 de minute, timp în care mai mulți piloți au decis să schimbe anvelopele. Unul dintre aceștia a fost și Yuki Tsunoda, care a schimbat de pe medium pe soft. De asemenea, ambii piloți Mercedes, Lewis Hamilton și George Russell, au trecut pe anvelopele de compoziție hard.
AVANTAJ PENTRU VERSTAPPEN LA AL DOILEA START
La al doilea start, Max Verstappen a plecat din nou bine și și-a menținut avantajul după primul viraj. În spatele au venit Perez, Norris, Sainz Jr, Fernando Alonso și Oscar Piastri, care și-au păstrat pozițiile de la start. În spatele lor, Charles Leclerc, plecat de pe locul 8, a reușit să treacă de Lewis Hamilton. Și mutarea lui Yuki Tsunoda a dat roade, deoarece pilotul japonez a reușit să urce două locuri, până pe poziția a 10-a.
În față, Verstappen și-a consolidat avantajul și s-a distanțat de restul plutonului după primul tur. Ordinea a rămas neschimbată până la prima serie de opriri la boxe. Valtteri Bottas și Nico Hulkenberg au fost primii care au intrat la boxe și au trecut pe pneurile cele mai dure. Puțin mai târziu, a intrat la boxe și Tsunoda și a reușit să iasă în fața celor doi piloți.
Abia în turul 12 am asistat la prima oprire a unui pilot fruntaș. Lando Norris a trecut la boxe în acest tur pentru a trece pe anvelopele hard. Oprirea britanicului de la McLaren le-a permis lui Sainz Jr și lui Alonso să-și prelungească stinturile pe anvelopele soft. În turul următor a intrat și Oscar Piastri, cel de-al doilea pilot McLaren. În același timp, Zhou Guanyu, chinezul de la Kick Sauber, a fost silit la abandon din cauza unei probleme la cutia de viteze.
ORDINE DE ECHIPĂ LA MERCEDES
Între timp, Lewis Hamilton, plecat de pe locul 9, a reușit să urce până pe locul 6. Coechipierul său, George Russell, a reușit să se țină foarte aproape de septuplul campion mondial. La un moment dat, Hamilton a întrebat echipa prin radio dacă trebuie să-l lase pe Russell în față.
Răspunsul a venit la scurt timp din partea echipei, care i-a dat ordin lui Hamilton să îl lase pe Russell să treacă în față, datorită ritmului mai bun al acestuia. Fostul campion mondial s-a dat la o parte și i-a cedat poziția coechipierului său fără probleme.
În față, Fernando Alonso a oprit și el pentru un set de anvelope medium, după ce a început cursa pe soft-uri. Aceeași strategie a avut-o și coechipierul său de la Aston Martin, Lance Stroll. În față, Perez și Sainz Jr au oprit și ei pentru un nou set de anvelope medium, în timp ce Verstappen avea să rămână pe circuit până în turul 16.
Olandezul a trecut și el pe un set de anvelope medium, ceea ce i-a permis lui Charles Leclerc să preia conducerea. În același timp, Lando Norris a reușit o depășire senzațională pe exteriorul lui Hamilton în primul viraj. Același Hamilton, ale cărui anvelope erau deja puternic uzate, a fost depășit și de Sainz Jr la intrarea în virajul Spoon.
STRATEGIE CU O SINGURĂ OPRIRE PENTRU LECLERC
În tot acest timp, Leclerc a rămas pe circuit pentru a-și prelungi cu cât mai mult primul său stint. Monegascul de la Ferrari a adoptat o strategie cu doar o singură oprire, în condițiile în care toți ceilalți piloți au avut parte de strategii cu două opriri. Verstappen l-a prins rapid pe Leclerc și l-a depășit pe exteriorul primului viraj.
Pilotul de la Ferrari avea să fie prins din urmă și de cel de-al doilea Red Bull. De această dată, depășirea lui Perez a fost ajutată și de o eroare din partea lui Leclerc, care a ieșit larg în a doua parte a virajului Degner. Cu toate acestea, monegascul a reușit să rămână în fața lui Norris înainte ca cei doi să intre la boxe în același timp pentru un set proaspăt de anvelope hard.
Poziția pe pistă a fost crucială pentru Leclerc odată cu efectuarea opririi. El a reușit să iasă pe pistă în fața lui George Russell, în timp ce Norris a ieșit în spatele britanicului de la Mercedes. Avantajul lui Russell nu a durat mult, deoarece Norris a reușit să-l depășească mai târziu.
În timp ce se dădea această luptă, a existat și un moment senzațional în plutonul din mijloc. Yuki Tsunoda a intrat la boxe în același timp cu alți 4 piloți: Stroll, Kevin Magnussen, Bottas și Logan Sargeant. Oprirea foarte rapidă a echipei RB i-a permis pilotului japonez să iasă în fața celorlalți piloți și să urce, astfel, până pe locul 10.
A urmat și a doua serie de opriri pentru piloții fruntași. Primul la boxe a fost Piastri, urmat de Perez, Alonso, Verstappen și Sainz Jr. Pe circuit, Leclerc a reușit să urce până pe locul 3, fiind urmat de Norris și Sainz Jr. Ambii l-au depășit pe Hamilton, care efectuase mai devreme a doua oprire.
SAINZ ÎN DRUM SPRE UN NOU PODIUM
Spre finalul cursei, Carlos Sainz Jr a fost cel mai rapid pilot dintre cei care se luptau pentru ultimul loc pe podium. Aflat pe locul 5, spaniolul de la Ferrari a trecut de Norris după ce acesta a blocat o roată pe frânare. Apoi, Sainz Jr l-a prins din urmă pe Leclerc și a reușit să-l depășească ușor datorită anvelopelor sale mult mai aderente.
În spatele lor exista o luptă între Oscar Piastri și George Russell pentru locul 7. Piastri a reușit să treacă de Russell și a menținut această poziție până în ultimele tururi, atunci când Russell a recâștigat poziția.
VERSTAPPEN, DE NEOPRIT ÎN JAPONIA
După 53 de tururi și o cursă nelipsită de incidente, Max Verstappen a câștigat cu un avans de 12.5 secunde față de Sergio Perez. Este a treia dublă Red Bull din acest sezon, după cele din Bahrain și Arabia Saudită. Pe locul 3 a terminat Carlos Sainz Jr, la o diferență de 20 de secunde față de Verstappen. Triplul campion mondial a stabilit și cel mai bun timp pe tur, ceea ce înseamnă un punct bonus și, implict, punctajul maxim de 26 de puncte în acest weekend.
Charles Leclerc a terminat pe locul 4 după o cursă tactică pentru el. Locul 5 a fost ocupat de Lando Norris. Restul clasamentului primilor 10 piloți arată astfel: Fernando Alonso (6), Russell (7), Piastri (8), Hamilton (9) și Tsunoda (10). În afara punctelor au fost: Nico Hulkenberg (11), Lance Stroll (12), Kevin Magnussen (13), Valtteri Bottas (14), Esteban Ocon (15), Pierre Gasly (16) și Logan Sargeant (17).
AVANTAJ DE 13 PUNCTE PENTRU VERSTAPPEN
După noua victorie a lui Max Verstappen, a 57-a din carieră și a treia la rând în Japonia, pilotul olandez are acum 77 de puncte, un avantaj de 13 puncte față de Sergio Perez pe locul 2 în clasamentul piloților. Charles Leclerc cade pe locul 3, la 18 puncte distanță, în timp ce Sainz Jr ocupă locul 4, la o distanță de 22 de puncte.
În clasamentul constructorilor, Red Bull a ajuns la 141 de puncte, în timp ce Ferrari pe locul 2 are 120 de puncte după primele 4 curse. Locul 3 este ocupat de McLaren, cu 69 de puncte, la mare distanță de Mercedes pe locul 4, cu 34 de puncte. La mică distanță de săgețile argintii sunt cei de la Aston Martin, cu 33 de puncte. Pe locul 6 este RB, cu 7 puncte adunate, iar Haas ocupă locul 7, cu 4 puncte. Până acum, Williams, Kick Sauber și Alpine nu au reușit să obțină niciun punct.
Următoarea etapă va fi Marele Premiu al Chinei, care va reveni după o absență de 5 ani. Aceasta va fi și prima etapă Sprint a sezonului. Etapa din China se va desfășura în perioada 19 – 21 aprilie.
via Formula 1
Ferrari a certificat ieri, daca mai era nevoie, ca nu posedă doar prezent -Charles Leclerc Driver of the Day Suzuka 2024- ci deține deja acel element fundamental pentru statornicia si perenitatea performantei, asigurarea viitorului. Fantastica recuperare a lui Charles, demarat de pe locul 8 si sosit pe un loc fruntaș, consfinteste inca o data faptul ca board-ul Ferrari se identifica cu competenţa. Sunt foarte mandru pentru ca am validat si la Suzuka faptul ca nu precupetim niciun efort pentru a face ca alegerea noastra -Sainz fuori- sa se poată suprapune facil cu nobila noţiune de optim.