Formula 1 va renunța la motoarele turbo V6 de 1.6 litri: din 2021 vor fi introduse unități "mai zgomotoase și mai ieftine"

Publicat luni, 03.04.2017 17:47 de Daniel Popescu

FIA a anunțat echipele au decis ca Formula 1 să utilizeze din 2021 motoare mai simple, mai ieftine și mai zgomotoase decât actualele unități turbo V6 de 1.6 litri cu două sisteme hibride.

FIA a găzduit vineri o reuniune a echipelor din Formula 1 pe tema regulamentului tehnic care va fi aplicat începând din sezonul 2021.

În urma discuțiilor la care a luat parte inclusiv Grupul Volkswagen, în ciuda faptului că germanii nu sunt prezenți în competiție în acest moment, FIA a anunțat că regulamentul va fi schimbat, iar acest lucru va avea ca efect abandonarea actualelor unități V6 turbo de 1.6 litri.

Pentru moment nu s-a stabilit încă cu exactitate ce motoare vor fi utilizate, însă FIA a menționat că noile unități trebuie să fie mai zgomotoase și mai ieftine. În plus, piloții trebuie să fie capabili să concureze la capacitate maximă pe tot parcursul curselor.

Practic, prin aceste măsuri, forul mondial vrea să împuște doi iepuri: să mulțumească fanii care au criticat actualele unități din cauza sunetului mai puțin impresionant și să reducă costurile de dezvoltare pentru constructori. De altfel, aceștia au acuzat în mai multe rânduri complexitatea actualelor unități de propulsie, în special prin prisma existenței a două sisteme de recuperare a energiei.

Nu este clar dacă noile motoare vor mai avea tehnologie hibridă, însă FIA susține că acestea vor continua să fie relevante pentru industria mașinilor de serie. "Sunt foarte mulțumit că am fost capabili să ne înțelegem într-o zonă tehnică atât de importantă. Acum trebuie să lucrăm la detaliile de finețe a motoarelor pentru 2021, dar am început cu dreptul și aștept cu nerăbdare să ajungem la cea mai bună decizie pentru Formula 1", a precizat Jean Todt, președintele FIA.

Via Motorsport

  • ZZZ, luni, 03.04.2017 21:52

    Pascal Wehrlein -Sauber ,ratează și cursa din China

  • serban, luni, 03.04.2017 22:07

    A dat bunul Dumnezeu, târziu, dar a dat ! Și așa, încă patru ani cu motoarele ăstea ...

  • ..., luni, 03.04.2017 23:23

    pana in 2021 distrug total formula1,poate in 2035 reintroduc si alimentarile in timpul cursei!

  • kimi, marţi, 04.04.2017 00:08

    din cauza nealimentarii nu pot merge la maxim, nu motoarele sunt de vina. practic asteapta sa vina extraterestrii sa le dea "motoare ieftine".

  • ADY, marţi, 04.04.2017 01:41

    Ne intoarcem prin '88 cu motoare in 4 cilindri turbo la vreo 1000 c.p si limitate la 20.000 de ture. Erau ieftine si puteai sa tragi de ele la maxim ca urmatoarea cursa aveai dreptul sa folosesti altul nou fara penalizari si alte prosti ca acum. Ar trebui sa se revina si asupra gumelor la acelasi regulament si atunci nu ar mai exista tipul asta de uzura excesiva si gestionarea asta idioata din partea echipelor si pilotilor care nu pot concura la potentialul maxim ca sa nu distruga strategia echipei, strategie impusa si ea de gumele actuale. Cat despre alimentari eu unul le consider periculoase dar se pot mari rezervoarele si regula controlului de debit ar trebui anulata si atunci vom avea din nou curse adevarate cu depasiri adevarate. Si ar mai trebui liberalizat programul de teste in timpul sezonului ( fiecare testeaza cand vrea, unde vrea, si cat vrea) fara nici o impunere sau restrictie din partea FIA .

  • Ha,ha,ha..., marţi, 04.04.2017 07:21

    O idee buna, motoarele de 1.0 sau 1.2 de VW Polo sau Lupo s-ar preta extraordinar in F1, de preferat diesel si fara sistemul de esapament (pentru zgomit) ! ;)

  • GrosJan, marţi, 04.04.2017 10:38

    @Ha,Ha,Ha razi tu, dar cel mai puternic motor de F1 a fost un 4 in linie de 1500 cc; aproape 1500 CP in calificari

  • GrosJan, marţi, 04.04.2017 10:40

    si da, 'preluat' de pe o banala masina de strada https://www.youtube.com/watch?v=t5Dbp_SuMHE

  • Ha,ha,ha..., marţi, 04.04.2017 13:03

    @GrosJan De ce simti nevoia sa faci "uz" de vastele tale cunostinte in materie de motoare si CP? Am scris ce am scris prin prizma prezentei la aceasta reuniune a grupului VW...si scandalul "dieselgate"...in fine

  • Radu, marţi, 04.04.2017 13:14

    Nu doresc nimanui abandon din cauza motorului, dar, pe vremuri, era spectaculos cand crapa cate un motor cu fum mult si camera de pe masina arata cum scade rpm incet, incet pana la 0 si gata.

  • serban, marţi, 04.04.2017 13:18

    @GrosJan Îți dai seama ce-ar putea scoate din motoarele actuale lăsate libere de restricții, consum, presiune de alimentare șamd ? 1500 hp ? Pantaloni scurți, au trecut 30 ani de atunci !

  • GrosJan, marţi, 04.04.2017 13:22

    man, stiu ca ai fost ironic dar tot ironia face ca un motor cu (unele) specificatii aproape comic de modeste sa fie cel mai puternic motor din F1 am mentionat asta ca apropo, ca fapt divers si pentru ca ai ridicat mingea la fileu :)

  • GrosJan, marţi, 04.04.2017 13:31

    @serban da, acum diferenta o face specularea unui regulament plin de restrictii atunci au crezut ca daca au taiat 1500 cc din 3000 pot lasa libera supraalimentarea iar BMW i-a ars cu asta :) mai tineti minte ca au vrut sa introduca un alt tip de motor pentru echipele 'sarace', ieftin si mai putin tehnologizat iar echipele mari s-au opus? Pentru ca riscau sa ajunga in situatia in care motorul ieftin si fara tehnologie sa fie mai puternic pentru oarece motiv banal

  • f1fan, marţi, 04.04.2017 16:26

    nu vad rostul de a inlocui actualele motoare, cel mai bine ar fi sa readuca realimentarea in timpul cursei, pentru a vedea diferite strategii de cursa si depasiri. cu sau fara aceste motoare V6 cursele risca sa fie la fel de monotone...

  • serban, marţi, 04.04.2017 21:14

    @GrosJan Reformulez, îți dai seama ce ar putea face cu tehnologia de acum, fără restricții ? Probabil niște monștri imposibil de stăpânit !

  • GrosJan, marţi, 04.04.2017 22:58

    stiu ce ai zis iar eu am vorbit mai departe de restrictiile din regulament necesare ca sa pastrezi un echilibru si sa tii lucrurile sub control de asta ziceam, acum lupta se da pentru exploatarea hibelor din regulament si mai departe am pomenit de motorul ala pentru echipe sarace. Cu o reglementare facuta pe picior lucrurile ar fi scapat de sub control si ai fi asistat la un spor de performanta cu o solutie ieftina motoarele scumpe si tehnologizate de acum sunt astfel (nu teribil de puternice) din cauza restrictiilor. Acest fapt lasa posibilitatea ca un motor mult mai ieftin sa fie si mult mai puternic. NU-i mare branza sa scoti 1500 cp cu un motor ieftin daca ai liber la dezvoltare. Dar acum se merge pe ideea economiei de energie

  • john, miercuri, 05.04.2017 15:41

    Pentru 2021 m-as astepta sa se gandeasca la motoare electrice pentru ca motorul cu ardere interna incepe sa devina irelevant pentru industria auto. Si in momentul de fata o Tesla bate un Ferrari, Lamborgini sau Buggati. Din pacate F1 parca e tot cu un pas in urma ...

  • ., miercuri, 05.04.2017 16:00

    si sunetul ioane, sunetul?

  • f1fan, miercuri, 05.04.2017 16:21

    @john habar n-ai ce vorbesti din pacate... o trsla poate bate un ferrari la sfert de mila, dar masina are aproape 2 tone jumate si pe viraje lasa de dorit din cauza acumulatorilor grei. Sunt multe de zis dar nu stau sa-ti zic aici.

  • mavrick, miercuri, 05.04.2017 16:29

    Bate un Ferrari pentru 2-3sec dupa care... https://www.youtube.com/watch?v=_nQDU7HOStc

  • john, joi, 06.04.2017 02:30

    a, da scuze, sunetul ... va face Hamilton in boxe A ring ding ding ding ding A Ring Ding Ding Dingdemgdemg A ring ding ding ding ding