Formula 1: Oscar Piastri câștigă Marele Premiu din Bahrain. Norris recuperează până pe locul 3
Oscar Piastri a câștigat Marele Premiu din Bahrain, și a trecut în cont a doua sa victorie din sezonul 2025. Alături de el pe podium au terminat George Russell și Lando Norris, care a recuperat mai multe poziții după o sesiune dezamăgitoare de calificări.
Etapa a 4-a a sezonului 2025 de Formula 1 a adus echipele în Orientul Mijlociu pentru Marele Premiu din Bahrain. După primele 3 curse în care am avut 3 câștigători diferiți, întrebarea a fost dacă această tendință va continua și să avem 4 câștigători diferiți în atâtea curse.
Ei bine, Oscar Piastri, cel care a câștigat mai devreme în acest an în China, a obținut a doua sa victorie din acest sezon în Bahrain, după o cursă pe care a dominat-o de la început până la sfârșit.
NORRIS CÂȘTIGĂ 3 LOCURI ÎN PRIMUL TUR
Înaintea startului cursei, majoritatea piloților din top 10 au ales să înceapă cursa cu anvelopele cele mai moi, de compoziție soft. Excepție de la această strategie au fost piloții Ferrari, care au optat pentru o strategie alternativă, cu start pe anvelopele de compoziție medium.
La start, Piastri și-a menținut avantajul, însă Charles Leclerc, plecat de pe locul 2, a pierdut aproape imediat două poziții, după ce a fost depășit de George Russell, plecat de pe locul 3 și mai apoi de Lando Norris, care a avut un start excelent pentru a urca de pe locul 6 până pe locul 3.
Mai în spate, Pierre Gasly a urcat pe locul 5, iar în spatele său a venit Carlos Sainz Jr, care a câștigat două poziții la start pentru a urca pe locul 6. Kimi Antonelli nu a avut un start la fel de bun ca ceilalți, după ce a căzut de pe locul 5 până pe locul 7. Adolescentul italian era acum într-o luptă cu Max Verstappen, care a pierdut și el o poziție la start, fiind pe locul 8.
Totuși, startul foarte bun al lui Lando Norris avea să fie penalizat mai târziu de către stewarzi. Înaintea startului, britanicul de la McLaren a trecut cu roțile din față peste marcajul său de pe grilă. Rezultatul a fost o penalizare de 5 secunde pe care Norris avea să o efectueze la primul său pitstop.
Între timp, Antonelli a reușit să treacă de Sainz pentru locul 6. Spaniolul de la Williams a mai pierdut încă o poziție în fața lui Max Verstappen în același tur. Sainz se afla acum într-un duel cu Lewis Hamilton și Yuki Tsunoda pentru locul 8. Fostul campion mondial de la Ferrari a trecut de cel pe care l-a înlocuit la echipa italiană. La scurt timp, Sainz a fost depășit și de Tsunoda.
OPRIRI LA BOXE CU PROBLEME PENTRU RED BULL
După numai 11 tururi, Lando Norris a intrat la boxe pentru a schimba de pe soft pe medium. În același tur cu el au intrat la standuri Gasly și Verstappen. Campionul mondial en-titre a avut o oprire mai lentă din cauza unei probleme la panoul de lumini al echipei, care funcționează ca un semafor. Norris a revenit pe locul 14, în timp ce Verstappen, care a montat anvelopele hard, a ieșit pe locul 16. De aceeași problemă a avut parte și Yuki Tsunoda atunci când el a efectuat oprirea la boxe.
Liderul cursei, Piastri, a oprit la boxe după 15 tururi pentru a monta anvelopele medium și a revenit pe locul 3, în spatele piloților Ferrari, cu Leclerc lider și Hamilton pe locul 2. Ambii piloți ai Scuderiei au oprit în turul 18 pentru a schimba pe câte un nou set de anvelope medium. Leclerc a revenit pe circuit pe locul 4, în timp ce Hamilton a revenit pe 11. În tot acest timp, Piastri a preluat din nou conducerea cursei, cu Russell și Norris în spatele său.
Puțin mai târziu, Kimi Antonelli, care oprise și el la boxe, avea să-l depășească din nou pe Verstappen pentru a urca pe locul 7. În tot acest timp, Verstappen se plângea de probleme cu aderența pneurilor și cu frânele. Lewis Hamilton a reușit să revină în puncte după o depășire asupra lui Jack Doohan pentru locul 10.
FERRARI URCĂ ÎN CLASAMENT
În fruntea cursei, Lando Norris nu reușea să rămână aproape de Piastri și de Russell. Mai mult, britanicul de la McLaren pierdea teren și în fața lui Leclerc, care începuse să-l prindă repede din urmă.
La prima încercare de a-l depăși pe Norris, Leclerc a ieșit larg în primul viraj și a trebuit să rămână în spatele rivalului său pentru încă un tur. Depășirea avea să fie completată cu succes de către Leclerc în turul următor, cu o depășire pe exteriorul lui Norris în virajul 4.
Exact în același timp cu depășirea lui Leclerc, Hamilton a reușit și el să urce pe locul 7 după o depășire asupra lui Antonelli. Nu a durat mult până când septuplul campion mondial a trecut și de Haas-ul pilotat de Esteban Ocon pentru locul 6.
După ce a îndurat un stint chinuitor cu anvelopele hard, Max Verstappen a trecut din nou la boxe pentru a trece pe un nou set de anvelope medium. Dacă prima oprire nu fusese destul de lentă, a doua oprire a fost și mai costisitoare, din cauza roții din dreapta față care nu s-a desprins la timp. Din cauza acestei opriri și mai lente, de peste 6 secunde, Verstappen a revenit pe ultimul loc.
CONTACT ÎNTRE TSUNODA ȘI SAINZ
Între timp pe circuit, Yuki Tsunoda și Carlos Sainz Jr se luptau pentru locul 6 pe circuit. Cei doi s-au atins ușor în primul viraj, însă contactul a fost destul de dur încât să se desprindă mai multe bucăți din cele două monoposturi. Acele bucăți au rămas pe trasa ideală, iar piloții s-au plâns imediat de prezența lor, din cauza pericolului de pene.
Ca urmare, conducerea cursei a decis să neutralizeze cursa cu Safety Car. Primii 5 piloți au intrat la boxe, în timp ce Gasly, Ocon, Verstappen și Doohan au rămas pe circuit și au câștigat numeroase poziții cu această ocazie. Piastri și Norris au schimbat pe medium, în timp ce Russell a trecut pe soft, iar piloții Ferrari au ales anvelopele cele mai dure.
La restart, Piastri și Russell și-au păstrat pozițiile, însă Leclerc era pus sub presiune atât de Norris, cât și de Hamilton. În încercarea de a trece de Leclerc, Norris și-a compromis trasa și a fost depășit de către Hamilton. În următorul tur, Norris a reușit să-și recâștige poziția în fața lui Hamilton, însă a trebuit să cedeze poziția după ce a depășit în afara circuitului. Ulterior, Norris a reușit să treacă din nou de Hamilton, de această dată fără să iasă de pe circuit.
La scurt timp, s-a prefigurat un nou duel între Leclerc și Norris, cu un avantaj decisiv pentru pilotul McLaren de această dată. El a încercat să treacă de Leclerc în primul viraj cu mai puțin de 10 tururi rămase, însă britanicul a ratat frânarea și a ieșit larg. Norris a încercat din nou să treacă de Leclerc în virajul 4. De această dată, Leclerc nu i-a lăsat prea mult spațiu și Norris a trebuit să rămână încă un tur în spatele rivalului de la Ferrari. Abia în turul 52 a reușit Norris să treacă de Leclerc cu o depășire pe exteriorul virajului 4.
Între timp, Russell se confrunta cu o problemă la sistemul DRS și la sistemul hidraulic al mașinii, ceea ce îi permitea lui Norris să se apropie de pilotul Mercedes.
MCLAREN, PRIMA VICTORIE ÎN BAHRAIN
După 57 de tururi, Oscar Piastri a trecut linia de sosire pentru a trece în cont o victorie categorică. Totodată, aceasta este pentru prima dată când McLaren câștigă în Bahrain. Cu toate problemele sale, George Russell a terminat pe locul 2, urmat de Lando Norris pe locul 3. Charles Leclerc a încheiat pe locul 4, în fața lui Hamilton.
În ciuda stopurilor lente, Max Verstappen a reușit să termine pe locul 6 după o depășire asupra lui Pierre Gasly în ultimul tur. Francezul de la Alpine a încheiat pe locul 7, urmat de Esteban Ocon pe locul 8, Yuki Tsunoda pe 9 și Oliver Bearman pe 10.
Clasamentul din afara punctelor arată astfel: Kimi Antonelli (11), Alex Albon (12), Isack Hadjar (13), Jack Doohan (14), Fernando Alonso (15), Liam Lawson (16), Lance Stroll (17) și Gabriel Bortoleto (18). Singurul abandon al cursei a fost Carlos Sainz Jr, în timp ce Nico Hulkenberg a fost descalificat din cauză că placa de lemn din podea a fost prea uzată.
PIASTRI, LA 3 PUNCTE ÎN SPATELE LUI NORRIS
În clasamentul piloților, Lando Norris este în continuare lider, cu 77 de puncte. Britanicul este acum la doar 3 puncte în fața lui Oscar Piastri, care urcă pe locul 2 în clasament grație acestui rezultat. Max Verstappen cade pe locul 3, la 8 puncte față de lider, în timp ce George Russell este pe locul 4, la doar 6 puncte în spatele lui Verstappen.
La mare distanță pe locul 5 este Charles Leclerc, cu 32 de puncte adunate până acum. El este urmat de Kimi Antonelli (30 de puncte) și de Lewis Hamilton (25 de puncte).
În clasamentul constructorilor, McLaren are deja un avantaj enorm asupra celorlalte echipe, cu 151 de puncte adunate până acum. Mercedes este pe locul 2 cu 93 de puncte, în timp ce Red Bull reușește pentru prima dată în acest an să termine în puncte cu ambele mașini și se află acum pe locul 3 cu 71 de puncte. Ferrari este pe locul 4, cu 57 de puncte.
După 3 curse în care nu a reușit să adune niciun punct, Alpine și-a trecut în cont primele puncte din acest sezon, grație lui Gasly. Echipa franceză are acum 6 puncte și este la egalitate cu cei de la Kick Sauber.
Urmează Marele Premiu al Arabiei Saudite, care are loc în perioada 18 – 20 aprilie.
via Formula 1
Sa fie oare 2025 ultimul sezon pentru Verstappen la Red Bull ? Pare ca toate au functionat pe dos pentru Verstappen in Bahrain, ambele intrari la boxe, ritmul inexistent in cursa, sincopele la franarea masinii, echilibrul general al monopostului. Red Bull pare ca resimte masiv plecarea multor oameni importanti, Red Bull avand mari dificultati sa-si regaseasca ritmul de altadata, iar perspectivele nu par sa fie datatoare de mari sperante. Bravo, Piastri! A reusit o cursa perfecta, iar daca mentine acest ritm n-ar reprezenta nicio surpriza in a reusi sa devina campion mondial chiar inaintea lui Norris. Hamilton continua sa se ridiculizeze, fiind surclasat, din nou, de un promitator debutant aflat tocmai la volanul masinii la care Hamilton a renuntat sezonul trecut. In mod normal, aceasta strare de fapt ar trebui sa reprezinte o pilda pentru un individ ajuns la 40 de ani.