Formula 1: Max Verstappen, victorie în Las Vegas. Sergio Perez, vice-campion în 2023
Max Verstappen și-a trecut în cont o nouă victorie în prima ediție a Marelui Premiu din Las Vegas. Triplul campion mondial a terminat în fața lui Charles Leclerc, care a prins locul 2 după un duel strâns cu Sergio Perez.
Formula 1 a revenit în Las Vegas pentru prima oară din 1982. Ediția din acest an a avut loc în timpul nopții, pe un nou circuit stradal care include și celebrul bulevard The Strip. După un start timid în acest weekend, cursa din Las Vegas s-a dovedit a fi una foarte interesantă, cu multe depășiri, dueluri pentru primele poziții și chiar și câteva incidente la început.
START CU EMOȚII PENTRU VERSTAPPEN ȘI LECLERC
La start, Max Verstappen a plecat mai bine de pe poziția a doua pe grilă și s-a apropiat imediat de Leclerc în primul viraj. Însă, olandezul a frânat foarte târziu și a ratat apex-ul virajului. În același timp, Verstappen l-a forțat și pe pilotul Ferrari să iasă de pe circuit, o manevră care avea să-i aducă o penalizare de 5 secunde pentru campionul mondial.
În spatele celor doi, au existat și câteva incidente chiar în primul viraj. Fernando Alonso a ratat frânarea și s-a răsucit, ceea ce a dus la contact cu Sergio Perez și cu Valtteri Bottas. Carlos Sainz, plecat de pe poziția a 12-a, s-a răsucit și el în același viraj, dar fără avarii la mașină. Înainte de finalul primului tur, cursa a fost neutralizată cu Safety Car Virtual pentru înlăturarea bucăților de monoposturi rămase pe circuit în urma incidentului din primul viraj. Perez a oprit la boxe pentru a schimba aripa din față.
PRIMUL SAFETY CAR DUPĂ UN ACCIDENT PENTRU NORRIS
Steagul verde a revenit în turul 3, însă următorul incident avea să se întâmple la scurt timp după reluarea cursei. Lando Norris a pierdut controlul mașinii sale într-un viraj rapid și s-a izbit puternic de un parapet. Din fericire, britanicul a ieșit din mașină teafăr, iar monopostul său McLaren a ajuns într-o zonă de degajare.
Din cauza accidentului a fost necesară scoaterea Safety Car-ului pe pistă. Cei care au beneficiat de această neutralizare au fost Sainz și Lance Stroll, care au oprit la boxe pentru un set nou de anvelope.
DUEL ÎNTRE HAMILTON ȘI PIASTRI
La restart, Verstappen și-a păstrat avantajul în fața lui Leclerc, iar ceva mai în spate, Lewis Hamilton a încercat să urce mai multe poziții în clasament. Britanicul de la Mercedes s-a implicat într-un duel cu Oscar Piastri, singurul McLaren rămas în cursă. Însă, duelul s-a terminat cu un contact între cei doi, iar aceștia au fost nevoiți să oprească la boxe pentru anvelope noi.
În același timp, Leclerc s-a apropiat foarte rapid de Verstappen, care avea probleme cu uzura anvelopelor. Într-un moment rar întâlnit în acest sezon, Leclerc l-a depășit pe triplul campion mondial, ocazie cu care olandezul a oprit la boxe pentru un set nou de pneuri. Pilotul de la Ferrari a rămas pe circuit pentru a-și crea un avantaj față de olandezul de la Red Bull.
Eventual, Leclerc a oprit și el pentru anvelope noi, iar acum Perez a preluat conducerea cursei, în fața lui Stroll. Monegascul a revenit pe locul 3, dar în fața lui Verstappen, în ciuda unui pitstop lent. De notat însă că și Verstappen a stat mai mult timp la boxe pentru a servi acea penalizare de 5 secunde.
CONTACT ÎNTRE VERSTAPPEN ȘI RUSSELL, AL DOILEA SAFETY CAR
Misiunea pentru Verstappen era acum să recupereze pozițiile pierdute în timpul opririi la boxe. Mai întâi, el l-a depășit pe Carlos Sainz pentru locul 5, iar acum îl avea în față pe George Russell. Cei doi s-au implicat într-un duel foarte strâns, însă Russell a fost prea agresiv în încercarea de a-și păstra poziția, iar cei doi s-au ciocnit. De această dată, pilotul Mercedes a fost considerat vinovat și a primit și el o penalizare de 5 secunde.
Din cauza bucăților rămase pe circuit, cursa a trebuit să fie din nou neutralizată cu Safety Car. Acesta a fost momentul oportun pentru Verstappen, Russell, Sainz, Alonso și Hamilton să monteze anvelope noi, în timp ce Leclerc preluase deja conducerea cursei.
DUEL ÎN 3 PENTRU VICTORIE
La al treilea restart, Leclerc și-a păstrat avantajul în fața lui Perez. Mexicanul, însă, începea să-i sufle în ceafa pilotului Ferrari, iar acesta l-a depășit pe monegasc în turul 32. În spate, Verstappen a trecut și el Pierre Gasly și de Oscar Piastri pentru a se implica în lupta pentru victorie. În doar câteva tururi, olandezul a trecut mai întâi de Perez, apoi de Leclerc pentru a reveni în frunte.
Verstappen și-a creat imediat un avantaj în față, lăsându-i pe Leclerc și Perez să se dueleze singuri pentru locul 2. Degradarea pneurilor a afectat, inevitabil, monopostul Ferrari, care era acum vulnerabil atacurilor lui Perez. Mexicanul a trecut de Leclerc, după ce acesta a ratat frânarea în virajul 14 și a ieșit larg.
Din acest moment, părea că întrecerea se va termina cu o dublă Red Bull. În schimb, Leclerc s-a menținut în raza DRS a lui Perez, iar mexicanul de la Red Bull a început să aibă la rândul său probleme cu anvelopele. Punctul culminant a venit chiar în ultimul tur, atunci când Leclerc l-a depășit din nou pe Perez cu o manevră foarte curajoasă. Și asta în ciuda unui mic ajutor oferit de Max Verstappen în frunte pentru a-i oferi lui Perez un tow.
VERSTAPPEN ÎL EGALEAZĂ PE VETTEL LA VICTORII
În orice caz, Max Verstappen a trecut primul linia de sosire din Las Vegas, ceea ce înseamnă a 18-a victorie pentru el în acest sezon. Cu această ocazie, Verstappen își trece în cont a 53-a victorie din carieră și îl egalează pe Sebastian Vettel ca număr de victorii. În acest moment, Max este al treilea pilot din istorie ca număr de victorii, doar în spatele lui Lewis Hamilton și Michael Schumacher.
PEREZ, VICE-CAMPION ÎN 2023
Deși Perez a fost luat prin surprindere în ultimul tur de către Leclerc, mexicanul și-a asigurat acum locul 2 în clasamentul piloților. Este pentru prima dată în istoria Formulei 1 când ambii piloți Red Bull ocupă primele două locuri în clasament.
DOAR 4 PUNCTE ÎNTRE MERCEDES ȘI FERRARI
Așadar, clasamentul după Marele Premiu din Las Vegas arată astfel: Verstappen (1), Leclerc (2), Perez (3), Esteban Ocon (4), Lance Stroll (5), Carlos Sainz (6), Lewis Hamilton (7), George Russell (8), Fernando Alonso (9), Oscar Piastri (10), Pierre Gasly (11), Alex Albon (12), Kevin Magnussen (13), Daniel Ricciardo (14), Zhou Guanyu (15), Logan Sargeant (16), Valtteri Bottas (17), Yuki Tsunoda (18) și Nico Hulkenberg (19).
În clasamentul constructorilor, lupta pentru locul 2 se va decide în ultima cursă din acest sezon, la Abu Dhabi. După Las Vegas, Mercedes are 392 de puncte, fiind în fața celor de la Ferrari cu doar 4 puncte.
Ultima etapă din acest sezon va fi Marele Premiu din Abu Dhabi, care va avea loc săptămâna viitoare.
via Formula 1
Uite d'aia Max e Max și Perez e Perez ! Fără Max și doar cu doi piloți ca Perez, Red Bull n-ar mai fi campioană. Este adevărat că Red Bull este o mașină dominantă, este adevărat că sunt piloți de talent care ar putea fi campioni cu ea, gen Norris, Sainz, sau Russell, dar rezultate maximale ca ale lui Max nu știu cine ar mai scoate, poate doar Leclerc, poate doar Hamilton, poate doar Alonso, dar nu mai mulți. Adică elita pilotajului de astăzi.